۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه دوم اسفند 92

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۵۶ ب.ظ

هزینه کرد میلیونی شهرداری در استقبال از بهار با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست

آنچه که در اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد اصل ۱۶ آن مبنی بر صرفه‌جویی در مصارف و هزینه‌های زائد است. شهر باید زیبا باشد، اما متوجه زیاده‌ روی‌ها و هزینه‌های زائد باشید.

خطبه های نماز جمعه ، حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

 

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز با اشاره به تاکیدات مقام مظعم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه اخیر خود در مورد اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند که برای حل مشکلات نباید به بیرون از کشور چشم داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: اینکه به دشمنان خود چشم داشته باشیم که چه میزان از تحریم های ما کاهش پیدا کرده و بر اساس آن جریان اقتصادی خود را تنظیم کنیم درست نبوده زیرا ما نباید چنین نگاهی داشته باشیم زیرا این یک بی اعتمادی ب خدای متعال است که انسان رزق خود را در د ست دشمنان خدا ببیند و آن ها را در رزق خود موثر بداند.

 

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: ۳۵سال است ما در برابر کفار جهانی ایستاده ایم، و دشمنان خدا رزق، ناموس و … ما را هدف قرار داده اند و بدتر از دوران جنگ نیست، ما در دوران جنگ پیروز شدیم و امروز در عرصه‌های مختلف توانمند شده‌ایم و دشمنان ما ضعیف‌تر از گذشته هستند.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برای مدیریت اقتصادی کشور باید از ظرفیت بین‌المللی استفاده کرد، تاکید کرد: هم اکنون جریانی در رأس مدیریت کشور قرار گرفته که معتقد است برای مدیریت اقتصادی کشور باید از ظرفیت بین‌المللی استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب این راه را باز گذاشته‌اند اما این به این معنی نیست که پس از ۳۵ سال عزت امروزمان را کنار بگذاریم و امدادهای خداوند و نعمات را نادیده بگیریم.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با همین نگاه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند. متولیان و مدیران کشور مکلف هستند هر چه سریعتر و بدون درنگ این موضوع را مورد بررسی قرار داده و در دستور کار قرار دهند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اصل ۱۶اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: آنچه که در اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد اصل ۱۶ آن است، اصل ۱۶ این قانون بر صرفه‌جویی در مصارف و هزینه‌های زاید متمرکز شده است.

 

وی به طرح استقبال از بهار اشاره وخطاب به مسئولان شهری اظهار کرد: مسئولان و مدیران شهری به موضوع استقبال از بهار توجه کنند و فرمان رهبری را در این زمینه مد نظر قرار دهند.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: در موضوع طرح‌های “استقبال از بهار” این دستور را مد نظر قرار دهید.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شهر باید زیبا باشد، تصریح کرد: اما متوجه زیاده‌روی‌ها و هزینه‌های زائد باشید و طبق اصل ۱۶ اقتصاد مقاومتی صرفه‍‌‌جویی را در حداکثر قرار دهید.

 

وی ادامه داد: منظور بنده این نیست که شهر را خرابه بگذارید اما متوجه باشید که آوردن گل از کشوری دیگر آن هم با ماندگاری دو روز صحیح نبوده و نیست.

 

آیت الله علم الهدی خطاب به شهردار مشهد گفت: جناب شهردار این مردم نورافشانی ۴۵ میلیون تومانی را برای افتتاحیه یک پل نمی‌پذیرند و این با اقتصاد مقاومتی جور در نمی‌آید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برای استقبال از بهار میلیون‌ها تومان هزینه شود اما در برابر آن مردم مناطق پایین شهر در گرد و خاک زندگی کنند نیز با اقتصاد مقاومتی جور در نمی‌آید، عنوان کرد: به جای هزینه‌های زیاد در استقبال از بهار آن را برای حمل و نقل عمومی هزینه کنید.

 

وی در پایان تاکید کرد: اینکه می خواهید هزینه بلیط های اتوبوس و مترو را افزایش بدهید درست نیست زیرا تحمیل این پول بر مردم مستضعف بسیار سخت است و باید تجدید نظر کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی