۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

       

وظیفه سپاه از نخستین روز‌های تأسیس، مقابله با انحراف انقلاب بود. انحرافی که توسط جریانات سیاسی آن روز سازماندهی ­شده بود و به دنبال آن بودند تا انقلاب نوپای اسلامی را ساقط کنند، اما سپاه با قدرتی که در اختیار داشت در برابر همه جریانات منحرف ایستاد.

به گزارش Alamolhoda.com،به مناسبت هفته پاسدار و در آستانه فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی، جمعی از فرماندهان و مسئولان رده‌های سپاه مستقر در مشهد و مسئولین حوزه‌های نمایندگی، ولی ­فقیه در سپاه، پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با آیت‌الله علم‌­الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی در این دیدار، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هرچه از ارتباط من با سپاه می‌گذرد، امید و اعتماد من به شما به‌عنوان محور اقتدار روز‌به‌روز افزایش می‌یابد و شما را به عنوان ستون خیمه همه خاطر­جمعی­‌ها و حافظ ارزش­‌های دینی می­‌شناسم.

وی افزود: اگر واقعیتی بخواهد شکل بگیرد عامل یا عواملی که باعث بوه‌جود آمدن آن می­‌شوند عناصر بقا و ماندگاری آن نیز خواهند شد، لذا پاسدارانی که رسالت آموزش و پایه‌ریزی مبنای سیاسی سپاه را در نیرو‌های جوان بر عهده دارند، باید به علل بوجود آمدن سپاه توجه داشته باشند که این امر با بازخوانی حوادث روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آن‌چه که امروز دشمنان مدنظر دارند این است که با استفاده از تبلیغات، این تحلیل را در بدنه سپاه برای جوانانی که تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب را درک نکرده‌اند جا بیاندازند که امام راحل با تأسیس سپاه، این نهاد انقلابی را در مقابل ارتش قرار داد. این مسئله یک تحلیل آمریکایی­ و انگلیسی­ است. آن‌ها در این تحلیل، این مسئله را مطرح می‌کنند که امام خمینی (ره) نمی‌خواستند که قدرت در یک نهاد خلاصه شود، تا اگر در یکی از مجموعه‌­ها کودتایی اتفاق افتاد، مجموعه دیگر برای مقابله با آن انجام وظیفه کند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در ۲۹ فروردین­‌ماه سال ۱۳۵۸ به ارتش به عنوان یک نیروی دفاعی و نظامی رسمیت دادند و در ۲ اردیبهشت­‌ماه سال ۱۳۵۸ نیز سپاه تأسیس شد. هدف امام خمینی (ره) در تأسیس سپاه، ایجاد یک نیروی رقیب برای ارتش نبود بلکه با این اقدام ۲ هدف را دنبال می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها در طرح‌ریزی که داشتند، بنا بود با گشوده شدن درب پادگان­‌ها و توزیع ۳۶۰ هزار قبضه اسلحه بین مردم و مسلح شدن آن‌ها، یک جنگ داخلی رخ بدهد تا این انقلاب پا نگیرد. اما با تشکیل کمیته‌­های انقلاب که متشکل از نیرو‌های مردمی بود، این توطئه دشمن نیز نقش بر آب شد. این نیروی مردمی را به راحتی نمی‌شد از دست داد، لذا با تأسیس سپاه به این ظرفیت انسجام داده شد. ظرفیتی که با بهره‌گیری از ایمان و اعتقاد و حفظ ۳۶۰ هزار قبضه سلاح از آفت جنگ داخلی، گرایش مذهبی را در مردم منسجم کرد.

وی با بیان این‌که انگیزه دوم معمار بزرگ انقلاب از تأسیس سپاه، انگیزه رسالتی بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با یک حرکت مردمی به پیروزی رسید. برای اداره این انقلاب نیاز بود تا مردمی که در پیروزی نقش داشتند در قالب یک تشکیلات و مجموعه، سازماندهی بشوند، بنابراین برای متمرکز کردن قدرت دین با اقتدار نیرو‌های مسلح در قامت یک مدافع کامل، سپاه تأسیس شد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: ورود سپاه به عرصه­‌های نظامی، توطئه تجزیه­‌گران ایران را در سال­‌های اولیه انقلاب خنثی کرد و با شروع جگ تحمیلی، این نهاد به‌عنوان جلودار نقش آفرینی کرد. هر چند به ایثارگری سپاه در دفاع مقدس پرداخته نشده و مظلومیت سپاه و تلاش­‌هایی که این نهاد انقلابی در تثبیت انقلاب اسلامی انجام داد و سختی­‌هایی که در این مسیر متحمل شد فقط در سینه برخی از یادگاران آن روز‌ها ثبت شده است.

آیت الله علم‌­الهدی افزود: وظیفه سپاه از نخستین روز‌های تأسیس، مقابله با انحراف انقلاب بود. انحرافی که توسط جریانات سیاسی آن روز سازماندهی ­شده بود و به دنبال آن بودند تا انقلاب نوپای اسلامی را ساقط کنند، اما سپاه با قدرتی که در اختیار داشت در برابر همه جریانات منحرف ایستاد. شما مسئولان عقیدتی سیاسی سپاه باید تاریخ ۴۰ سال حیات سپاه و بسیج را برای نسل امروز بازخوانی کنید و آن‌ها را با پیشینه این نهاد آشنا کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز هر جریانی که با سپاه زاویه دارد با رهبری نیز زاویه پیدا می‌کند. این جریانات ابتدا این جرأت را ندارند که در مقابل رهبری بایستند، لذا در اولین گام با سپاه مخالفت می‌کنند و بعد از آن مخالفت خود را با رهبری عنوان می­‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: در خصوص حاشیه شهر مشهد و حل مشکلاتی که وجود داشت، رهبر معظم انقلاب در یکی از سفرهای‌شان به مشهد به من شفاهی مأموریت دادند تا حاشیه شهر مشهد را ساماندهی کنم که به حول و قوه الهی امروز شاهد آن هستیم که این مشکلات به کمک سپاه پاسداران به عنوان نقطه اتکاء حل شده است. من در بحث حاشیه شهر مشهد خود را مدیون شما پاسداران سپاه امام رضا (ع) می‌­دانم. شما من را نزد مقام معظم رهبری رو سفید کردید که این امر نشان از قدرت سپاه دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی