۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

نمازخانه‌های بوستان‌های شهر تبدیل به مسجد شوند

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ب.ظ

     

اگر نمازخانه‌های بوستان‌های سطح شهر تبدیل به مسجد شوند و احکام وقف بر آنها جاری باشد، تخریب و تغییروضعیت آنها به سادگی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از 6 مسجد در 6 بوستان مشهد با اشاره به ضرورت ادامه نهضت مسجدسازی در مشهد، اظهار کرد: با همت عالی و نیت خیر شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار مشهد، شاهد ادامه نهضت مسجدسازی در مناطق مختلف شهری هستیم.

وی با بیان اینکه ساخت مسجد در بوستان‌ها با هیچ مانعی مواجه نیست، ادامه داد: باید در بوستان‌های شهر به جای نمازخانه مسجد بنا شود تا کسی به سادگی حق تخریب و تغییر وضعیت این بناها را مگر در شرایطی خاص نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اداره اوقاف هم می‌تواند با قرائت صیغه وقف از سوی شهرداری و شورای شهر مسجد بودن این بناها را اعلام کند.

وی ادامه داد: این اقدام را از همین بنا آغاز می‌کنیم تا پرونده وقفی برای این مسجد و مساجد دیگر تهیه شود.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه وقفی کردن بنای مساجد در بوستان‌ها می‌تواند بر ترویج نماز اثرگذار باشد، افزود: رسالت مدیریت شهری در توسعه فرهنگ شهری اهمیت بسزایی دارد و این امر یکی از راهبردهای مهمی است که شورای پنجم برای خود ترسیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تخصیص بودجه شهرداری به فعالیت‌های فرهنگی گواه اهتمام مدیران شهری بر امور فرهنگی است، افزود: نظام جمهوری اسلامی که براساس دین‌مداری پایه‌گذاری شده، برخواسته از انقلاب مردمی، اسلامی ومبتنی بر ایثارگری و فداکاری‌های افراد متدین است و ماهیت آن اقتضا می‌کند که مدیریت‌های مختلف کشور و نظام بر توسعه فرهنگ توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: تاسیس مساجد نیز راهبرد شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری مشهد در توسعه فرهنگی دینی است و از این راهبرد تقدیر می‌کنم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مدیریت شهر در جریان توسعه فرهنگ دینی قرار گرفته، افزود: مشهد شهر امام رضا(ع) است و در این شهر هر خدمتی در هر حوزه‌ای که باشد خدمت به ساحت مقدس آن حضرت است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی