۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

     

در جنبش دانشجویی دو موضوع اصل است و اگر دانشگاه این اصول را از دست بدهد بنابراین ساقط می‌شود؛ پویایی دانشگاه در موضوعات سیاسی موضوعی ضروری است و اگر دانشجو جنبش داشت، باید اصل پویایی را حفظ کند. دانشگاه و حوزه علمیه مکانی برای تضارب افکار است، در حوزه مباحثه اصل است و در این مباحثه طلاب با یکدیگر بحث می‌کنند یعنی انگار دشمن یکدیگر هستند ولی پس از بحث با هم چای می نوشند، مباحثه در حوزه های علمیه یک اصل پذیرفته شده است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه‌های سبزوار در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور دانشجویان سبزواری، اظهار کرد: باعث خوشبختی ماست که جوانان ما امروز در عرصه ادبیات و فرهنگ، نسل مسلطی است.

 

وی ادامه داد: امتیاز فرمایشات دوستان این بود که نکات را چنان سوژه‌وار بیان کردند که مطالبشان از جامعیت قابل‌تقدیری برخوردار بود و از بیان، اندیشه و توان و ادبیات فاخری که در بیاناتشان داشتند، تقدیر می‌کنم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: کشور ما سیاسی است و از این بابت نیز ناراحت نیستیم چون کشوری است که مردمش رشد دارند، یعنی سیاست در کشور ما به‌عنوان یک جریان قابل‌درک و آرمان‌خواهی همه مردم ما قرار دارد، این را از رشد جامعه می‌دانیم.

 

وی افزود: بنای خدا نیز بر این است که مردم درحرکت‌ها و پذیرش‌ها آزاد باشند و لازمه آزادی مردم این است که در این کشور در عرصه‌های قدرت، جریان‌های جابجا شوند، این‌که یک جریان روی کار بیاید و او را رمی به انواع و اقسام ناهنجاری‌ها کنیم و جریان دیگر را مدح کنیم، درست نیست؛ باید تحمل داشته باشیم زیرا لازمه رشد سیاسی هر جریانی، تحمل‌پذیری است.

 

دانشگاه و حوزه علمیه مکانی برای تضارب افکار است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی‌ بیان کرد: امروز در کشور ما اختلافی میان جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود ندارد اما هر جریانی در کشور ما آمد، با مشکلاتی مواجه شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تغییرات در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: رهبری بر اساس اساسنامه ای که خود مرحوم هاشمی رفسنجانی برای دانشگاه نوشتند عمل کرده‌اند بنابراین بر اساس انتخاب ایشان رئیس جدید معرفی شد.

 

وی افزود: امروز اعتراض ما به کسانی است که از هیات امنای دانشگاه آزاد استعفا دادند،اگر دانشگاه مفید و خوب بود، چرا امروز استعفا داده و قهر کردید؟

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در جنبش دانشجویی دو موضوع اصل است و اگر دانشگاه این اصول را از دست بدهد بنابراین ساقط می‌شود؛ پویایی دانشگاه در موضوعات سیاسی موضوعی ضروری است و اگر دانشجو جنبش داشت، باید اصل پویایی را حفظ کند.

 

وی با اشاره به اصل دوم در دانشگاه، متذکر شد: دانشگاه و حوزه علمیه مکانی برای تضارب افکار است، در حوزه مباحثه اصل است و در این مباحثه طلاب با یکدیگر بحث می‌کنند یعنی انگار دشمن یکدیگر هستند ولی پس از بحث با هم چای می نوشند، مباحثه در حوزه های علمیه یک اصل پذیرفته شده است.

 

امام جمعه مشهد گفت: در تضارب افکار باید تحمل نظرات فرد مخالف وجود داشته باشد و در تمامی جریان‌های علمی و فرهنگی تضارب افکار لازم است.

 

حصر، مسئله قضایی و انتظامی نیست، تصمیم شورای عالی امنیت ملی است

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها، افزود: در شورای انقلاب فرهنگی برای پیگیری این موضوع کمیسیونی با حضور افراد نخبه و باتجربه در دانشگاه‌ها تشکیل شد تا در این کمیسیون اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهند، اعضای این کمیسیون پس از دو سال بررسی به این نتیجه رسیدند که اسلامی شدن دانشگاه‌ها قابل اجرا نیست بلکه تحقق این موضوع به دست اساتید و دانشجویان است.

 

وی با بیان اینکه امروزه در موضوع حصر سران فتنه 88 سه منطق در کشور ما وجود دارد، بیان کرد: برخی از افراد در کشور ما حصر را حبس خانگی و کیفر نامیده‌اند و اگر این موضوع درست باشد، چگونه این افراد را بدون محاکمه حصر شده‌اند؟ این موضوع کاملا درست نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: برخی دیگر می‌گویند سران فتنه در حصر بازداشت دادسرایی قرار دارند و از سوی دادستان حصر شده‌اند یعنی در دادسرا برای تشکیل پرونده بازداشت شده‌اند و در اینگونه بازداشت حداقلی وجود دارد که این موضوع برای حصر سران فتنه درست نیست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: حصر سران فتنه بازداشتی و دادسرایی نیست بلکه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور حصر سران فتنه را تصویب کرده است.  براساس اصل 176 قانون اساسی یکی از اختیارات شورای امنیت ملی این است که اگر به جمع‌بندی رسید، این افراد با جریان‌های خارجی در ارتباط هستند و امنیت کشور را برهم می زنند بنابراین برای دفاع از کشور حصر می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین دلایل حصر سران فتنه را حفظ انظام انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: موضوع حصر سران فتنه مرتبط با شورای عالی امنیت ملی است و هیچگونه ارتباطی با قوه قضائیه ندارد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی به دلیل جریان‌های دفاعی و امینتی آزادی برخی از افراد را محدود می‌کند تا زمانی که هیچگونه ضرری برای کشور نداشته باشد. دستگاه‌های نظامی، امینتی و قضایی اعضای شورای امنیت ملی هستند و حصر سران فتنه موضوعی قضایی نیست بلکه دارای ابعاد امنیتی است.

 

امام جمعه مشهد گفت: سه نفر از فتنه‌گران در 25 خرداد سال 88 بدون هیچگونه مجوزی از وزارت کشور از میدان انقلاب تهران به سمت میدان آزادی راهپیمایی کردند و این افراد مسوول تمامی حوادث و خسارت‌های راهپیمایی هستند. در راهپیمایی فتنه 88 عده‌ای از مردم کشته شدند و مساجد، حسینیه‌ها، مغازه‌ها و غیره به آتش کشیده شد و سران فتنه پس از این حوادث اعلامیه صادر کردند.

 

از صدر اسلام تاکنون طلاب دچار مشکلات معیشتی بوده‌اند

 

وی با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب، افزود: در حال حاضر حدود 22 هزار طلبه در استان وجود دارد و ماهانه 8 میلیارد تومان برای طلاب استان از محل وجوهات مقام معظم رهبری پرداخت می‌شود. از صدر اسلام تاکنون طلاب دچار مشکلات معیشتی بوده‌اند و حتی مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در این معیشت قرار دارند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دستور رهبری مبنی بر تحول جامعی در حوزه‌های علمیه، بیان کرد: حوزه برای درک مفاهیم اسلام‌شناسی است و طلاب به آموزش‌های تخصصی نفوذ می‌کنند. افراط و تفریط فرد در مباحث و بینش‌های سیاسی آزاد است، در کشور ما اعتقاد بر ولایت فقیه بینش فکری محسوب می‌شود.

 

وی گفت: امروزه برخی از مردم در مورد خطبه‌های نماز جمعه انتقاداتی نسبت به شخص بنده دارند، تمامی سخنرانی‌های بنده کاملا موجود است و خطبه‌های نمازجمعه پس از یک ساعت در سایت بنده منتشر می‌شود بنابراین برخی از رسانه‌ها خلاف سخنرانی‌های بنده را منتشر می‌کنند.

 

امام جمعه مشهد افزود: امروز همانند گذشته میدان جنگ با دشمن است و دشمن با تخریب برخی از شخصیت‌های سیاسی و با حذف کردن برخی از جملات به دنبال تحت تاثیر قرار دادن ولایت فقیه است.

علم‌الهدی ادامه داد: قضاوت مردم بدون توجه به سخنرانی‌های اصلی منصفانه نیست.

 

موسیقی نباید در استخدام ابتذال قرار گیرد

 

وی با بیان اینکه بنده هیچگونه مشکلی با موسیقی و هنر ندارم، بیان کرد: مبنای ما در موسیقی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری است و هنر موسیقی نقش مهمی همانند علم در زندگی انسان دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هنر را پرورش‌دهنده احساس دانست و تصریح کرد: مخالفت ما در مورد کنسرت موسیقی، کنسرت‌های ابتذال است که این کنسرت‌ها بدون رعایت شئونات اسلامی برای دختران و پسران انجام می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: امروزه به هنر موسیقی ظلم شده و به سمت و سوی ابتذال رفته است. موسیقی احساس را به هیجان درمی‌آورد و نباید در استخدام ابتذال قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس موسیقی برای رزمندگان هیجان غیر قابل وصفی ایجاد می‌کرد، افزود: موسیقی در کشور ما باید احیا شود، رقص در کنسرت‌ها هزاران فساد را ایجاد می‌کند.

 

برقراری ارتباط با فرانسه اشتباه کاملا بزرگی است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی رئیس جمهور به انتخاب مردم است و رهبری، رئیس جمهور را منصوب می‌کند، گفت: رئیس جمهور به وسیله حجت امام زمان(عج) یعنی رهبری منصوب شده یعنی هرکسی حاکمیت را نپذیرد ولایت فقیه را قبول نکرده است. بنده در خطبه‌های نماز جمعه در مورد حاکمیت بحث نکرده‌ام ولی نقد در مورد برخی از امور اصول ماست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در خطبه‌های نماز جمعه باید تمامی مباحث با مردم در میان گذاشته شود و در مورد برخی از مصوبات دولت همانند برقراری ارتباطات خارجی نقد هم می‌کنیم. برقراری ارتباط با فرانسه اشتباه کاملا بزرگی است چراکه فرانسه از گذشته تاکنون مخالف اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

 

احمدی‌نژاد به انحراف از ولایت فقیه رسیده است

 

وی ادامه داد: ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه آزاد هستند و هر موضوعی را خلاف می‌بینند، باید انتقاد کنند. انتقادات باید با حفظ حرمت مسئولان بیان شود و بنده هرزمانی علیه فعالیتی نقد کرده‌ام، حرمت مسئولان حفظ شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با بیان اینکه بنده در سال 84 برای ریاست جمهوری از احمدی‌نژاد حمایت کامل کرده‌ام و حتی هزینه شده‌ام، گفت: بنده به عنوان نخستین فرد پس از گذشت 6 ماه از دولت نهم، احمدی‌نژاد را نقد کردم یعنی نقاد دولت احمدی‌نژاد بوده‌ام. هر موضوعی خلاف اصول باشد را بنده نقد می‌کنم و احمدی‌نژاد به انحراف از ولایت فقیه رسیده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: در حال حاضر احمدی‌نژاد به دنبال سواستفاده از شرایط موجود برای رسیدن دوباره به قدرت است. انتقادات احمدی‌نژاد در مورد قوه قضائیه  توهین به رهبری است. فردی عادل و مجاهد از سوی رهبری به عنوان رئیس قوه قضائیه انتخاب شده است و ما در مقابل این جریان احمدی‌نژادی ایستادگی می‌کنیم.

 

تجمع‌های اعتراضی در مشهد موضوعی کاملا طبیعی است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تجمع اعتراضی برخی از مردم در مشهد، گفت: برخی از این افراد طلبه برحق دارند و تجمع‌های اعتراضی در مشهد موضوعی کاملا طبیعی است ولی از رسانه‌های ناشناس برای این تجمع اعلام کرده‌اند تا در مکانی جمع شوند یعنی دعوت‌کننده مشخص نیست. تعداد محدودی با سردادن شعارهایی همانند فلسطین را رها کن، مشکل ما را حل کن در میان مردم معترض حضور می‌یابند و این موضوع بیانگر با هدف بودن این تجمع از سوی برخی در مشهد است و از این موضوع رسانه‌های خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی فیلمسازی می‌کنند.

 

امام جمعه مشهد یادآور شد: اشکال از کسانی است که برای مطالبه برحق خود، دعوت بدون مرجع را اجابت کردند بنابراین مطالبه برحق را نباید از مسیر باطل انجام داد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی