۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

تجمع بانوان در تهران

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۵۹ ب.ظ

محوری ترین وظیفه ی زن انسان سازی است

برخی از مشکلات ما در مورد مسائل مربوط به بانوان بخاطر بی توجهی به مبانی اسلام است

سخنان آیت الله علم الهدی در تجمع بانوان در تهران

آیت الله علم الهدی ضمن تبیین سوالی که پیامبر اکرم (ص) از صحابه در مورد بهترین زن می کند و سلمان خدمت حضرت صدیقه می رود تا جواب این سوال را از او بشنود ، ویژگی بهترین زن را این طور بیان می دارد: حضرت صدیقه (س) ضمن اینکه ثمرات و نتایج و دستاورد های فعالیت های اجتماعی زن را نفی نمی کند و در مقام تبیین بهترین زن هستند. می گوید بهترین زن ، آن خانمی است که ملازم کانون زندگی خانوادگی است. انسان می سازد. مرد مردانه تربیت می کند. جامعه را در مسیر تعالی و تصاعد قرار می دهد. این باید محور در زندگی زن باشد. نه اینکه کار دیگری نکند و فعالیت اجتماعی نداشته باشد. محور این باشد. و همچنین زنی که با مرد نامحرم ارتباطی نداشته باشد.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر مبانی دینی و فکری خانواده اظهار داشت : علت بسیاری از گسست پیوند های زندگی پشت کردن به مبانی دینی و فکری است . مگر در گذشته جوانان بیشتر از جوانان امروز به اصول همسر داری وافق بودند ؟ اصلا این طور نیست .نظام فکری و ارزشی ما عوض شده . نظام فرهنگی ما عوض شده. اینکه تمام مشکلات بچه را مرد باید حل کند . پدر باید به بچه غذا بدهد . بچه را پدر عوض کند. این خلاف مبانی فکری ماست. اینکه یک بچه در آغوش مادر باشد این یک اثری است که خدا در مادر قرار داده. اینکه لقمه را مادر در دهان بچه بگذارد این بخاطر یه ظرفیتی است که خدا در نظام خلقت زن قرار داده. وقتی به اختلافات خانوادگی مراجعه می کنید . اختلاف از نقطه ی طغیان مرد آغاز شده . چون جایش با مادر عوض شده.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود می فرماید : حجاب صرفا برای ایجاد مصونیت برای یک زن نیست که مورد مطامع یک مرد قرار نگیرد ، نیست . بلکه برای ایجاد مصونیت برای نهاد خانواده است.

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی