۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

 

خطبه دوم ـ لایحه را فرستادند، عوضی ترجمه کردند که نمایندگان مردم در مجلس نفهمند اما شورای نگهبان ترجمه عوضی را کشف کرد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 21 اردیبهشت‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به خروج آمریکا از برجام در هفته گذشته، اظهار کرد: حوادثی که در این ایام داشتیم، هم حوادث عبرت‌آموز برای مردم ما و برای مسؤولان ما بود و هم حوادثی بود که مسئله نفوذ بصیرت مقام معظم رهبری را برای ما ثابت کرد، آخرالامر دیدید همان‌طوری که مقام معظم رهبری از اول مسئله برجام اعلام فرمودند آمریکا عهدشکن است و جز عهدشکنی چیزی از او ندیدیم، در نهایت با عملی که رئیس‌جمهور آمریکا انجام داد، در حقیقت تجربه مردم ما را نسبت به آراء مقام با بصیرت ولایت و رهبری افزود و عبرت هم برای مردم و مسؤولان نظام به وجود آورد که تعامل، برقراری ارتباط یا پیمان و عهدی با چنین جرثومه فساد شیطان بزرگ، جز پشیمانی و ندادمت، اثر دیگری ندارد.

 

ایشان ادامه داد: سانتریفیوژها را به‌صورت حلب پاره‌ای انبار کردند، چاله آب‌سنگین را بتن‌ریزی کردند و آثار هنرنمایی عزیزان مبتکر و فناور عظیم هسته‌ای ما متوقف شد، نهایت قضیه با یک عهدشکنی و خیانت طرف آمریکایی مواجه شدیم؛ در این بین، با دو مشکل در کشور مواجه هستیم، با وجود این‌که این شیطنت ناپاکانه آمریکای ناپاک را می‌بینیم و لمس می‌کنیم، متأسفانه مسؤولان نه به این عبرت و نه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری توجه دارند.

 

تصویب FATF یعنی خود را در دامن تحریم آمریکا قرار دادیم

 

امام جمعه مشهد مقدس با طی شدن مراحل تصویب دو معاهده استعماری در مجلس شورای اسلامی، افزود: آن دو مشکل، یکی تصویب لایحه‌های FATF و لایحه پالرمو از طرف دولت به مجلس ارسال شده، لایحه اول در حقیقت وصل کردن تراکنش بانکی ما به تراکنش بانکی جهانی در سراسر دنیا است، یعنی تمام عملیات بانکی در بانک‌های ما به عملیات بانکی جهانی وصل شود، معنای این خودتحریمی است، یعنی قدم بگذاریم در دامن قدرت آمریکایی که می‌خواهید این‌گونه با ما برخورد کند، برخورد می‌کند، تهدید به تحریم می‌کند و خود را در آستانه و دامن تحریم آمریکا قرار دهیم، تصویب این لایحه این است، تمام تراکنش بانکی ما تحت نظارت آمریکا باشد، به کی پول دادیم، به کجا پول فرستادیم، هرکجا بخواهد جلویش را بگیرد و در هر موردی بخواهد به ما ضربه بزند، چه لزومی دارد؟

 

ایشان به توجیه دولت برای ارائه این لایحه به مجلس اشاره کرد و گفت: به‌صرف این‌که می‌گویند اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم پول هایمان در خارج را منتقل کنیم، راه‌های دیگری هم وجود دارد، تنها راه این نیست که در دامن آمریکا قرار بگیریم، در سال 94 در همین‌جا در خطبه نماز جمعه در مورد این مسائل، مفصل عرایضی را تقدیم کردم، شرطش لایحه پالرمو است، یعنی لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم؛ یعنی متصل شوید به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، تروریسمی که آنان معین می‌کنند، یعنی حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، جریان‌های آزادیخواه، حشدالشعبی عراق، تروریسمی که آنان تعیین می‌کنند، به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم متصل شویم یعنی دیگر هیچ‌گونه حمایت مالی و دفاع و پشتیبانی از مقاومت در منطقه نداشته باشیم.

 

عزیزان در مجلس چشمشان را باز کنند

 

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: عزیزان ما در مجلس چشمشان را باز کنند، چکار دارند بکنند؟ چه چیزی را می‌خواهند تصویب کنند؟ تمام مشکلی که آمریکا با ما دارد یکی موشک‌های ما و دیگری نفوذ منطقه‌ای ما هست، اگر خودمان به این کنوانسیون وصل شدیم و تروریسم را آنان برای ما تعریف کردند، یعنی خودمان قبول ردیم تمام ارتباطات مالی و حمایت‌ها و پشتیبانی ما از جریان مقاومت در منطقه قطع شود و اگر روابط و پشتیبانی ما از مقاومت در منطقه قطع شد، یعنی با دست خودمان از این نفوذ سیاسی و نفوذ مقتدرانه‌ای که در منطقه پیدا کردیم، آمریکا را به خاک مذلت نشاندیم و اسرائیل را در آستانه بدبختی قرار دادیم، دست بکشیم.

 

ارائه ترجمه اشتباه لایحه FATF به مجلس توسط دولت

 

ایشان خاطرنشان کرد: اول آمدند لایحه را فرستادند، عوضی ترجمه کردند که نمایندگان مردم در مجلس نفهمند، شورای نگهبان ترجمه عوضی را کشف کرد، مجبور شدند برگشت زدند، اینطور در مملکت برخورد شود؟ در نظامی که این‌همه شهید دادیم، کسانی که مسؤول و کارگزار هستند، اینطور برخورد کنند؟ این خطر است که رهبری اعلام می‌کنند اتاق جنگ علیه ما، خزانه‌داری آمریکا است و این دو لایحه مربوط به خزانه‌داری آمریکا است، فرمان اصلی FATF از خزانه‌داری آمریکا می‌رسد و تحت نظارت کامل خزانه‌داری آمریکاست، به چنین کنوانسیونی متصل شویم آن‌هم با تصویب نماینده مردمی که خون دادند، شهید دادند و نماینده مجلس فرستادند و کارگزارانی که روی خون شهدا موقعیت پیدا کردند و کار می‌کنند؛ دیدید آخر برجام چه شد؟ نتیجه برجام را متوجه شدید؟ الان این دو لایحه، برجام دو و سه هست، مقام معظم رهبری اعلام کردند، به‌هیچ‌وجه نمی‌گذاریم برجام دو و سه اجرا شود. «تکبیر»

 

برجام از نظر حقوقی دیگر وجود ندارد/ قرارداد چند جانبه با خروج یک عضو، از بین می‌رود

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که دیگر برجامی وجود ندارد که بخواهیم در آن باقی بمانیم، اظهار کرد: مطلب دوم، ادامه برجام بعد از خروج آمریکا است که متأسفانه این هم به‌عنوان یک تصمیم‌گیری مطرح می‌شود، اولاً برجام یک قرارداد چند جانبه بود، قراردادی نبود که ایران با یکی‌یکی کشورها ببندد و اجرا کند، قرارداد چندجانبه با 1+5 بود و شورای امنیت هم تصویب کرد، در این شکل قرارداد وقتی یک نفر خارج شد، این قرارداد داز نظر حقوقی سقوط کرده است، دیگر قراردادی نمی‌ماند؛ اگر بخواهیم برجام را ادامه دهیم، برجام نیست بلکه بستن قرارداد دیگر با کشورهای اروپایی است.

 

دوباره قرارداد نبندید و بگویید نشد تضمین بگیریم!

 

ایشان خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند به این سه کشور اعتماد ندارم، این‌ها ازناب آمریکا هستند، این‌ها روباه و شغال دنباله‌رو آمریکا هستند؛ بعد فرودند اگر می‌خواهید ادامه دهید تضمین بگیرید که یقین دارم آنان تضمین نمی‌دهند؛ باز مثل قضیه قبل نشود که آقا فرمودند رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند که تحریم‌ها را برداشته، با این شرط برجام را قبول کنید، بعد آمدید و گفتید این شرط نشد، باز فردا با این‌ها قرارداد امضا کنید و بعد بگویید نشد تضمین بگیریم!

 

اعضای دولت و نمایندگان مجلس را به قرآن دعوت می‌کنم

 

آیت الله علم‌الهدی اضافه کرد: این درست است با ملت خون داده و شهید داده‌ای که 40 سال پای انقلابشان مقاومت می‌کنند، برخورد کردن؟ چرا باید تن به این برجام بدهیم؟ مگر نتیجه‌ای برای ما داشته که از الآن هم باید ادامه دهیم؟ جز ضرر جه داشته؟ حرف رهبری کنار، شما همه مسلمان هستید، قران را که قبول داریم؛ بنده از تریبون نماز جمعه، اعضای دولت، کارگزاران نظام و نمایندگان مجلس را به آیه قران دعوت می‌کنم، آیه 35 سوره مبارکه محمد (ص) «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ»، می‌گوید در مقابله با دشمن سست نشوید و دشمن را به قرارداد و پیمان و صلح و سلامت مجبور نشوید دعوت کنید، شما غالبید، پیروز و قدرت مندید، خدا با شماست، خدا هیچ‌گاه کار شما را ناقص نمی‌گذارد و نمی‌گذارد کم بیارید؛ خدا می‌گوید خدا با شماست، نمی‌گذارد کم بیارید، سست نشوید که بخواهید با پیمان و قرارداد مشکلتان را حل کنید، شما پیروزید.

 

کسانی که استشهاد به قرآن را مسخره می‌کنند، به آن اعتقاد ندارند

 

ایشان تصریح کرد: زمانی این استشهاد را به قرآن کردم، بعضی از رسانه‌ها شروع به تمسخر کردند و گفتند جمهوری اسلامی زمان نزول قرآن نبوده که قران اینطور بگوید، این‌ها به قرآن اعتقاد ندارند، قرآن را کتاب جاوید نمی‌دانند، معجزه خالده نمی‌دانند، معتقد نیستند قرآن برای همه زمان‌ها و مکان‌ها است اما ما مسلمانان به این معتقدیم، آیه قرآن امروز با ما حرف می‌زند که انگار برای امروز ما نازل شده، می‌گوید سست نشوید که بخواهید با دشمن پیمان ببندید، شما قدرت دارید و پیروزید، دشمن را به ذلت نشاندید؛ این تجربه 40 سال انقلاب ما است، در این 40 سال آمریکا تا امروز در یک نقشه‌اش پیروز نشده و در تمام نقشه هایش شکست‌خورده. «تکبیر»

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شما اگر می‌خواهید مشکل مالی کشور را حل کنید، راه‌های دیگری هم هست، بیایید پیمان های دوجانبه مالی با کشورهایی که ارتباط تجاری دارید، برقرار کنید که نیازی به دلار و یورو نداشته باشد، با این پیمان های مالی رابطه تجاری خو درا تحکیم کنید و کوچک‌ترین مشکلی در راه پیدا نمی‌کنید، کسانی که می‌خواهند وقت صرف کنند و روی این دو لایحه استعماری آمریکا تصمیم بگیرند، بیایند روی پیمان های دو جانبه مالی وقت صرف کنند، تصمیم بگیرند و دولت را موظف کنند.

 

با این عملکرد در مقابل امتحان مردمی سقوط خواهید کرد

 

ایشان یادآور شد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان دو روز گذشته فرمودند «مسؤولان کشور بدانند موقعیت امتحانی شدیدی برای آنان پیش آمده، هم امتحان خدایی که با خون این شهدا چه می‌کنید و هم امتحان مردمی»؛ دارید میبینید در مسئله مشروطیت، قبایح و مفاسدی که افرادی با عنوان انقلابی مشروطیت اجرا کردند، علی رقم این‌که آن روز این ارتباطات و دستگاه‌های ضبط و اطلاعاتی نبود اما مفاسد آنان از صدوچند سال پبش به ما رسیده و امروز دارند فیلم و سریال می‌سازند و کتاب می‌نویسند و آبروی همه آن انقلابیون را بردند، امروز هم با عملکرد شما مسؤولان، در آینده برایتان سریال درست خواهند کرد، نسل آینده برایتان فیلم می‌سازند و می‌گویند چه کردید و در این امتحان مردمی سقوط خواهید کرد.

 

آیت الله علم‌الهدی اضافه کرد: شما عزیزان متدین هستید، مسلمان و قرآن شناسید، این آیه قرآن، رهبر شناسید، این رهنمود رهبری، عقل دارید، سیاست دارید، مردم شما را به‌عنوان بهترین انتخاب کردند و در رأس مدیریت‌های این نظام شما را قرار دادند، عزیزان من، حساب قرآن، آینده و خون شهدا را بکنید، چشمتان را روی قدرت‌های مقوایی دنیا ببندید و مسائل و منافع شخصی را زیر پا بگذارید؛ امیدواریم خداوند متعال عزیزان مسؤول ما را در مسیر خواسته و رضای وجود بقیه الله (علیه‌السلام)، هدایت بفرماید.

 

نظرات (۱)

سخنرانی خوبی انجام دادن حالا میفهمم چرا دشمنان داخلی و خارجی با شایعات قصد تخریب این شخص رو دارند
لطفا تو تبلیغات از دشمن سبقت بگیرید تا بجای شنیدن اخبار از دشمن از خودتون بشنویم
مقام معظم رهبری: ما در تبلیغات خیلی ضعف داریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی