۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

دستاورد اصلی انقلاب توسعه اسلام است

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۱۴ ب.ظ

       

دستاورد اصلی انقلاب توسعه اسلام است، خون بهای اصلی مادری که بچه‌اش را در راه انقلاب داده پیشرفت فناوری و هسته‌ای و دفاعی مان نیست بلکه آنها دغدغه اسلام را داشتند. ما در این چهل سال کاری کردیم که رودخانه اسلام جاری شود و فقط از مقابلش سنگلاخ‌ها را برداشتیم تا روز به روز توسعه یابد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی عصر امروز در مراسم ویژه دهه مبارک فجر که در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر هرسال، تجدید خاطره پیروزی انقلاب بلکه انفجار نور در همان سال است زیرا تا امروز در هرسال که از انقلابمان گذشته، با جریانی در عمر انقلاب مقابل بودیم.

وی ادامه داد: اینکه در سال 1357 نظام ستم‌شاهی براندازی شد و از دل انقلاب مقدس اسلامی ما، نظام جمهوری پدید آمد، ابتدای جریانی است که نهضت آن را امام راحل در پاییز سال 41 ایجاد کردند؛ این نهضت در شکل مبارزه و قیام آن‌هم در راستای امربه‌معروف و نهی از منکر بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که مردم به خاطر حمایتی که از امام داشتند، در 15 خرداد سال 42 جان‌نثاری کردند و جریان نهضت را دگرگون کردند، خاطرنشان کرد: در سال‌های 56 و 57 که مبارزات با نظام ستم‌شاهی اوج گرفت، دیگر مسئله قیام مطرح نبود، مسئله انقلاب مطرح شد که باید جامعه دگرگون‌شده و وضع مردم در مدیریت زندگی، معیشت، فرهنگ، سیاست و زندگی اجتماعی آنان بهبود یابد.

وی افزود: گام اول انقلاب پیروز شد، دگرگون‌سازی در نظام اجتماعی و سیاسی به وجود آمد و براساس رأی 98 درصدی مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان اهرمی برای پیشرفت این انقلاب تشکیل شد.

 آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که برای شهیدانی که جلوی گلوله ایستادند، هیچ منطقی جز دین مطرح نبود، گفت: اگر به دنبال عدالت و سعادت دنیا بودند، آن را در پرتو دین می‌خواستند؛ آنان افرادی عاقل بودند اما می‌خواستند جانشان را برای چیزی دهند که ارزشش از جانشان بیشتر باشد، حتی ارزش حکومت نیز از جان آنان بیشتر نبود بلکه دین ملاک عمل آنان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نقطه آخر این انقلاب، حاکمیت دین خدا بر تمام بشر بوده و تا آن روز انقلاب تمام نشده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه قبل از سال 57 اسلام دینی زندانی در مسجد بود ادامه داد: از این مسجد که بیرون می‌رفتید هیچ مظهری از دین پیدا نمی‌کردید اما چشمه قدرت اسلام در سال 1357 فوران کرد.

وی افزود: اسلام مثل آبی بود که از چشمه می‌خواست بیرون بیاید و سنگلاخی در میان راهش بود به نام نظام شاهنشاهی و بعد از براندازی‌اش جریان یافت.

 آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه ما هنوز در جریانیم و به اهداف نهایی انقلاب نرسیده‌ایم، اظهار داشت: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب را بررسی کنیم خیلی زیادند اما هیچ کدام دستاورد اصلی انقلاب نیست.

امام جمعه مشهد دستاورد اصلی انقلاب را توسعه اسلام دانست و گفت: خون بهای اصلی مادری که بچه‌اش را در راه انقلاب داده پیشرفت فناوری و هسته‌ای و دفاعی مان نیست بلکه آنها دغدغه اسلام را داشتند.
وی خاطرنشان کرد: ما در این چهل سال کاری کردیم که رودخانه اسلام جاری شود و فقط از مقابلش سنگلاخ‌ها را برداشتیم تا روز به روز توسعه یابد.

 آیت‌الله علم‌الهدی علت اینکه امروزه ما نمی‌توانیم منکرات و حرکات ضد ارزشی را تحمل کنیم را حرکت انقلاب در جهت توسعه اسلام دانست و  اظهار داشت: اگر نتوانیم احکام اسلام را در این کشوری که سرچشمه جوشش قدرت اسلام است تثبیت کنیم چگونه می‌توانیم اسلام را در دنیا توسعه دهیم و به نقطه آخر این انقلاب برسیم.

امام جمعه مشهد افزود: این مسیری نیست که بشود بگوییم حالا خواسته عده‌ای اقتضا می‌کند که ما یک مقدار فیتیله اسلام را بکشیم پایین و در روابط بین‌الملل خود با دشمنان اسلام دست دهیم بخاطر زندگی و منافع مان.

وی با بیان اینکه این که این مسائل انقلاب ما را متوقف می کند یادآور شد: با هر قیمتی باید بایستیم تا این انقلاب ادامه پیدا کند و خوشبختانه تا به امروز خوب پیش رفته‌ایم و هیچ گونه عقب گرد و توقفی نداشته‌ایم.

 آیت‌الله علم‌الهدی به نسل سوم و چهارم انقلاب و غیرت‌مندی و صلابت آن‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه با نسلی روبه‌رو هستیم که امام و انقلاب و دفاع مقدس را ندیده اما وابستگی اش به ارزش‌های ما از همان نسل اول هم بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز امروز یک وجب از خاک ما در اشغال دشمن قرار نگرفته اما جوان نسل سوم و چهارمی ما همانطور می‌جنگد که جوان ما همانطور که این کشور در زیر پای دشمن بود می‌جنگید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما هم در تبار نسلی و هم در توسعه جهانی پیش رفتیم و مردم کشورهای دیگر هم پشت سر ما حرکت کردند افزود: روز اولی که انقلاب ما به پیروزی رسید آمریکا حساب می‌کرد یک منطقه استراتژیکی را از دست داده و باید پسش بگیرد و بعد به این نتیجه رسید که یک منطقه مهم سرشار از منابع طبیعی را از دست داده و منافعش در خطر است و باید آن را حفظ کند و الان به این نتیجه رسیده که حیاتش در خطر است.

 آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: حیات آمریکا در خطر است زیرا که هیچ نقطه‌ای در کره زمین نیست که پرچم امریکا را آتش نزند و به سمت ماشین رئیس جمهورش هر جا که می‌رود گوجه فرنگی گندیده پرتاب نکند.

وی در پایان با اشاره به جریان‌های ضد انقلاب گفت: طبیعی ست که در هر جامعه‌ای جریان‌هایی با دستکاری دشمن به وجود آید و به عنوان ضد اسلام جولان کند اما این جولان در مقابل سیل خروشان حامیان دین قابل مقایسه نیست و ما بایستی بر این قدرتمان خدا را شکر کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی