۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

     

متأسفانه دو سال است که عده‌ای با ژست عدالت‌خواهی می‌گویند سران فتنه به چه جرمی باید در حبس بمانند، می‌گویند بدون محاکمه چرا آنان را در حصر نگه داشتید؟ در حالیکه مسئله حصر آنان در حقیقت یک مسئله صد در صد قانونی است.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امشب در اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون در سالروز حماسه ٩ دی در مدرسه عالی نواب با قدردانی از حضور مردم در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه با اشاره به آیه 46 سوره سبأ اظهار داشت: در این آیه شریفه قیام لله و حقیقت آن نکته مورد توجه موعظه و پند انحصاری ذات مقدس پرورگار است اما در درگاه تأمل در کلمه «مثنی و  وَ فُرادی» است.

وی افزود: مثنی دلالت بر جمع می‌کند و فرادی دلالت بر فرد، یعنی هم در حوزه زندگی فردی قیام‌لله داشته باشیم و هم در حوزه زندگی جمعی و هم به صورت فردی برای خدا قیام کنیم و هم به صورت جمع.
 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان درباره «مثنی و فرادی» از نکته جالبی استفاده می‌کند، گفت: این به معنی قیام جمعی و قیام فردی نیست و اگر هجمه کفر و سیل مهاجم لاابالی به جایی رسید که شما فقط دو نفر بودید، دونفری برای خدا قیام کنید و تن به کفر ندهید و تسلیم نشوید.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: حتی اگر دو نفر هستید و جمع کثیری در مقابل خداوند قیام کردند دو نفری بایستید و بالاتر از آن «و فرادی» است که اگر کار به جایی رسید که در جامعه شما یک نفر ماندید، یک نفری مقابل آن‌ها برای خدا قیام کنید.

وی با اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یک‌نفری پشت در می‌آید، هنگامی که اهانت می‌کنند می‌ایستد، در مقابل تهدید آن‌ها نیز می‌ایستد، هنگامی که در را آتش می‌زنند نیز می‌ایستد، تا قدری که به پهلوی ایشان ضربه وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این موضوع برای این نیست که ما بعد از یک‌هزار و 400 سال فقط برای بازو و دست شکسته حضرت زهرا (س) گریه کنیم، بلکه برای این است که ما سیاست و برنامه حرکت امروز، و مسئولیت و تکلیفی که خداوند به پیغمبر(ص) خود فرمان داده به ما بگوید، عمل کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه، امروز خوشبختانه اسلام در کشور و منطقه یک جریان مقتدر در مقابل استکبار جهانی است، بیان کرد: حتی اگر روزی چنین قدرتی نباشد و همه جریان‌ها به یک جریان کفر مزدور استکباری مبدل شوند و در تمام این عرصه دو نفر بمانند وظیفه‌شان ایستادگی است و حتی اگر یک نفر ماند به تنهایی «تقوم لله» کند که این تکلیف با توصیه قبلی است.

وی متذکر شد: دست‌درازی‌ها و عملیات روانی دشمن در فضای مجازی در امکانات خاصی که امروز در عرصه رسانه در دنیای حاکم صهیونیست دارد اقتضا می‌کند که ما در مقابل آن بایستیم، نباید عقب بنشینیم و نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه، ما طلبه‌ایم و طلبه یعنی نوکر امام زمان (عج) هستیم، تصریح کرد: نوکر به این معنا نیست که اگر به منویات و تمام مبانی فکری و اعتقادی امام زمان(عج) هجمه وارد شد، به دنبال نماز و نافله و مستحباتش باشد و به این جبهه دشمن علیه دین و پیغمبر(ص) اعتنا نکند زیرا این نوکری نیست و با خدمت سازگار نیست بلکه باید فضای مجازی را ورق بزند و ببیند کجا حمله و اهانت شده و کجا به عملیات روانی نیاز دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آن‌جایی که خداوند پیش‌بینی «مثنی و فرادی» می‌کند، آن‌جا جبهه جنگ نیست بلکه در مقابل غوغاست، و غوغایی که مرحومه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به آن تعبیر می‌کند، همین عملیات روانی و جوسازی‌ها است که دشمن در حال انجام آن است.

وی با بیان اینکه، متأسفانه امروز در کشور و جامعه ما فضای مجازی بر فضای حقیقی مسلط می‌شود، اظهار داشت: عده‌ای از افراد در این مملکت مسلمان و شیعه هستند و خدا، پیامبر و فرزندانش را دوست دارند، اما در راهپیمایی امروز و این حماسه‌ها شرکت نمی‌کنند و در خانه یا محیط کار، در حال مرور فضای مجازی هستند و فکر می‌کنند آنچه در فضای مجازی می‌گذرد، واقعیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: تمام فضای مجازی و مراکز اطلاع‌رسانی رسانه‌های بین‌المللی را پرمی‌کنند تا از این حماسه مقتدرانه مردمی به دنیا اطلاعی نرسد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: ما از این موضوع ناراحت نیستیم چون رسانه‌های بین‌المللی در دست صهیونیست‌هاست بلکه ما از داخل کشور ناراحتیم که این فضا نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه، می‌گویند ما روی رسانه‌های اجتماعی فیلتر نمی‌گذاریم، گفت: کافی است تا چند نفر اراذل و اوباش در 10 شهر این مملکت مقدسات نظام و اسلام و دین را مورد قبیح‌ترین اهانت‌ها قرار دهند، آیا این آزادی است؟ یعنی به انگلیس و فرانسه و آمریکا می‌گویید هرکاری می‌خواهید بکنید و هر تهاجم و توطئه‌ای را انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر دروازه فضای مجازی را روی دشمن باز کنید و به دشمن اجازه دهید هر فتنه‌ای که می‌خواهد انجام دهد، در محضر امام زمان(عج) باید پاسخگو بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، بیان کرد: مانند درختی که پای آن آب جریان دارد در پای درخت این انقلاب خون انسان جریان داشته و دارد و اگر کسی در این مملکت هر قدمی بردارد، هر سخنی بگوید و هر مطلبی بر زبان براند که با قطرات این خون‌ها توافق نداشته باشد این مسئله خیانت و گناه قابل توبه و قابل برگشت نیست.

وی با متذکر شد: این آسان نیست که فرزندان ملت در شب عملیات زیر باران آتش روی میدان مین بروند و دشمن تروریست تکفیری سر از او جدا کنند، در عین حال در زوایای این مملکت و در گوشه‌های مسئولیت این کشور یک عده براساس فکر و نظر خودشان سینه سپر کنند و دشمن خدا را در این مملکت آزاد بگذارند و دروازه‌های فرهنگی و فکری مملکت را در مقابل دشمنان خدا باز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: شما فکر کردید با باز گذاشتن فضای مجازی چه کسی را آزاد گذاشتید؟ جز انگلیس، آمریکا و خائنین و مزدوران که هر جنایتی می‌خواهند بکنند و برای شما مشکل بتراشند؟

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه، آن‌چه مهم است محتوا و لازمه بصیرت ماست که امروز دشمن و فتنه‌هایش را بشناسیم، ادامه داد: باید نقطه ورود و تهاجم دشمن را بشناسیم و به عنوان یک سرباز سر از پا نشناخته امام زمان(عج) با تمام قدرت در مقابل دشمن برویم و در همه جا دشمن را براندازیم، چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی.

وی یادآور شد: آن‌چه که در شگرد مدیریت مقام معظم رهبری و مدیریت ولایت در پهنه 40 سال عمر این انقلاب می‌درخشد، این است که کشور و جامعه را انقلابی و در عین حال در مرّ قانون و انضباط اداره کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه، امروز دنیا عناصر انقلابی را عناصری قانون‌شکن، تند و افراطی معرفی می‌کند، افزود: هر عنصر انقلابی که براساس احساس وظیفه انقلابی درراستای مقابله با دشمنان انقلاب و دشمنی‌های انقلاب بایستد و مقابله کند با برچسب افراطی زدن و تند بودن از صحنه برداشته و به او ضربه بزند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه، متأسفانه بعضی می‌گویند سال 57 تمام شد و الان دیگر سال 57 نیست، تصریح کرد: در سال 57 انقلاب ما به پیروزی رسید و برای اداره انقلابی یک کشور، قانون اساسی، مجلس و ریاست جمهوری وجود نداشت و می‌خواستیم با این شرایط کشور را انقلابی اداره کنیم، اما الان هم دولت و هم مجلس و هم قوه قضائیه است و دیگر نیازی نیست مثل سال 57 عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در سال 57 هم این‌گونه عمل نکردیم بلکه در این سال یک توده عظیم متدین مردمی در مقابل فرمان امام بهترین وسایل را با قانونی‌ترین شکل آماده می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: در سال 58 کمونیست‌ها و گروه‌های انحرافی دانشگاه تهران را تصرف کردند و درهای دانشکده‌های آن را به صورت سنگر درآوردند و بنا شد با مردم، انقلاب و نظام مقابله کنند و سنگرسازی کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه، هنگامی که به امام خبر دادند، امام(ره) فرمود به مردم اطلاع دهید، مردم آن‌ها را جمع می‌کنند، یادآور شد: در آن هنگام از منطقه‌های فقیرنشین مردان و زنان حرکت کردند و با دست خالی به دانشگاه تهران رفتند و این تهاجم مردمی در دفاع از انقلاب و نظام در دانشگاه تهران به گونه‌ای بود که همه آن‌ها پا به فرار گذاشتند و دانشگاه را تخلیه کردند.

وی ادامه داد: پس ازآن امام(ره) گفت با یک انقلاب فرهنگی جریان‌های دانشگاهی را تصفیه کنید و پس از آن دانشگاه را باز کنید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام(ره) و مقام معظم رهبری قریب به 40 سال مملکت را انقلابی و بر پناه از خودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌ها و اندیشه‌های دینی و اسلامی و وابستگی‌های به اهل بیت پیامبر(ص) کشور را اداره کردند و اقتدار این انقلاب امروز نسبت به سال اول پیروزی انقلاب چند برابر شده است در حال که مرّ قانون اداره شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ضمن اینکه مردم انقلابی بوده‌اند، در هیچ بعدی بی‌قانونی نبوده است، گفت: جنگ را با انقلابی بودن مردم اداره کردیم و دشمن را با انقلابی بودن مردم به خاک سیاه نشاندیم و در کویر عراق و شام به ذلت رسانده و ریش‌کن کردیم، استکبار جهانی را با تمام فتنه‌هایش به زانو در آوردیم.

وی با بیان اینکه قدرت‌یابی عده‌ای در 9 سال پیش ابزار دشمن خارجی شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند با آن جریان برخورد نشود تا مردم بفهمند این حرکت شیطانی سبز یک حرکت خارجی انگلیسی و آمریکایی است، و مردم متوجه آن شدند و در مقابلشان ایستادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: قدرت‌یابی این عده به حدی رسید که اجازه دادند دشمن از آن بهره‌برداری کند و یک فتنه در کشور ایجاد کند، این‌ها هم به کشور، دین، انقلاب و شهدا خیانت کردند و در حصر نگه داشته شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه، متأسفانه دو سال است که عده‌ای با ژست عدالتخواهی می‌گویند این دو نفر به چه جرمی باید در حبس بمانند، اظهار داشت: می‌گویند بدون محاکمه چرا آنان را در حصر نگه داشتید؟ در حالیکه مسئله حصر آنان در حقیقت یک مسئله صد در صد قانونی است.
وی تشریح کرد: در ادبیات سیاسی–اجتماعی و حقوقی ما حصر، حبس خانگی یا بازداشت نیست، بلکه دارای جایگاه مشخصی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه،عده‌ای مسئله حصر را با حبس خانگی، بازداشت موقت و اقامت اجباری اشتباه گرفتند یادآور شد: حبس خانگی، بازداشت موقت و اقامت اجباری در نهاد حقوقی به عنوان عواقب کیفری در برابر جرم است به این معنی که بایستی در قوه قضائیه و دستگاه قضایی حکم داده شود و یک ماهیت قضائی دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اما حصر، حبس خانگی و بازداشت موقت نیست که ماهیت قضایی داشته باشد.

وی با اشاره به اصل 176 قانون اساسی در معرفی شورای عالی امنیت، بیان کرد: این اصل قانون می‌گوید شورای عالی امنیت ملی مافوق قوای سه‌گانه است، یعنی می‌تواند تصمیمی بگیرد که وظیفه دولت یا قوه قضائیه است.

نظرات (۱)

  • حبیب رضا غفاریان شیرازی


  • خطاب به سران فتنه
    ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
    مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
    هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
    بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
    حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی