۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

نتیجه چشم امید به دشمن دوختن سقوط است

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲ ق.ظ

   

اگر برای تداوم حرکت انقلابی خود چشممان به قدرت‌های استکباری و امیدمان به تعامل و دست دادن با نیروهای کفر و احاد حاکم بر کره زمین باشد و اگر در مسائل اقتصادی چشم به دروازه دشمن دوخته باشیم، دیگر نمی‌توان مسیر انقلاب را طی کرد و یقینا انقلاب سقوط خواهد کرد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله احمد علم‌الهدی امروز در همایش دهه فجر تجلی وحدت ملی و مذهبی در نشست مشترک با ائمه جماعات اهل تشیع و تسنن، بیان داشت: حضور علما در این نقطه از شهر که از نظر مقام معظم رهبری از حساسیت خاصی برخوردار است، بزرگ‌ترین نشان حاکمیت دین و روحانیت در این نقطه از شهر می‌باشد که آسیب‌های اجتماعی آن جامعه انقلابی ما را تهدید کرده است. 

وی با اشاره به وجود علما و بزرگان از اهل سنت و شیعه در این منطقه و هم‌افزایی کامل در عرصه روحانیت افزود: وجود این عزیزان در  این بخش از شهر مشهد به عنوان تشکیل دژی محکم در برابر تمام تهدیدات اجتماعی است که از طرف دشمنان اسلام ما را مورد توجه قرار داده و آسیب‌پذیری مردم این منطقه را به عنوان ابزار دشمن انتخاب کرده است. 

امام جمعه مشهد افزود: در این منطقه با حضور، نظارت و ترویج علما، کاملا خطرات و تهدادها از بین رفته است، اکنون از این منطقه به عنوان منطقه‌ای‌ متدین‌نشین، در تثبیت اصول انقلاب اسلامی و حمایت از جنبه اسلامیت نظام جامعه متشکلی تشکیل شده است. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز با سرآغاز دهه فجر و پشت سر گذاشتن 38 فجر انقلاب یک اصل به عنوان تجربه عظیم مردمی در جهان تثبیت شد و این است که اگر توافق و تطبیقی بین رضای خدا و مردم ایجاد شود، امداد غیبی پروردگار و قدرت لایزال الهی در تحقق رضای مردمی که منطبق با رضای خدا است، به سراغ مردم می‌آید و هر نوع مانعی را از طرف دشمنان دین برمی‌اندازد. 

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه وضعیتی که مردم در 39 سال گذشته داشتند، سینه‌های خشک، احساسات پرشور و پرهیجان بود، تصریح کرد: عشق فوق‌العاده‌ای در دل‌ها و مغزهای مردم رسوخ کرده بود که در 39 سال قبل در استقبال از امام بزرگوار از فرودگاه امام تا بهشت زهرا تبلور پیدا کرد. از طرف دشمن و مخالفان حرکت مردم نیز اسلحه، مسلسل و قدرت زر و زور بود اما به دلیل اینکه رضای مردم منطبق بر رضای الهی شد، ذات مقدس پروردگار با امداد غیبی این سینه‌های خشک را بر گلوله‌های داغ پیروز کرد. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیروزمندانه بر بخشی از کره زمین به عنوان حکومت اسلامی و سیادت دینی و قرآنی مسلط شد و از دل آن نظام مقدس جمهوری اسلامی متولد شد، عنوان کرد: دقت و تعمق در مجموعه جریاناتی که در روز 12 بهمن انجام گرفت در حقیقت این مصداق را از این آیه مشخص می‌کند؛"وذکرهم بایام الله ان فی ذلک لآیات لکل صبار شکور". وضعیت ما به گونه‌ای بود که دل‌ها می‌تپید و جز با تکیه بر مشیت و اراده پروردگار هیچ قدرتی تکیه‌گاه مردم نبود که امام بزرگوار سالم به کشور وارد شود. 

وی ادامه داد: در آن لحظات تمام دغدغه‌ها و دلهره‌ها بر مردم مسلط شده بود. فرودگاه‌ها بسته بودند، پرندگان در آسمان دیده نمی‌شدند و هیچ نوع هواپیمایی در آسمان تهران حضور نداشت. دل‌ها در تپشی شدید قرار داشت. هر لحظه احتمال داده می‌شد که با شلیک ضدهوایی، هواپیما سقوط کند و تمام امید مردم در عرصه انقلاب و دگرگون‌سازی جامعه ستم‌شاهی با خاک و خاکستر یکسان شود. 

آیت الله علم‌الهدی افزود: مردم شاهد و ناظر نمایشگاه باعظمتی از قدرت پروردگار بودند که ذات مقدس پروردگار و مشیت او تعلق گرفته بود تا هواپیمای امام به سلامت فرود بیاید. تمام دل‌ها و مغزهای تصمیم‌گیرنده در تقابل با انقلاب و مقابله با امام فلج شده و از کار افتاده بودند. هیچ انسانی قدرت تصمیم‌گیری در برابر امام و قدرت انقلاب مردم نداشت. انقلاب اسلامی یک شبه ره صد ساله را پیمود و 10 روز از آمدن امام کامل نشده بود که به پیروزی رسید. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نقل قضایا و جریانات روزهای انقلاب و خاطرات مردم تازگی ندارد، عنوان کرد: دعوت به یک تعمق برای ما قابل توجه است. ذات مقدس پروردگار با استفاده از امداد غیبی و با به کارگیری مدد آسمانی و الهی، مشیت خود را اینگونه محقق کرد. این اعجازی به تمام معنا از تحقق مشیت پروردگار و نمایش حاکمیت اراده حق بر همه اراده‌های نابه‌کارانه است. 

آیت الله علم‌الهدی گفت: از زمان وجود مقدس پیامبر حدود 1400 سال می‌گذرد و در این مدت انقلاب‌های عظیم و عجیبی در جامعه دینی در امت اسلام در زمان‌های گوناگون ایجاد شده است. مسلمانان دوران‌هایی را در تاریخ پشت سر گذاشتند که مسئله قتل عام مسلمین و از بین بردن زن و مرد و کوچک و بزرگ به عنوان یک مسئله قدرتمند با همه اقتدار در جامعه مسلمانان اجرا و جنگ‌های مختلفی از طرف کفار و دشمنان خدا بر مسلمانان تحمیل می‌شد.

وی ادامه داد: چنین نمایشگاهی از مشیت و اراده حق در پیروزی بر باطل در این 1400 سال به این شفافیت وجود ندارد. نمی‌توان عنوان کرد که مسلمانان پیش از ما در اخلاص، تقوا و دل‌دادگی به عبودیت و بندگی خدا، در مسیر اقدامات زندگی خود، در ترک حرام و انجام واجبات از ما عقب‌تر بودند و اخلاص ما بیشتر بود. 

امام جمعه مشهد با طرح این سوال که چرا این نمونه از نمایشگاه قدرت حق و حاکمیت اراده و مشیت خداوند بر خواست و اراده مستکبرین عالم در این 1400 سال تحقق نیافت، تصریح کرد: عامل اصلی قضیه در حقیقت منطبق شدن رضای مردم با رضای خدا است. مردم متکی به خدا در تحقق این رضایت‌مندی به حرکت درآمدند و این برای ما نمونه‌ای شد که در آینده هر زمان رضای مردم با رضای خدا تطبیق کند، مردم درصدد محقق کردن رضای خدا که رضای خودشان نیز در آن است با تکیه بر قدرت خدا حرکت کنند و برای تکلیف شرعی و دینی از جان بگذرند، در آن زمان مدد غیبی پروردگار به سراغ مردم خواهد آمد. این برای ما یک تجربه شد. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه رضای خدا در این بود که استکبار، حاکمیت کفر و توسعه و گسترش فسق و فجور و منکرات از این مملکت براندازی شود، عنوان کرد: خواست مردم نیز همین بود که در راه آن به حرکت درآمدند. از طرف مردم حرکت و اقدام و از طرف خدا نیز کمک و اقدام به این حرکت بود. امداد الهی با حرکت مردم ضمیمه شد. 

وی افزود: در تمام زمان‌ها مسلمانان مخلص با منکرات شرعی دشمن بودند و قصد داشتند که حاکمیت دین بر جامعه آن‌ها استوار شود اما تفاوتی که این زمان با تمام مواقع داشت این بود که مردم با تکیه بر قدرت خدا حرکت نکردند.  دنبال اسباب و ابزاری بودند که با تکیه بر آن‌ها بر محدوده خود آن امکانات حرکت کنند اما در این موقعیت مردم سراغ ابزار، اسباب و حمایت‌های خارجی نرفتند بلکه تنها با تکیه بر اراده و قدرت خدا حرکت کردند. 


آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز نیز باید همین مبنا در پیش گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر برای تداوم حرکت انقلابی خود چشممان به قدرت‌های استکباری و امیدمان به تعامل و دست دادن با نیروهای کفر و احاد حاکم بر کره زمین باشد و اگر در مسائل اقتصادی چشم به دروازه دشمن دوخته باشیم، دیگر نمی‌توان مسیر انقلاب را طی کرد و یقینا انقلاب سقوط خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه وظیفه امروز صبور و شکور بودن است، عنوان کرد: باید در مقابل تمام مانورهای قدرتی دشمنان خدا در عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی مقاوم بود و نباید تسلیم و به آن‌ها وابسته شد. باید دلدادگی و دلبستگی خود را به خدا حفظ کنیم. شکور بودن در مقابل خدا یعنی بریدن از همه و وابسته شدن به خدا. تنها شکر زبانی کفایت نمی‌کند، باید معتقد شد و باور کرد که هر چه داریم از خداست و ذات مقدس پروردگار مبدا هستی و تمام توانستن‌های ما است. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دو صفت صبر و شکور عامل اصلی تداوم انقلاب مقدس اسلامی است. خدای روز 12 بهمن سال 1357 همان خدای روز 12 بهمن سال 1396 نیز هست. از این خدا نبریم و به او وابسته شویم. تکیه‌گاه و امید ما باید خدا باشد. اگر تنها تکیه‌گاه ما توانستن‌های خودمان باشد ممکن است روزی در مقابل توانستن و قدرت به نقطه خلا برسیم اما اگر تکیه‌گاه ما واقعا خدا باشد، امیدمان قطع نخواهد شد و با کمال اطمینان و اعتماد به خدا به مسیر خود ادامه خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه القای امید و وابستگی به خدا وظیفه قطعی روحانیت انقلابی امروز ما است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در اوامر و رهنمودهای خود بر مسئله انقلابی بودن روحانیت، مسجد و حوزه علمیه و انقلابی بودن در تمام جوامع و مجامع تکیه دارند. سرمایه انقلابی بودن همین نقطه ایمان و امید به خدا و با این مبدا اعتقادی از دشمن بریدن و حرکت انقلابی را در یک جریان پویا به سمت تکامل دیدن است.  نتیجه پیروزی سال 1357 پیدا کردن اهرم برای انقلاب بود. نظام حکومتی اهرمی برای انقلاب شد تا انقلاب با تکیه بر آن توسعه خود را در دنیا ادامه دهد. 

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما در جهت تحقق آیه "انا ارسلناک الی الناس کافه"  است، تصریح کرد: این تحقق کافه و جامع شدن پیغمبر نسبت به تمام نسل‌های بشر و انسان‌های روی کره زمین، نقطه نهایی انقلاب است. تا زمانی که استکبار از بین نرود و عدل الهی اسلام بر دینا حاکم نشود، انقلاب ادامه خواهد داشت و به نقطه پایانی نخواهد رسید. انقلاب تا این زمان با مبارزه، ایمان و تکیه بر خدا پیش رفته است و از این به بعد نیز در همین جهت تداوم پیدا خواهد کرد. این باورمندی برای ما در عرصه انقلاب و القای آن به مردم بزرگ‌ترین عامل و تکلیفی است که روحانیت در عرصه زندگی خود احساس می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی