۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

     

خطبه دوم_ در شهر امام رضا(ع)، فاجعه اسفباری را در بازار این شهر راه انداختند که جز یک عده خواهران ایثارگر غیرت مند و برادران دارای غیرت دینی و برخی مسؤولان قوه قضائیه کس دیگری از مسئولان، بروز این فاجعه را به روی خود نیاورد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی ظهر امروز؛ سی و یکم فروردین ماه در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد مسعود امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار، اظهار کرد: علت این که روز ولادت سیدالشهدا(علیه السلام) به فرمان امام(رحمه الله علیه) روز پاسدار نام گرفت، این است که سپاه پاسداران در حقیقت امتداد سپاه سیدالشهدا (علیه السلام) در کربلاست و پاسدار در سپاه پاسداران همان نقشی را دارد که اصحاب سیدالشهدا در روز عاشورا در سپاه اباعبدالله(علیه السلام) داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به ضرورت های مورد توجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: کارنامه یک پاسدار در زمینه ایثار در راه انقلاب، همان کارنامه جون و مسلم بن اوسجع در کربلا است و فرمانده سپاه نیز در هر زمانی کارنامه اش کارنامه قمر بنی هاشم؛ ابالفضل العباس(علیه السلام) است. این جریان باید به صورت یک فرهنگ در قشر پاسدار و جریان تشکیلاتی سپاه حاکم باشد لذا امام(رضوان الله تعالی علیه) ولادت سیدالشهدا را روز پاسدار نامگذاری کردند.

ایشان با اشاره به جایگاه پاسداری سیدالشهدا(علیه السلام) از ارزش های اسلامی، افزود: حسین(علیه السلام) اولین پاسدار و در رأس همه پاسداری ها از ارزش ها و احکام اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بوده است. سوم شعبان روزی است که شرح وظایف سپاه و پاسداران از فرماندهان تا سرباز صفر بر اساس آن تعریف می شود.

 

رسالت سپاه پاسداران، پاسداری از ارزش ها و احکام اسلامی است

آیت الله علم الهدی تقارن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با میلاد مسعود امام سجاد(علیه السلام)، آن را حامل پیام مهمی برای پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت: امسال روز پاسدار امتیاز دیگری هم دارد که مقارن است با روز تأسیس سپاه پاسداران. روز دوم اردیبهشت سال 58، سالروز تأسیس سپاه پاسداران است که امسال با روز میلاد امام سجاد(علیه السلام) همزمان شده و این تصادف بیانگر یک راز و سر لطیف است.

ایشان تشریح کرد: همانطور که وجود مقدس زین العابدین(علیه السلام) رهبر سوم کربلا بودند و جریان انقلاب عاشورا را تداوم بخشیدند و اصلا انقلاب شدن نهضت کربلا به دست ایشان تمام شد و 40 سال زندگانی انقلابی ایشان باعث شد این انقلاب یک انقلاب قطعی و ماندنی در تمام نسل ها باشد، امروز سپاه پاسداران نیز به عنوان محور اقندار نظام اسلامی، رسالت اصلی اش پاسداری از این نظام است و پاسداران ما در واقع پاسدار تداوم انقلاب اسلامی هستند و تا امروز هم سپاه در برابر تمام جریاناتی که می خواستند انقلاب را براندازی کنند، ایستادگی کرده است. این که امام(رحمه الله علیه) فرمودند «اگر سپاه نبود، انقلاب نبود» مؤید همین مسأله است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: از جریان جنگ تحمیلی تا جریانات جدایی طلبانه، نهاد مقدس سپاه پاسداران به مقابله با دشمن برخاست و اجازه نداد انقلاب براندازی شود.

 

سپاه جلوی تلاش برخی جریان ها برای مصادره و براندازی انقلاب ایستاده است

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز در کشور سه جریان با سپاه مسأله دارند؛ اولا ضد انقلاب وابسته به استکبار که می خواهد انقلاب را برگرداند اما سپاه اجازه نمی دهد؛ جریان دوم عده ای فرصت طلب سیاسی هستند که می خواهند با رسیدن به قدرت، کشور انقلابی را به یک کشور غیر انقلابی پایگاه رفاه و عیاشی قرار دهند؛ جریان سوم هم جریان انقلابیون خسته شده از انقلاب هستند که نمی خواهند مسیر انقلاب را ادامه دهند و چون نمی توانند از سهم خود چشم پوشی کنند و سپاه از سهم خواهی آن ها جلوگیری می کند، با سپاه مسأله دارند.

ایشان افزود: رسالت اصلی سپاه در عمر 39 سالگی این نهاد مقدس، مقابله با هر جریانی است که بخواهد که انقلاب را براندازی و یا مصادره کند و بزرگترین توطئه امروز دشمن برای مصادره و براندازی انقلاب، کشیدن سفره دین از زیر پای مردم است.

 

خطای مأمور خطاکار پلیس، ضرورت اقتدار نیروی انتظامی را زیر سؤال نبرد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به دو اتفاق ناخوشایند فرهنگی در کشور، اظهار کرد: ما امروز واقعا دچار مشکل هستیم. یک پلیس در اجرای مأموریت خود اشتباه کرده و باید پیگیری شود اما یک مرتبه تمام دستگاه ها راه می افتند و حتی در مجلس که باید معبد باشد، فریاد می زنند که دیگر پس از این کسی با بی حجاب برخورد نکند. یعنی چه؟! این ندا بر ضد امر به معروف و نهی از منکر است که سیدالشهدا(علیه السلام) برای آن خون خود را نثار کردند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: خطای خطاکار باید جبران شود اما نیروی انتظامی که این همه در مهالک مختلف به فریاد نظام و انقلاب رسیده، با خطای یک مأمور نباید زیر سؤال قرار بگیرد؛ آن هم در زمینه مقابله با یک منکر شرعی.

 

سکوت مسؤولان در برابر حرکت شکنی امام رضا در برج سلمان مشهد پذیرفته نیست

ایشان با اشاره به حرمت شکنی عده معدودی در جریان مراسم اجرای زنده موسیقی در برج سلمان مشهد، تصریح کرد: در شهر امام رضا(علیه السلام)، فاجعه اسفباری را در بازار این شهر راه انداختند که جز یک عده خواهران ایثارگر غیرت مند و برادران دارای غیرت دینی و برخی مسؤولان قوه قضائیه کس دیگری از مسؤولان، بروز این فاجعه را به روی خود نیاورد.

امام جمعه مشهد مقدس با یادآوری سخنان گذشته خود در خصوص مخالفت با تلاش برخی جریان ها برای ترویج بی بند و باری در مشهد، گفت: من در گذشته عرض کرده بودم که امام رضا(علیه السلام) امروز هم غریب الغرباست. هتک حرمت امام رضا(علیه السلام) انجام شده و هیچکس ککش نگزیده؛ جز مسؤولان قوه قضائیه که قاطعانه وارد شدند. رسالت سپاه هم این است که وارد شود و دشمنان بدانند که تا زمانی که ما سپاه و بسیج غیرت مند را داریم، نمی توانند سفره دین را از زیر پای مردم بکشند.

آیت الله علم الهدی همچنین ضمن تقدیر از متدینانی که نسبت به این حرمت شکنی واکنش نشان دادند، افزود: از خواهران غیرت مندی که از این ارزش دینی و حرمت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) حمایت کردند، برادران دارای غیرت دینی که ایستادند و اظهار تأسف و نهی از منکر کردند و مسؤولان قوه قضائیه که با عوامل این جریان برخورد کردند، تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به مسؤولان شهر و استان تصریح کرد: در این شهر و این استان، مسؤولان در همه حوزه های امنیتی، سیاسی و مدیریت اجرایی، ابتدا حکم خادمی امام رضا(علیه السلام) را دارند و این درست نیست که یک مسؤول فجایع و گناهان را ببیند و عکس العمل نشان ندهد. این دور از مقام خادمی مسؤولان برای امام رضا(علیه السلام) است. شما متدین هستید و وظیفه حداقلی یک متدین این است که در برابر گناه که مظهر غضب خداست، واکنش نشان دهد. فروشگاهی که می خواهد فروش لباس خود را افتتاح کند و این فاجعه را می آفریند، نباید با آن برخورد شود؟

ایشان در پایان تأکید کرد: محور اقتدار ما سپاه و بسیج غیرت مند هستند که ان شاءالله جلوی توسعه ناهنجاری ها را خواهند گرفت.



دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی