۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

نقش طلبگی برای خواهران یک ضرورت انقلابی محسوب می شود

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۵۵ ب.ظ

   

اثرگذاری بانوان طلبه در جامعه در مقابله با استکبار در خط زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) از نقش برادران نیز قوی تراست، نقش طلبگی برای خواهران یک ضرورت انقلابی محسوب می شود.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم جشن میلام امام زمان(عج) که امروز در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به رسالت های بانوان طلبه در عصر معاصر، گفت: این موضوع که آثار وجودی زن را فقط در خانواده و زندگی تعریف کنیم و دیگر استعداهای او نادیده گرفته شود، اشتباه است.

وی با بیان اینکه این موضوع منطق دین نیست که زنان فقط در منزل حضور داشته باشند و از طرفی مردان می توانند در عرصه های اجتماعی فعال باشند، اظهار کرد: تفاوت زن و مرد در اسلام ساختاری است چرا که قدرت زن، قدرت سازندگی است.

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که مجموعه مسائلی که به انسان سازی و سازندگی مربوط می شود در حوزه تکالیف و کارآمدی زنان است، تصریح کرد: استعداد و قدرتی که در حوزه احساس و اندیشه برای انسان تعریف می شود تجلی آن در انسان سازی و سازندگی دیده می شود و در عین حال زنان بایستی محور فعالیت های آنان زندگی خودشان باشد که در این صورت نقش بیشتری در سازندگی ایفا کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که محور سازندگی در انسان سازی در کانون خانواده و زندگی خانوادگی است، گفت: اما این به معنای محدود کردن قدرت سازندگی در خانواده نیست بلکه محوریت با خانواده است و در عین حال در هر شرایطی انسان سازی از عهده زنان بر می آید که اگر بتوانند در بیرون از محیط خانواده این توان سازندگی خود را توسعه دهند در واقع به رسالت های اجتماعی نیز پاسخ داده می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این مطلب که اثرگذاری بانوان طلبه در جامعه در مقابله با استکبار در خط زمینه سازی برای ظهور از نقش برادران نیز قوی تراست، تصریح کرد: در این عرصه افزون بر اینکه برادران طلبه باید نقش آفرینی کنند، نقش طلبگی برای خواهران یک ضرورت انقلابی محسوب می شود و باید به این امر اهتمام و توجه شود.

وی با اشاره به اینکه امروز افزون بر فعالیت بانوان در عرصه تبلیغ آنان باید در عرصه اجتهاد وارد شوند، بیان داشت: برای تحقیقات و بررسی مبانی اسلامی در عرصه خانواده به وجود بانوان طلبه نیاز است که آنان باید با توجه به استعدادها و موقعیت های فکری فراغتی و دغدغه های زندگی در عین حال فضای تحقیق را باز کنند و در این عرصه فعال باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی