۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

نماز جمعه هفتم تیر ماه 92

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۱۴ ب.ظ

توقع امروز مردم از قوه قضاییه، صلابت شهید بهشتی است.

عمده مشکلات کشور در ارتباط با قوه قضاییه حول سه محور مواد مخدر، مفاسد اخلاقی و همچنین مفاسد اقتصادی است.

نماز جمعه هفتم تیرماه 1392 رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع)

 امام جمعه مشهد با تاکید بر این که عمده مشکلات کشور در ارتباط با قوه قضاییه حول سه محور است، خاطرنشان کرد: مواد مخدر، مفاسد اخلاقی و همچنین مفاسد اقتصادی جز این مشکلات است که نه کمبود نیروی انسانی، نه امکانات و نه ضعف قانونی نباید توجیهی برای عدم توجه به آن ها باشد.



آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان اینکه واقعه هفتم تیر واقعیتی است که باگذشت 32 سال برای نسل امروز ما نیازمند بازخوانی است، افزود: حادثه آن روز، یک نمادی از اقتدار و استحکام انقلاب و نظام اسلامی ماست.

نقش موثر شهید بهشتی در انقلاب اسلامی


 وی با اشاره به نوپا بودن نظام ما در سال 1360، ابراز داشت: در آن دوران که نظام ما با یک حصر عجیب خارجی و ناجوانمردی های داخلی و خارجی همراه بود، وجود یک مدیر یکتای بی نظیر و فعال مانند شهید بهشتی، نقش اساسی و تاثیرگذاری در انقلاب داشت.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در سال 83 و تشبیه شهید بهشتی به یک سنگ آسیاب گران عنوان کرد: ایشان فرمودند، شهید بهشتی مانند یک سنگ آسیاب گران با گردش خود چندین کار را انجام می داد.

حادثه هفت تیر مردم را پایدار تر در صحنه حفظ کرد


وی با بیان این که در سایه امام راحل در آن سال ها نه تنها انقلاب سقوط نکرد بلکه بسیار قوی ایستاد، اظهارکرد: حادثه هفتم تیر هم نظام را قوی تر و هم مردم را پایدارتر در صحنه حفظ کرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به صلابت شهید بهشتی یادآور شد: قوه قضاییه با شهید بهشتی، تداعی کننده همان صلابت بود و این شهید بزرگوار در عرصه استکبارستیزی صلابتی جدی داشت.

وی غیرت مندی شهید بهشتی را از دیگر مشخصه های این شهید دانست و با اشاره به ایستادگی ایشان بر لایحه قصاص و حقوق، بیان کرد: هفتم تیر قائله ای بود که اوج نابکاری و رضالت منافقین را مشخص کرد که این گروهک چه ویروس کشنده ای در نظام است.

توقع مردم از قوه قضائیه صلابت شهید بهشتی و غیرت شهید لاجوردی است


امام جمعه مشهد همچنین به بصیرت وغیرت شهید لاجوردی و از بین بردن ریشه منافقین توسط قوه قضاییه اشاره کرد و ادامه داد: توقع امروز مردم نیز از این قوه، صلابت شهید بهشتی و غیرت و بصیرت شهید لاجوردی است.

مواد مخدر، مفاسد اجتماعی و اقتصادی عمده مشکلات کشور

وی با تاکید بر این که عمده مشکلات کشور در ارتباط با قوه قضاییه حول سه محور است، خاطرنشان کرد: در این سه محور نه کمبود نیرو و نه کمبود امکانات و نه ضعف قانون وجود دارد و هیچ توجیهی برای آن پدیرفته نیست.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف استان خراسان رضوی اولین مشکل ممکلت را مواد مخدر دانست و تصریح کرد: این مشکل بلای خانمان سوز است و اگر قوه قضائیه با قاطعیت به میدان بیاید، این مشکل براندازی خواهد شد.

وی مفاسد اخلاقی در جامعه را از دیگر مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: مردم ایران برای این نظام نیم میلیون شهید دادند و نمی توانند تحمل کنند که یک عده جوان هوس باز بیانید و به نظام دهن کجی کنند.

وی ادامه داد: موی پریشان یک دخترو مسئله هوس بازی یک جوان آلوده که به دنبال فحشا می گردد، دهن کجی به شهدا و این انقلاب است و تنها جریانی که می تواند با قاطعیت برخورد کند قوه قضائیه است.

انتقاد از عدم رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی

آیت الله علم الهدی مشکل دیگر کشور را فساد اقتصادی دانست و با انتقاد از عدم رسیدگی به پرونده فساد بزرگی اقتصادی، افزود: یک جریان فساد اقتصادی در این کشور کشف شد و طی دو سال تنها اخبار آن به ما می رسد، اگر فساد اقتصادی نبود چرا آن را بزرگ کردید و اگر فساد اقتصادی است پس تحمل چرا ؟

وی اظهار کرد: یک فساد به این شهرت چرا هر روز از این دادسرا به آن دادسرا و از این بازپرس به آن بازپرس می‌رود؛ این کار باعث جری شدن سایر مفسدان اقتصادی می‌شود.

مبارزه با مشکلات کشور نیازمند صلابت و غیرت افرادی نظیر شهیدان بهشتی و لاجوردی است

آیت الله علم الهدی همچنین با گلایه از نوسانات نرخ ارز در کشور عنوان کرد: مردم داشتند زندگی‌شان را می‌کردند که ناگهان ارز با نوسان روبرو شد، در صورتی‌که تحریم‌ها زمینه این مسئله بود اما وضع به نحوی نبود که این جهش یکباره صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: آن زمان که دستگاه‌های امنیتی وجود نداشتند، شهید لاجوردی تمامی مفاسد را نابود کرد اما امروز با وجود نیروهای امنیتی چگونه چنین وضعیتی در زمینه نوسانات ارزی به وجود می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تا زمانی‌که با این مسائل برخورد نشود، قطعا نتیجه‌ای نمی‌گیریم و رفع این سه مشکل نیازمند صلابت و غیرت افرادی نظیر شهیدان بهشتی و لاجوردی است.


خطبه اول


خطبه دوم

دریافت

خطبه عربی

دریافت

نظرات (۴)

سلام ببخشید آیا به نظر حاج اقای علم الهدی با بد حجابا رو زندان کرد؟ آیا نظر رهبری و اسلام همینه؟!
پاسخ:
سلام ، این پاسخ توسط شخص آیت الله علم الهدی داده شده است :

با بدحجاب باید چه کرد ، به قانون مربوط است. ولی بد حجابی و بی حجابی هنجار شکنی است مثل همه ناهنجاریها باید با آن برخورد اجرائی شود .


با سلام
درود فراوان بر سید خراسان حضرت ایت الله علم الهدی
واقعا با تمام فرمایشات سید بزرگ موافقم قوه قضاییه از نظر عملی صفر صفر انصافا نسبت به برخورد با پرونده هایی مانند 3 هزار میلیارد و غیره خیلی ضعیف عمل میکنه مگر حکم 4 نفر اعدام را اعلام نکردین پس چرا اعدام نمیکنید حیف نون نیست اونا بخورن اقتصاد یه مملکت رو ریختن بهم یا مثلا پرونده شرکت راهگشایان خودروی کرج الان نزدیک به 8 سال است که بالتکلیف مانده 2000 هزار نفر از مدیرعامل این شرکت که آقای محمدعلی فرجاد پزشک هست شاکی و ایشان کلاهبرداری کرده اند پس چرا قوه قضاییه جرات برخورد با این افراد را ندارد و هر روز شاهد چنین اختلاسهایی هستیم کجای دنیا اینچنین است واقعا متاسفم برای مجموعه قوه قضاییه درود فراوان بر امام جمعه مشهد مقدس که با هوشیاری و مروت انسانی از آقای لاریجانی ایراد گرفتند من نمیدانم قضات با چه وجدانی کار میکنند عذاب وجدان الهی شما رو همیشه گرفتار نماید که به پرونده های معلق درون سازمان گل گرفته رسیدگی نمیکنند.
سلام علیکم
ایکاش دیگر امامان محترم جمعه شهرستانها " خصوصا تهران " اینچنین صریح و . . . حداقل نسبت به
بدحجابی یا بهتر بگویم بی حجابی ! افسار گسیخته که این روزها به خصوص بعداز انتخابات24خرداد
بیداد می کند به قوه محترم قضائیه تذکر لسانی میدادند؟
امیداست دستگاه قضاء دست از اینگونه تساهل و تسامح معنی دار بردارد!
ازخداوند سلامتی و طول عمر باعزت رهبری و شما عزیز امت اسلامی را خواهانم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
باسلام خدمت حاج آقا علم الهدی
با سلام
حرف شما از جنس حرف مردم بود / روحیه انتقاد ناپذیری یک اپیدمی است که اغلب مسئولین کشور گرفتار آنند خود را علامه دهر میدانند و احاد مردم را نادان قوه قضائیه ما هم به خود این حق را میدهد که نبایستی کسی از او انتقاد کند در خیلی از تخلفات و جرائم تعلل شده و چون روزنامه ها حق افشاگری ندارند انتظار دارند کسی حق ندارد از آنها انتقاد کند ایشان خیلی برآشفته شدند که چرا انتقاد شد چرا برای تضیع حقوق مردم و اینهمه مشکلات که وجود دارد قاطعیت و دغدغه ندارد به نظر من قوه قضائیه باید در همه امورات دخالت کند مثل مشکل دارو تورم فساد ارز طلا مشکل گرانی مسکن و معیشت که مردم را به روز سیاه نشانده ایشان چون شما از صلابت و قاطعیت شهید بهشتی گفتید ** ****** گل کرد این انتقاد ناپذیری و *** ***** ** و تعلل و سر در زیر برف کردن زنگ خطری است که اگه درمان نشود به زودی نتایج ناخوشایندی خواهد داشت نامم چیز دیگری است ولی وقتی با شما انجور برخورد میشود حتم دارم ما را اعدام میکنند مجبوریم نام خود را دل آزرده بنامیم تا در حاشیه امنیت باشیم با تشکر از اهواز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی