۱۴۰۳ يكشنبه ۲۳ ارديبهشت

     

خطبه اول_ عزیزان این عملیات چهارم که  وعده ی دروغ شیطان و آرزوسازی شیطان  براساس این وعده ی دروغ است، این خطرش برای جوانان است.  غالبا افراد مسن یا میانسال اولا مقداری تجربه دارند که محاسبات شیطانی خیلی کاربردی برای آنها ندارد و ثانیا انسان در دوران پیری خیلی عرصه ی آرزوی مادی و  نفسانی برایش نیست .اما افکار و رویاسازی مانند آرزوی رسیدن به فلان جایگاه یا به پول و مقامی که در مغز جوان جولان دارد بیشترش ابزار آرزو سازی شیطان با وعده دروغ است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی در خطبه اول نماز جمعه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۷ که در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام)برگزار شد ضمن اشاره به مطالب گذشته در بحث شیطان شناسی بیان کرد: بحث ما در خطبه اول در مورد شیطان شناسی در قرآن بود که خداوند در آیات 62 تا 65 سوره ی مبارکه ی اسراء  برای عملیات وسوسه ی شیطان چهار نوع عملیات را برای این کار مشخص کردند.

وی گفت: در آیه ی ۶۲ این سوره اصل زمینه ی وسوسه ی شیطان که لجام زدگی راست رابیان کرده است  که مفصل بحث شد . در آیه ۶۴،چهار نوع عملیات برای وسوسه ی شیطان معین فرموده است که سه نوع از این عملیات را که در آیه ی 64 است در هفته ی گذشته  گفته شد وآخرین نوع عملیات امروز گفته میشود.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در آیه ی 64خداوندمیفرماید:وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلاَّ غُرُوراً» آن صدایی که یک ساربان یا چوپان برای حرکت دادن شترها و گوسفندان ازخود در می آورد و آن ها با آن صوت به حرکت در می آیند و عملیات دوم قافله ی شیطانی و رمه شیطانی  از انسان ها بوسیله ی دوجریان شیطانی محاصره اند یکی به وسیله ی عوامل سواره  ای که از اطراف رمه را جمع می کند و پیاده ای که رمه  را هدایت می کند در آن مسیری که خواسته ی شیطان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: عملیات سوم‌ مشارکت شیطان  در مال  و ثروت و استخدام اولاد است. عملیات چهارم شیطان در وسوسه ای که انجام می دهد وعده های دروغ شیطان است .شیطان افرادی را که تحت احتناک و لجام زدگی خودش قرار داده و برآنها مسلط شده و جزو رمه ی شیطان در زندگی درآمدند. به آنها وعده ی شیطانی می دهد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: پیگیری خط شیطانی را نهایت و هدفش برای انها ثروت ،قدرت ،لذت و نفسانیات معین میکند در حالی که اینها هم دروغ است و به اینها نخواهند رسید. افرادی که فکر میکنند اگر بنا شد یک جریان شیطانی را پیش گرفتند آخرش به قدرت و ثروت و نفسانیات نائل میشوند اینها دروغ است.

وی گفت: اینگونه نیست . وعده شیطان دروغ است، شیطان با وعده ی دروغ خودش برای عوامل تحت تسلط و برای انسان هایی که وسوسه شان میکند آرزو سازی می کند .این مهم است.یک وعده ی  دروغ میدهد و عملی نمیشود وآرزو سازی میکند و این بدتر از وعده دروغ است. جمله ی " وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُورًا "در چند جای قرآن تکرار شده است. شیطان وعده دروغ میدهد و آرزو سازی میکند. یعنی یک سلسله معادلات و محاسباتی را شیطان مقابل فرد می گذارد و با این معادلات و محاسبات فرد آرزو سازی کرده و به دنبال  جریان شیطانی به حرکت در می آید. انسان فکر هم نمیکند که این محاسبات و معادلاتی که شیطان با او یاد داده آیا تمام این محاسبات عملی می شود؟

 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: عزیزان این عملیات چهارم که  وعده ی دروغ شیطان و آرزوسازی شیطان  براساس این وعده ی دروغ است، این خطرش برای جوانان است.  غالبا افراد مسن یا میانسال اولا مقداری تجربه دارند که محاسبات شیطانی خیلی کاربردی برای آنها ندارد و ثانیا انسان در دوران پیری خیلی عرصه ی آرزوی مادی و  نفسانی برایش نیست .اما افکار و رویاسازی مانند آرزوی رسیدن به فلان جایگاه یا به پول و مقامی که در مغز جوان جولان دارد بیشترش ابزار آرزو سازی شیطان با وعده دروغ است.

آیت الله علم الهدی افزود: در بسیاری از پرونده های جنایی  که بعضی جوانها انجام می دهند آنچه جوان را  وادار کرده که در یک کار قاچاق و یا حرکت ریسک دار قرار گیردهمه اش از همین آرزو سازی است تا یک شبه به پول و قدرت برسد.شیطان مقابل چشمش  یک نمادهایی را جلوه میدهد که یکی چنین شد و برای او مورد باور قرار میگیرد که یک شبه به ثروت و قدرت رسید.این آرزوها باعث اضطراب و نارضایتی از وضع موجود زندگی میشود و در زندگی دغدغه می آفریند ،اگر دنبال این رویاها و آرزوسازی های شیطانی قدم بردارید .امام علی علیه السلام در خطبه ی 86 نهج البلاغه می فرمایند "اعلموا ان الامل یسهی العقل، و ینسی الذکر. فاکذبوا الامل فانه غرور و صاحبه مغرور" .بدانید این رویاهای جوانی و این ارزوسازی های شیطانی که در ذهن شما خلجان و جولان پیدا می کند ،عقل را به سهو می اندازد.

وی گفت: عقل مانند چشم است که اگر  بنا شد به آن عینک اشتباه زده شود  و انسان همه چیزرا اشتباه ببینددر چاه می افتید. آرزو پروری در فکر عقل را به اشتباه می اندازد. خاصیت دوم این آرزو سازی این است که حافظه را کور می کند و تجربیات را فراموش کند و خدا راهم حتی فراموش می کند. این رویا سازی شیطان و جولان آرزو های شیطانی در مغز جوان ما سبب فراموشی تجربیات زندگی پدر و مادر و خانواده می شود. جولان آرزوها در مغز باعث میشود که تجربه ی 40،50 ساله ی خانواده را فراموش کند.

اعلموا ان الامل یسهی العقل، و ینسی الذکر. فاکذبوا الامل فانه غرور و صاحبه مغرور . یعنی این رویا ها که در مغز شما جولان دارد همه را تکذیب کنید و بیرون بریز چون اینها گول زننده است و صاحبش آدم گول خورده است و سبب می شود فردکور و‌نابینا و بی توجه شود.

 


دریافت



دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی