۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

شب 22 بهمن

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۲۴ ب.ظ

اسلام و دین ما قبل از این 35 سال زندانی مسجد ها و حسینیه ها بود.
نگاه دوم  که نگاه مورد نظر ماست اینکه قبل از این انقلاب دین کجا بود و الان کجاست؟ اسلام و دین ما قبل از این 35 سال زندانی مسجد ها و حسینیه ها بود. اسلام اسلام غریبی بود در چهار دیواری مسجد ها و حسینیه ها که در همانجا هم اسلام آزاد نبود. الان این اسلام ودین معادلات سیاسی دنیا را برهم زده، امروز کجا می توانید بروید که مرگ بر آمریکا در آنجا سر داده نشود.
شب 22 بهمن،حرم رضوی
آیت الله علم الهدی در شب 22 بهمن ماه در رواق امام خمینی (ره)حرم رضوی بیان داشتند: خداوند در مثل امشب  وفردا قدرت خود را در چشم جهان به نمایش در آوردند. خداوند در قرآن به موسی می فرماید ایام الله را به مردم یاد آوری کن. اما چه روزی یوم الله است؟
ایشان در ادامه افزودند: دراصل همه ی روز ها روز خداست اما علت انتخاب یک روز به عنوان یوم الله اینست که قدرت ها با نیروها و توانمندی های گوناگون که به آنها تعلق دارد جلوه دار نیست و آنچه جلوه گر است در آن روز قدرت الهی است و لذا خداوند به موسی میگوید به بنی اسرائیل ایام الله را یاد آوری کن.



آیت الله علم الهدی در بحث یوم الله بیان کردند: ایام الله روز های منحصر به فرد قدرت خداست و 22 بهمن مصداق کامل یوم الله بود که تمام قدرت های بشری و امکانات و سیاست های آنها از جلوه افتاده بود و فقط قدرت خدا متجلی بود و این قدرت انسانهایی با سینه ی خشک را بر قدرتمندانی با تجهیزات نظامی مسلح کرد و توانایی آنها را در این روز در دست مستضعفین قرارا داد.


ایشان در ادامه تصریح کردند: آنچه ما باید بعد 35 سال به آن توجه کنیم امتداد این یوم الله تا به امروز است. در این انقلاب دو مسئله مطرح است اول چرا انقلاب کردیم و این سوالی است که برای نسل های بعدی انقلاب مطرح است و دوم ما در این انقلاب به کجا رسیدیم؟ در اینجا دو نگرش وجود دارد.
 آیت الله علم الهدی افزودند: اول عده ای انقلاب را برای دستاوردهای یک کشور در نظر میگیرند و آن را با زمان شاه مقایسه می کنند، از نظر دستاورد ها در این زمینه انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده است آنچه مسلم است ما 35 سال قبل از این را با 35 سال قبلش یعنی سال 1322 تا 1357از نظر پیشرفت و ترقی مقایسه می کنیم.


ایشان در مقایسه این سالها با 35 سال قبل و زمان طاغوت افزودند: در این 35 سال 1357 تا 1392همه ی دنیا  بر سر ماریخته و با ما مبارزه کرده و ما را تحریم کردند و 8سال جنگ بر ما تحمیل کردند و بعد بافتنه و تزویر بر سر ما ریختند این 35 سال را با 35 سال حکومت شاهنشاهی که همه ی دنیا کنار محمد رضا و کمک او بود حال در آن سالها ما چه مقدار پیشرفت داشتیم و الان چه مقدار؟ و این فرق حکومت شاهنشاهی و الهی است.
آیت الله علم الهدی تصریح کردند: نگاه دوم  که نگاه مورد نظر ماست اینکه قبل از این انقلاب دین کجا بود و الان کجاست؟ اسلام و دین ما قبل از این 35 سال زندانی مسجد ها و حسینیه ها بود. اسلام اسلام غریبی بود در چهار دیواری مسجد ها و حسینیه ها که در همانجا هم اسلام آزاد نبود.الان این اسلام ودین معادلات سیاسی دنیا را برهم زده، امروز کجا می توانید بروید که مرگ بر آمریکا در آنجا سر داده نشود


ایشان در ادامه افزودند:این افراد که امروز دم از دین و ولایت میزنند و خودشان را از این انقلاب جدا کرده و نسبت به آن نق می زنند فردا چه جوابی به حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) و امیر المومنین(ع) میدهند و اصل دستاورد انقلاب ما همین بود و باقی پیشرفت ها در سایه ی هدف اصلی ما  که پیشرفت اسلام بود حاصل شد
آیت الله علم الهدی در تبیین دستاورد انقلاب افزودند: انقلاب ما برای این بود که اسلام مسیر توسعه اش را به سمتی پیش ببرد که دنیا به سمت اسلام  و تشییع و مقام ولایت گرایش پیدا کند و دنیا آمادگی ظهور امام عصر(عج) را پیدا کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی