۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

        

مصداق برجسته در معروف‌ها، رسیدگی به مشکلات مردم است، در زندگی مردم گرفتاری‌های متنوعی در جامعه وجود دارد که برجسته‌ترین مصداق عمل به معروف به شمار می‌رود.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جمع تشکل‌های فعال در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر مشهد مقدس، با بیان این‌که ظرفیت تشکل‌های مشهد یک ظرفیت به کار افتاده است، اظهار کرد: جامعه ما جامعه مبتلابه منکر است اما باید دید در بین این منکرات، کدام یک از اولویت یک برخوردار است.
ایشان با بیان این‌که امربه‌معروف نباید منحصر به مصادیق شود، ادامه داد: باید مصادیق برجسته‌تری چه در معروف‌ها و چه در منکرات وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم، مصداق برجسته در معروف‌ها، رسیدگی به مشکلات مردم است، در زندگی مردم گرفتاری‌های متنوعی در جامعه وجود دارد که برجسته‌ترین مصداق عمل به معروف به شمار می‌رود.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در مسئله منکرات نیز برجسته‌ترین منکرات، منکری است که نظام اجتماعی ما را هدف قرار داده و بر اساس ارزش‌ها و حاکمیت ارزش‌های دینی در نظام اجتماعی ما نقش بیشتری دارد، یعنی منکری که جلوی نظامی دینی و اعتقادی ما را در اجتماع می‌گیرد.
ایشان با تأکید بر این‌که انحصار مصداق منکر در بیرون بودن موی سر یک خانم درست نیست، خاطرنشان کرد: اما بی‌حجابی به‌عنوان برجسته‌ترین منکر در جامعه مورد توجه است زیرا آنچه حاکمیت دین و ارزش‌های اجتماعی را برهم می‌زند، ولنگاری و بی‌حجابی یک دختر است.
آیت‌الله علم‌الهدی به تأثیر ولنگاری‌های اخلاقی و بی‌حجابی در بین جوانان و بروز آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بررسی‌هایی که بین بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در مشهد انجام‌شده، نشان می‌دهد جوان‌های بی‌هدف و بی‌مقصدی بودند که عامل و انگیزه آنان در این اتفاقات، مسئله رفاقت یا ارتباط دختر و پسر با هم بوده، یعنی یک آقاپسر برای خوشایند یک دخترخانم، می‌گوید شعار قوی‌تری می‌دهم.
ایشان افزود: مسئله بی‌حجابی در کشور، نظام حاکمیت ارزش‌ها و حاکمیت دین را در نظام اجتماعی بهم می‌زند، رضاخان نیز به همین منظور سراغ کشف حجاب اجباری رفت؛ شما در کشورهای اروپایی هرچه می‌خواهید نماز بخوانید، روزه‌بگیرید و اعمال اسلامی انجام دهید اما اجازه نمی‌دهند حجاب داشته باشید.
امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام منکر نارسایی‌های فرهنگی نیستند اما آنچه مهم است، حل کردن مسائل در حد توان است؛ باید عامل منکر شناسایی‌شده و با عامل برخورد کرد، تنها تبیین کردن و بیان مشکلات، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
ایشان با بیان این‌که در کارهای جمعی نیز باید اخلاص خود را حفظ کرد، ادامه داد: بخشی از مطالبات، مطالبات عمومی در مورد گرفتاری‌ها و مسائل معیشتی مردم از دولت است که همه مردم این مطالبات را دارند اما تشکل‌ها باید به نوع دیگری نسبت به این مطالبات عمل کنند، اگر بناست تشکل‌ها در عرصه مطالبات وارد شوند، در مطالبات و موارد خاص و از مسیر خودش آن مطالبه را پیش ببرند.
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر لزوم جلوگیری از مواجهه احساسی با مسائل، تصریح کرد: نکته مهم این است که باید از احساسی شدن و انداختن موضوعات در جریان سیاسی پرهیز کنیم چون اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در برخوردهای سیاسی ابزار شود، دین فدای بازی‌های سیاسی شده و این اشتباه است.
ایشان با بیان این‌که هیچ‌وقت دین را برای چیزهای دیگر ابزار نکنید، افزود: هرچند برخی مسائل سیاسی عین دین و تکلیف شرعی است اما چون برخی مسائل در عرصه رقابت مطرح می‌شود، اگر دین را به میدان این رقابت بیاوریم، طرف مقابل آن ارزش دینی را لوث می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: وقتی امروز در جامعه عمل دینی انجام می‌شود، طرف مقابل می‌خواهد آن عمل را لوث کند تا بتواند سرکوبی انجام دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی