۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

       

در مشهد مسئله «امام رضا زدایی» مطرح است، جریانی راه افتاده تا رنگ و صبغه امام رضا (ع) را از این شهر بگیرند، مشهد تبدیل به شهر گردشگری شود که انواع و اقسام مسائل گردشگری دارد، یک گنبد طلا هم وسطش است!

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی عصر امروز در همایش ارکان مساجد مشهد مقدس «تجلی‌گاه مهدویت» که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، با اشاره به گفت‌وگوی امام صادق (ع) و یکی از اصحاب خود در سرکشی از یک روستا، اظهار کرد: ایشان هنگامی‌که چشمشان به گله‌ای بز می‌افتد، می‌فرمایند «اگر من به‌اندازه بزهای در دشت، شیعه داشتم، نشستن برای من جایز نبود» که ذیل این بیان، منظور خود را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: شیعه در سه عنوان «وَقَلْبِی لَکُمْ مُسَلِّمٌ وَرَأْیِی لَکُمْ تَبَعٌ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ» متصور است؛ مقصود ایشان از این مثال این است که ساختار اجتماعی شیعه باید در هم تنیده باشند، عناصر به هم وابسته‌ای که با قلبی تسلیم، در عمل تابع و آماده برای یاری‌کردن باشند، افراد باید با این خصوصیت در ساختار اجتماعی و شکل به‌هم‌پیوسته قرار بگیرند که اگر چنین شد برای امام (ع) ایستادن جایز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که اولین مرحله از سه مرحله بیان شده، سخت‌ترین آن‌ها است، افزود: امروز در جامعه، در ساختار فکری، اعتقادی و اندیشه‌ای مشکلی نداریم، محبت به مقام ولایت اهل‌البیت و معارف گسترده ائمه معصومین در بستر فعالیت‌های عظیم تبلیغی و روحانی در حد خیلی بالایی است همان‌طور که نسل سوم و چهارم انقلاب، جوان 19، 20 و 22 ساله می‌گوید دعا کنید من به شهادت برسم و برای مقابله با تکفیری‌ها حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: آنچه در آن مشکل داریم، دل تسلیم مقام ولایت اهل‌بیت (ع) است، این‌که خواسته‌ها، دلخواه‌ها و گرایش‌های باطنی با آنچه امروز عزت ولایت اهل‌بیت، عظمت ولایت، توسعه ولایت و معارف اهل‌بیت اقتضا می‌کند، تطبیق پیدا کند؛ ذهن و زندگی امروز ما پیوند خورده با معارف اهل‌بیت است اما آنچه نیاز داریم، وابستگی دل نسبت به وجود اقدس امام زمان هست.

آیت الله علم‌الهدی با بیان این‌که امروز جبهه‌ای برای اسلام در مقابل کفر ایجاد شده و تمام کفر جهانی در مقابل اسلام است، خاطرنشان کرد: هر روز انسجام در کفر از نظر تقابل با دین و اسلام افزایش پیدا می‌کند؛ اگر بنا شد در تمام این موارد، موضع بی‌تفاوتی بگیریم که هر جریان و بینشی در مقام قدرت قرار گرفت و حاکم شد، حرکت روزمره و برنامه زندگی اقتصادی و معیشتی جامعه را در راستای هر هدف و آرمانی پیش ببرد، با «قلبی لکم مسلم» سازگار نیست.

وی با تأکید بر این‌که مسجد پایگاه تحکیم تسلیم قلب در برابر خداست، علما به‌عنوان سنگرداران این عرصه باید این حرکت را در پایگاه آدم سازی، تربیت و تبلیغ مساجد تثبیت کنید؛ اگر بخواهیم در برنامه‌های روزمره مساجد کار را دنبال کنیم و مسجد به روزمرگی بیفتد، نتوانستیم وظیفه خود را عمل کنیم.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که دشمن از توسعه ایمان و عقیده مردم به خدا و توسعه تشیع احساس خطر کرده است، تصریح کرد: باید در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن هوشیار باشیم که تمام آثار حرکت آنان را در جریان نرم زندگی خود حس می‌کنیم، این زمینه باید به حرکت عظیم و جدی ما مبدل شود.

وی با اشاره به هجوم گسترده حرکت‌های دین‌ستیز به مشهد مقدس، گفت: دشمن مشهد را پایلوت کرده که همه حرکت‌های دین‌ستیزی و پیغمبر ستیزی خود را پیاده کند، نمونه‌برداری کند که چه حرکتی مؤثر است تا آن را به تمام کشور تسری دهد.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به حرمت‌شکنی اتفاق برج سلمان و توهین اخیر به امام هشتم (ع)، با بیان این‌که بعد از شهادت حضرت رضا (ع) تا امروز، حرکتی به این شکل در توهین به حضرت در مشهد رخ نداده بود، خاطرنشان کرد: این حرکت به اجتماع و روحانیت مربوط است، چه عکس‌العملی نشان داده شد؟ حوزه علمیه خراسان 15 هزار طلبه دارد، یک کلمه حرف زده نشود و برخوردی صورت نگیرد؟ در این موقعیت که دشمن مشهد را پایلوت دین زدایی و اسلام‌ستیزی کرده، هر روز یک حرکت صورت می‌گیرد، یک روز آن برج سلمان بود.

وی با نفی هرگونه برخورد سخت با موضوعات این‌چنینی، اضافه کرد: برخورد سخت با این موضوعات تبعات منفی دارد و نباید اتفاق بیفتد، این حرکت باید به‌صورت جمعی و از سوی مردم شکل بگیرد، هر عنصری وارد عرصه دن ستیزی شود، احساس کند منفور جامعه است نه این‌که به‌عنوان یک نوآور در شهر شناخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: علائم حرکت‌های ضد ارزشی در شهر ما دیده می‌شود و مهم این است که جریان‌های لائیک این اتفاق را در مشهد پشتیبانی می‌کنند، برخی جریان‌های سیاسی برای این‌که بتوانند در انتخابات پشتوانه داشته باشند و در اردوکشی سیاسی خود استفاده کنند، افراد لائیک را پشتیبانی می‌کنند، برخی نیز در شهر فکر می‌کنند اگر اعتراض‌های اعتقادی ایجاد شود، نقصان مدیریتی آنان پوشیده می‌شود.

وی با انتقاد از سکوت اشخاص و علمای شناخته‌شده، افزود: بخش عمده علمای اعلام هیچ‌گونه عکس‌العملی در این قضایا نشان ندهند، این مایه تأسف است؛ مسئله جدی است و باید همه راه بیفتند اما افرادی که باید حمایت کنند، به ما که می‌رسند نصیحت می‌کنند که اعتراض نکن!

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: با ملامت نفس به‌جایی نمی‌رسیم؛ نفوذ معنوی روحانیت در جامعه، دل و مغز نسل جوان متدین فوق‌العاده است، باید وظیفه خودمان را انجام دهیم و پیگیری کنیم، این رسالت و مسؤولیت ما هست.

وی با هشدار نسبت به تحرکات اخیر برخی جریان‌های سیاسی و اجتماعی، گفت: در مشهد مسئله «امام رضا زدایی» مطرح است، جریانی راه افتاده تا رنگ و صبغه امام رضا (ع) را از این شهر بگیرند، مشهد تبدیل به شهر گردشگری شود که انواع و اقسام مسائل گردشگری دارد، یک گنبد طلا هم وسطش است!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی