۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه بیست و پنجم بهمن 92

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۳:۱۹ ب.ظ

مطالبات دینی در رأس همه مطالبات مردم از مسئولان قرار دارد

آنجا که فریاد می‌زنیم نگران آسیبی هستیم که ممکن است متوجه دین شود، ما با دولت دشمنی نداریم، اگر انتقادی هم داریم به خاطر دین خدا است و البته آنجا که عمل ارزشی صورت بگیرد تحسین می‌کنیم.

خطبه های نماز جمعه ، حرم مطهر امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

 

 

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های سیاسی نماز جمعه مشهد ضمن تشکر از حضور حداکثری مردم راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: پایمردی شما مردم نسبت به انقلاب و نظام به همه جهانیان باردیگر ثابت شد.

 

وی ادامه داد: پایمردی ۳۵ ساله بر پای انقلاب اسلامی که بروز آن در هر عرصه‌ای مانند آب سردی بر پیکر دشمنان است و آنها را برای همیشه ناامید می‌کند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مجهز به سلاح و متکی به توان اقتصادی و نظامی نیست، تصریح کرد: بلکه قدرت جمهوی اسلامی متکی بر ایثار و از خودگذشتگی ۷۵ میلیون انسان نفس‌کش است که تا آخرین قطره‌های خون خود پای انقلاب ایستاده‌اند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که ۹۰ درصد شعارهای مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن براساس محور ولایت و رهبری و عواطف و دلدادگی به رهبری بود، تاکید کرد: مردم همواره عکس رهبری را در دست داشتند.

 

وی به دیگر محور شعار و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن اشاره و عنوان کرد: دیگر محور امسال ایستادگی مردم بر استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا بود.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار جهانی سرمایه عشق به ولایت است، ابراز کرد: این مردم دین پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و زهرا(س) و امام حسین(ع) را می‌خواهند و عشق به رهبری را در عشق به اهل بیت(ع) بروز می‌دهند. امروز مردم از دشمن دین بدشان می‌آید.

 

به گفته امام جمعه مشهد جشنواره فیلم فجر عاقبت به خیر بوده و جایزه را به هنرمند ارزشی و مربوط به دفاع مقدس دادند و این امر قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه ما با کسی یا جریانی دشمنی نداریم، اظهار کرد: بلکه آنجا فریاد می‌زنیم نگران آسیبی هستیم که ممکن است متوجه دین شود، ما با دولت دشمنی نداریم، اگر انتقادی هم داریم به خاطر دین خدا است و البته آنجا که عمل ارزشی صورت بگیرد تحسین می‌کنیم.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه البته جشنواره فیلم فجر امسال بدون نقطه ضعف هم نبود، بیان کرد: نقطه ضعف در این جشنواره آنجا بود که شهدا را طوری نشان دادند انگار شهدا صرفا قربانی آب و خاک بودند؛ این درحالی ا‌ست که شهدا با سربند یا زهرا(س) و یا مهدی(عج) رفتند جبهه و جنگیدند،و کسی از آنها روی پیشانیش ننوشته بود یا کوروش و داریوش.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که مردم برای معیشت در راهپیمایی شرکت نکردند، تصریح کرد: بلکه مطالبات دینی در رأس همه مطالبات مردم از مسئولان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: آنها که مسئولیت و مدیریت نظام را بر عهده گرفته‌اند باید معیشت، اشتغال و ازدواج مردم را تسهیل کنند، زیرا آنها با این هدف مسئولیت را گرفتند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی