۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

مدرنیزاسیون، ابزار قدرتمند تحجر و سلطه غرب است

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ق.ظ

         

مدرنیزاسیون ابزار قوی تحجر است و در مقابل این ابزار، تنها فرهنگ‌ها، اصول و مبانی بومی هر جامعه رقیب آن است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله تحجر به‌عنوان ابزار قوی دشمن و سلطه بر جهان اسلام مطرح شده است.

وی ادامه داد: این نکته قابل تأمل و دقت است، زندگی سیاسی و اجتماعی دنیای غرب، مولود این مدرنیسم است که به‌عنوان جریان فرهنگی و فکری به‌وجود آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: بزرگ‌ترین راه تحقق این ایده تسلط غرب بر کشورها، سلطه بر منابع انسانی در همه کشورها و در تمام کره زمین بود که به منظور تأمین فراگیر این سلطه، ابزار تثبیت و تحکیم مدرنیزاسیون واقع شد یعنی استوانه، پایه و هژمونی دنیای غرب سلطه مدرنیزاسیون بود.

وی خاطرنشان کرد: غرب قدم به قدم در استعمار خود پیش رفت و در هر کجا که توانست، این اصول را در عرصه فرهنگی و فکری جامعه هدف قرار دارد، غرب بر آن کشور مسلط شد و سلطه نظامی خود را تثبیت کرد.

آیت‌الله علم الهدی اضافه کرد: ابزار ورود غرب به بسیاری از کشورها، سلطه قوی فرهنگی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بود، غرب با مدرنیزاسیون، جهانی‌سازی فراگیر و همه جانبه را برای خود به وجود آورد.

وی اضافه کرد: تنها مانع غرب در این مسیر، جریان فرهنگ‌های بومی بود تا به جایی که فرهنگ‌های بومی هر جامعه‌ای به‌عنوان رقیب قدرت توسعه غربی مطرح شد و غرب نیز درصدد براندازی این اصول، فرهنگ و مبانی بومی برآمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه افزود: مسئله سکولار شدن از تعلیم و تربیت سرچشمه گرفت و سعی کردند دین را در خانواده، علم و فناوری و تکنولوژی ناکارآمد جلوه دهند، دین را مانع رشد و توسعه دانستند و سعی کردند دین را از میدان رقابت مدرنیزاسیون کنار بزنند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها سعی در از بین بردن پویایی اسلام دارند، تاکید کرد: آنها می‌خواهند دین خاتم که به عنوان کمال بخشی و سعادت تمام بشریت و بزرگ‌ترین انگیزه رشد و تکامل است به میدان نیاید و این انگیره قوی را از بین ببرند، کارایی دین را ساقط کنند. تنها راه از بین بردن  پویایی و نشاط دین و اسلام را به عقب برگشتن دانستند و خواستند که اسلام با همان خصوصیات و ویژگی‌های دو و سه قرن پیش باقی بماند.

امام جمعه مشهد مقدس ضمن بیان اینکه غربی‌ها می خواهند نشان دهند که دین اسلام منطبق با شرایط بشریت نیست، یادآور شد: غربی‌ها با ابزار تحجر می‌خواهند نشان دهند که اسلام نه تنها در توسعه و گسترش بشریت موثر نیست، بلکه عاملی برای عقب ماندگی بشریت است، آنها به‌وسیله تحجر می‌خواهند مسلمانان به یک سری اصول و مسائلی که در سه قرن قبل مورد توجه بوده رسوب و رکود کنند، از اجتهاد شناور و پویا دور بمانند و مسائل روز مربوط به زندگی امروز بشر را به عنوان شرک، ضددینی و غیردینی معرفی می‌کنند، بدین وسیله مردم از اجتهاد و استنباط‌های نوین و تازه آگاه نمی‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه غربی‌ها در عرصه دگرگون‌سازی موفق شده‌اند، اضافه کرد: اکنون موجی بلند شده که توانسته اسلام نوین را متهم کرده یا توانسته سنگ جلوی آن بیندازد، برای مثال در تحریم تنباکو و ملی شدن صنعت نفت با یکسری موضع گیری‌ها و اظهارات علمایی مواجه بودیم، آنها می‌خواستند که با نوگرایی دینی به‌وجود آمده در علما مقابله شود، در نتیجه مسلمانان به این جریانات سیاسی کاری نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تنها قدرت تحجر دشمن می‌تواند پویایی اسلام را به زمین بزند، افزود: باید رابطه قلبی با اهل بیت(ع) و آنچه که درون دل‌ها وجود دارد در عرصه سیاست وارد شود، بر این اساس، غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که تنها راه از کار انداختن اسلام این است که سلفی‌گری را ترویج کنند، به این معنا که اسلام از 1400 سال قبل جلوتر نیاید و به عنوان سنت سلف صالح در آیین وهابیت قرار گرفت که جان تحجر بوده و به عنوان یک استراتژی سلطه غرب مطرح شده است.

وی تحجر را یک آفت و جریان قوی از طرف دشمن دانست و عنوان کرد: شیعه انگلیسی یک بهره‌برداری تحجر است، در مقابل باید بر طبق شرایط و مسائل روز اجتهاد صورت بگیرد، افرادی که 12 قرن قبل اجتهادی داشته‌اند بر اساس مبانی اندیشه‌ای خودشان استنباط داشته‌اند، امام راحل عنصر زمان و مکان را در استنباط دخیل می‌دانند و باید جریان و احکام اسلام با زندگی روز بشر منطبق باشد.

امام جمعه مشهد مقدس تحجر را دستاویز دشمن و و رقیب پویایی اسلام دانست و ادامه داد: در این برهه از زمان بسیار خوب است که به عنوان یک عنصر انقلاب‌ساز که خطبه حضرت فاطمه(س) به عنوان استراتژی و راهبرد سیاسی و انقلابی مطرح شود، آنها می‌خواهند که مسلمانان فقط در عشق و ارادت به حضرت زهرا(س) ذوب شوند و در همان 1400 سال پیش که این بانو را در کوچه‌ها سیلی زدند و خانه‌اش را به آتش کشیدند بمانند، اما مسلمانان علاوه بر عشق و ارادات به ایشان و اهل بیت(ع) باید به دنبال ولایت‌مداری، فداکاری و مجاهدت و دفاع از ارزش‌های اسلام ایشان باشند، آنها حضرت زهرا(س) را منهای انقلابی‌گری، دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی می‌خواهند.

آیت‌الله علم‌الهدی به محور ولایت مولا علی(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در زمان امامت خودشان نمی‌فرماید، علی من شروطها و می‌فرماید، انا من شروطها. به این معناست که حضرت علی(ع) محور و واقعیت ولایت است، اما در این زمان ولایت حاکم امروز مطرح است و می‌فرماید، امروز من حاکم و ولی مسلمانان هستم، این ولایت‌مداری بوده، فرق ولایت متحجرانه و ولایت حاکم و پویا مدیا همین است، فرق ولایت امام رضا(ع) و ولایت مامون همین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه آموزه‌ها و راهبردهای استراتژی اهل بیت(ع) اجتناب از تحجر است، اظهار داشت: تحجر آفت بزرگ در مقابله با اسلام است، اگر موفق شود تحجر را حاکم کند، مسلما موفق می‌شوند در جهانی‌سازی استکبار مقابل بر جهانی‌سازی مهدوی موفق خواهند شد، ای عزیزان اگر بخواهید در این میدان پیروز شوید باید با تحجر مبارزه کنید و این تحجر انگلیسی همان تحجر مامونی است.

وی گفت: باید در مقابل شیعه انگلیسی بایستیم و نگذاریم دروازه‌ای برای نابودی اسلام شود، باید توجه و تلاش شما روحانیون و حوزه‌های علمیه این خطر برطرف شود و در هر شرایط در مقابل همه توطئه‌ها با تمام مقاومت ایستادگی کنیم و همان طور که دشمن را در تمام عرصه‌ها شکست خورده است، در این عرصه هم شکست بخورد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی