۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

 

بدترین مرض ما در جامعه روحانیت و جامعه سیاسی، بیماری سکولاریسم است، این بیماری هم متدینین و هم متأسفانه برخی چهره‌های روحانی ما را گرفته است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در همایش روسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور و ستادهای برگزاری این مراسم که دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات، کل جریان تبلیغ و راهبرد تبلیغ به عهده آن بوده و شورایی که تشکیل شد، همه سیاست‌های تبلیغی چه در حوزه فعالیت‌های مراسمی و چه تبلیغات حوزه، در این شورا تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و عمل می‌شد.

 

ایشان ادامه داد: معتقدم خاصیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌مراتب فراتر و گسترش‌یافته‌تر از این است که تنها در حوزه اداره مراسم عمومی در کشور باشد، امروز روزی است که اقتضا می‌کند، شما بزرگواران به‌عنوان سیاستمداران عرصه تبلیغ در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنید.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: هرچه بر قدرت ما در دنیا افزوده می‌شود، مخالفت‌ها و درگیری‌ها با ما افزوده می‌شود و  تنها سلاح ما مسئله تبلیغ در مقابل جبهه تازه‌ای که برایمان باز می‌شود،  است.

 

ایشان اضافه کرد: باید روزبه‌روز و ماه‌به‌ماه، وضعیت راهبرد تبلیغی و سیاست‌گذاری تبلیغات ما در کشور با تغییر و تحولی روبه‌رو شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به گسترش انقلاب اسلامی در دنیا، افزود: روزی چندین هزار کیلومترمربع ما زیر پای دشمن بود و جبهه ما در درون کشور تشکیل‌شده بود، آن جبهه را در غرب به عقب راندیم تا جایی رسید که جبهه ما به ساحل دریای مدیترانه منتقل‌شده است، دشمن در مقابل پیشرفت، تعالی و اقتداری که در توسعه قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی از نظر مقابله با استکبار جهانی و قوای کفر پیداکرده‌ایم، آرام نمی‌نشیند.

 

ایشان بابیان این‌که دشمن فهمیده نمی‌تواند با انقلاب اسلامی مقابله فیزیکی داشته باشند، ادامه داد: امروز دنبال کشیدن ستون خیمه نظام هستند و این موضوع خود را در جبهه جنگ نرم نشان داده و ابزار ما نیز در این عرصه، مسئله تبلیغ است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که مشکل امروز ما این است که مسئله تبلیغ، راه خود را گم کرده، خاطرنشان کرد: بدترین مرض ما در جامعه روحانیت و جامعه سیاسی، بیماری سکولاریسم است، این بیماری هم متدینین و هم متأسفانه برخی چهره‌های روحانی ما را گرفته، به بعضی ابعاد حوزه‌های علمیه واردشده، جریان سیاسی ما نیز دچار بلای سکولاریسم شدند و به خاطر آن با تمام مبانی نظام زاویه پیداکرده‌اند.

 

ایشان تصریح کرد: اگر نتوانیم جریان نظام خودمان را در عمق دین‌باوری جامعه وارد کنیم، در این جبهه شکست‌خورده‌ایم و اگر مردم از این نظام جدا شدند، این نظام خوراک نصف روز آمریکا است؛ یک عده آقایان تا بحث مبارزه می‌شود، می‌گویند «الآن مسئله اقتضا نمی‌کند و صلاح نیست»، حتی متدینین، وقتی رهبری وارد عرصه می‌شوند، با ایشان زاویه پیدا می‌کنند که الآن وقتش نیست، نباید با دنیا درگیر شد و ازاین‌دست حرف‌ها.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که امروز که دشمن از پنجره جنگ نرم واردشده، می‌گویند نباید با منکرات شرعیه مقابله کرد، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم کنسرت نباید در حرم امام رضا (ع) برگزار شود و باید براندازی شود، هجمه وارد می‌کنند؛ یک فروشگاه لباس‌زیر زنانه می‌خواست افتتاح شود، برای افتتاح آن، یک شرکت سینمایی از اداره ارشاد مجوز گرفته به‌عنوان برگزاری یک مراسم در حدود 1.5 کیلومتری حرم که در مجوزش نوشته «افتتاح، قرعه‌کشی و اجرای دو پلی بک با 20 دقیقه آوازخوانی آقای ابراهیم‌زاده».

 

ایشان ادامه داد: فسق و فجور فاحشی در مشهد انجام می‌دهند، تا حرفی می‌زنیم، ده جریان سیاسی برای دفاع به میدان می‌آیند، الآن طرف جنگ ما چه کسی است؟ همه هم من را نصیحت می‌کنند، از علما، بزرگان، سیاستمداران و اصولگرایان که ول کن، چرا تند می‌روی، یک نفر نمی‌گوید چرا این مجوز صادر می‌شود، من که می‌گویم، می‌شود تندروی!

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مردم ما دین‌دار و علاقه‌مند به شریعت هستند، گفت: جریان طلایه‌داران در نوروز، 76 هزار امربه‌معروف و نهی از منکر داشتند، تنها 60 مورد درگیری داشته که در سطح مصالحه حل شده است، مردم و جامعه ما پذیرای دین هستند.

 

ایشان افزود: علت این‌که با برخی مسؤولان متدین درگیر هستیم، این است که آنان در مقابل دشمن در این عرصه خود را باخته‌اند؛ اگر انقلاب صبغه دینی خود را از دست بدهد، مردم از نظام جدا می‌شوند، این زمینه را داریم از دست می‌دهیم چون عزیزان ما در مقابل جریان‌ها عقب‌نشینی کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از نگاه یک‌سویه مسؤولان به شادی جوانان و بی‌اعتنایی به اولویت‌های جامعه، اظهار کرد: شادی به چه قیمت؟ مردم شاد شوند و خدا غضبناک شود؟ در این مملکت شادی جوانان به قیمت غضب خدا تمام می‌شود، اگر این قصه این‌طور پیش برود که ربط دین از انقلاب و نظام گرفته شود، دیگر مردم آن را نمی‌خواهند، آمریکا اخیراً به این نتیجه رسید که فقط چهره و صبغه دین را از نظام و انقلاب بگیرند و متأسفانه عزیزان ما در عرصه‌ها مختلف به این نکته توجه ندارند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی