۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

دیدار با خانواده حجت‌الاسلام اسدی

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۳۹ ب.ظ

اگر زیرساخت انقلاب و نهضت امام(ره) حرکتی مردمی نبودنمی‌توانست ابتکار عمل را از استکبار جهانی بگیرد

حرکت انقلاب یک حرکت جمعی بود که قدرت‌های استکباری و پهلوی نتوانستند آن را پیش بینی کنند اگر زیر ساخت انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) حرکتی مردمی نبود هیچ‌گاه نمی‌توانست ابتکار عمل را از استکبار جهانی بگیرد.

دیدار با خانواده حجت الاسلام اسدی، مشهد مقدس

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با خانواده حجت‌الاسلام اسدی، مبارز و جانباز انقلاب اسلامی اظهار کردند: امسال حجت‌الاسلام اسدی برای ما مظهر کامل مبارزات و خفقان ستمشاهی هستند که مجاهدات و مبارزات وی در واقع یکی از حرکت‌های راهگشای انقلاب است، با توجه به مجاهدت، مقاومت و رشادت‌هایی که در دوران انقلاب از خود نشان دادند نمادی برای ما و به ویژه نسل جوان محسوب می‌شوند.


 

ایشان در ادامه افزودند: مبارزان انقلاب الگویی برای نسل‌های بعدی هستند بنابراین باید خاطرات این افراد که یادگاران انقلاب هستند ضبط و ثبت شود، جوانان ما نمی‌دانند که انقلاب اسلامی به چه قیمتی به پیروزی رسیده است و امروز وظیفه ماست که آن را به نسل های بعد منتقل کنیم.

آیت الله علم الهدی در تبیین انقلاب بیان کردند: حرکت انقلاب یک حرکت جمعی بود که قدرت‌های استکباری و پهلوی نتوانستند آن را پیش بینی کنند اگر زیر ساخت انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) حرکتی مردمی نبود هیچ‌گاه نمی‌توانست ابتکار عمل را از استکبار جهانی بگیرد.

ایشان خطاب به رسانه ملی افزودند: متاسفانه صداوسیما در ساخت و تولید فیلم‌های دهه فجر و انقلاب اسلامی به زیر ساخت‌ها توجهی ندارد، کارگردانان و فیلم نامه نویسان که خود در جریان و بطن انقلاب نبودند باید با مبارزان و افرادی که در جریان مستقیم انقلاب بودند گفت‌وگو داشته باشند و براساس شنیده‌های شاهدان عینی انقلاب فیلمنامه خود را مکتوب کنند.

 آیت الله علم الهدی تصریح کردند: حرکت انقلابی مردم زیر ساختی بود که به سرعت در بین همه مردم شکل گرفت اما این تسریع و حرکت برای جوانان ما به تصویر کشیده نشده است، در فیلم‌ها و سریال‌های انقلاب تنها مظالم به تصویر کشیده می‌شود و حرکت‌های مردمی، شکنجه‌ها و مبارزات و مجاهدت‌ها تبیین نشده است.

ایشان در ادامه با انتقاد از فیلم «روزی روزگاری شاه‌آباد» افزودند: این فیلم واقعیت‌های دوران شاه را بیان نمی‌کند و به نظر من بهتر بود از خاطرات افرادی چون حجت‌الاسلام اسدی برای ساخت فیلم و سریال استفاده می‌شد، چراکه خط انقلاب را همین افراد حفظ کردند. خط انقلاب بعد از قیام ۱۵ خرداد گم شد و جریان‌های قیام کننده سکوت کردند در آن تاریخ جریان و مسیر انقلاب به نوعی تغییر کرد اما روحانیون با مقاومت و پیروی خط امام و انقلاب و با وجود برخی انحرافات فکری روحانیت توانستند التهاب منافقین را نابود کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی