۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

         

حضور شما در نهاد مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، بزرگترین ضامن اجرای برنامههای مثبت و فعالیتهای اثرگذار بوده و خواهد بود. خوشبختانه برکت فعالیتها و خدمات شما در احیاء فرهنگ دفاع مقدس در پهنه 40 سال انقلاب برای امثال بنده که آثار و برکات فعالیتهای شما را مشاهده میکنم یک واقعیت ملموسی است.

 

به گزارش Alamolhoda.com ، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به همراه معاونین، روسا و مدیران این بنیاد پیش از ظهر امروز با آیت الله علمالهدی نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کردند.

آیت الله علم الهدی در این دیدار اظهار داشت: بزرگترین مایه خوشبختی در نهاد مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس شما بزرگوارانی هستید که جزو یادگاران دفاع مقدس به شمار میرویدعزیزانی که آن دوران را پشت سر گذاشتید. شما وارث شهدایی هستید که در کنارتان به شهادت رسیدند و شما پرچمشان را به دوش کشیدید. از طرفی شما کسانی هستید که آن دوران را درک کردید و جزو ایثارگران دفاع مقدس، سهم قابل توجهی در این حماسه داشتید.

وی افزود: شما مسئولیت تداوم این فرهنگ و ترویج معارف دفاع مقدس را بر عهده دارید. حضور شما در نهاد مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، بزرگترین ضامن اجرای برنامههای مثبت و فعالیتهای اثرگذار بوده و خواهد بود. خوشبختانه برکت فعالیتها و خدمات شما در احیاء فرهنگ دفاع مقدس در پهنه 40 سال انقلاب برای امثال بنده که آثار و برکات فعالیتهای شما را مشاهده میکنم یک واقعیت ملموسی است و فعالیتها و خدمات شما در حوزه دفاع مقدس برای جامعه انقلابی ما پوشیده نیست.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: تلاشهای شما در احیاء فرهنگ دفاع مقدس و تداوم آن در نسلهای آینده که دفاع مقدس را درک نکردند آثار چشمگیری به همراه داشته است. همین که جوان 18 سالهای به من میگوید «دعا کنید من شهید بشوم»نشان میدهد فرهنگ دفاع مقدس با رسالتی که شما به انجام رساندید به نسل سوم و چهارم منتقل شده است. 

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نقش محوری و کلیدی را در جامعه ایفا میکند که شاید شما که خود در این مجموعه مشغول به انجام وظیفه هستید به آن کمتر دقت داشته باشید، اما ما از بیرون این نقش را درک میکنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز نکتهای که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه است. تنها روحیهای که میتواند انقلاب را حفظ کند تداوم فرهنگ دفاع مقدس است. کاری که شما انجام میدهید. این آرمان والا و ارزشی رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله علمالهدی تأکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس اگر بر افکار و اندیشه و مظاهر زندگی مردم حاکم شود مردم خود به خود انقلابی میمانند و مجموعه شما این رسالت عظیم را انجام میدهد؛ و خوشبختانه شما کارگزاران این مجموعه که خود از یادگاران دفاع مقدس هستید این فرهنگ را برای نسلی که جبهه و خاکریز را ندیدهاند توسعه میدهید. نقش بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، تداوم فرهنگ دفاع مقدس و شهادت است که ارزشش را در جامعه میبینیم.

وی با بیان این مطلب که عدهای بعد از پایان جنگ این تردید را داشتند که اگر دوباره جنگی رخ بدهد جامعه امروز روحیه جامعه دهه 60 را نخواهد داشت گفت: دفاع از حرم بستری را فراهم کرد که نشان داد تداوم و ترویج آثار دفاع مقدس در مدافعین حرم بار دیگر دهه 60 را تجدید کرد و آن سنگرنشینیها، رشادتها و مجاهدتهایی که دنیا را به حیرت در آورده دوباره تکرار شد.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مدافعین حرم توطئه استکبار در منطقه را نقش بر آب کردند و دشمن را از هر تجاوزی به آب و خاک کشورمان ناامید کردند. مجاهدت مدافعین حرم باعث شد تا استکبار به این نتیجه برسد که گزینه نظامی نمیتواند خللی در اراده مردم کشورمان ایجاد کند.      

امام جمعه مشهد ادامه داد: نمونهای مانند شهید «محسن حججی» که امروز به عنوان نماد به دنیا نشان دادیم در دوران دفاع مقدس نداشیتم که اینچنین حماسهای را در میان نسل چهارم انقلاب خلق کند.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: 30 سال از پایان دفاع مقدس میگذرد اما نسلی که آن روزها را ندیده است بواسطه فعالیتهای شما با همان روحیه ایثار و شهادت رشد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که دشمن غیر از حرکتهای نظامی که توسط نیروهای خود انجام میدهد توطئههای دیگر دشمن توسط عوامل و عناصر داخلی عملیاتی میشود خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال آن است تا ارتباط بین دین و سیاست را از بین ببرد لذا لازمه اجرایی شدن این توطئه در قداستزدایی و حرمتزدایی از حرکتهای اجتماعی و دفاعی که مردم برای دینشان انجام دادند است.دشمن برای قداستزدایی از دفاع مقدس به صورت عمیق تلاش میکند.

وی ادامه داد: الحمدالله در هر استان یکی از سرداران غیور در رأس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس است لذا لازم است که رسماً به میدان بیایند و مانع حرمتزدایی در این عرصه به نام هنر بشوند. ما به دنبال آن بودیم که هنر به خدمت دفاع مقدس در بیاید ولی امروز شاهد آن هستیم که دفاع مقدس از دریچه هنر قداستزدایی میشود که این توطئه در کتابهای دفاع مقدس هم شیوع پیدا کرده است. 

آیت الله علمالهدی یادآور شد: باید بوسیله یک نهاد فرهنگی و یا مؤسسه تحقیقاتی برنامههایی که با موضوع دفاع مقدس تولید میشود بررسی و مانع نشر و پخش آثاری بشوید که انحراف در دفاع مقدس و فرهنگ شهادت در آنها وجود دارد. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان گفت: بارگاره منور رضوی در سال 1396 پذیرای حدود 31 میلیون نفر زائر بوده است که 4 میلیون نفر از آنها زائرین خارجی بودند؛ لذا این آمار میتواند بخش عمدهای از بازدید کنندگان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی را به خود اختصاص بدهد و نقش مهمی را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس ایفا کند.

در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس ارائه داد. 

در پایان این دیدار مسئولین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نماز ظهر و عصر را به امامت آیت «الله علم الهدی اقامه کردند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی