۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

 

خطبه دوم ـ طبیعی است عربده‌کشی یک مشت خائنی که وسط یک عده مطالبه گر برحق آمدند وضعیت مطالبات آنان را ابزار کنند و به‌عنوان صدای ملت در مشهد، نیشابور، کاشمر و بیرجند منعکس کنند.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 8 دی‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز رحلت خواهر علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، اظهار کرد: امروز مصادف با دو جریان هست، جریان اول، رحلت جان‌گداز خواهر کریمه امام هشتم (علیه‌السلام)، حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) است، زینب دوم اهل‌البیت هستند، خواهران مؤمنه و متدین ما بدانند الگوی انقلابی در برابر بینش آنان، خواهر کریمه امام هشتم هست، مایی که سرسپرده تربت پاک علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) هستیم، وجود مقدس این خانم با فضیلت، خواهر کریمه وجود قدس امام رضا (علیه‌السلام) را به‌عنوان الگو باید شما خواهران در نظر داشته باشید.

 

حضرت معصومه (علیها سلام)، زینب (علیها سلام) دوم اهل‌بیت

 

ایشان ادامه داد: هنگامی‌که وجود اقدس امام زمان از مدینه به خراسان آمدند با اعلامی که در داخل منزل، از منزل خارج شد و اعلام امام رضا (علیه‌السلام) در تمام مدینه و حجاز فراگیر شد که این‌ها می‌خواهند من را ببرند به اسم خلافت و مرا بکشند و این سفر، سفر آخر من هست، حرکت امام هشتم (علیه‌السلام)، پشت ر ایشان یک لشکر به‌عنوان حمایت و دفاع از وجود اقدس ایشان از مدینه به‌وسیله فرزندان موسی بن جعفر، برادران امام هشتم حرکت کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: فرماندهی لشکر را ابراهیم مجاب، برادر امام رضا (علیه‌السلام) عهده‌دار شد، علت آن‌هم این بود که ایشان اصرار داشتند احمد بن موسی فرمانده لشکر شوند چون بزرگ‌تر بودند و به خاطر مقام زهد و تقوا و ورع، احمد بن موسی اصرار داشت برادرش فرماندهی را قبول کند، ایشان هم قبول نمی‌کرد که بعد قرار شد بروند مقابل قبر رسول اکرم (صلوات‌الله علیه) سلام بدهند، جواب هرکدام که از قبر رسول‌الله صادر شد، او فرمانده لشکر باشد.

 

ایشان اضافه کرد: وقتی سلام دادند، جواب سلام ابراهیم از قبر پیغمبر صادر شد که فرمودند «السلام علیک یا ولدی»، لشکر به عراق رسید، در آنجا ابراهیم مجاب به رحمت خدا رفت و قبر ایشان امروز در رواق سیدالشهدا (علیه‌السلام) است و از آن به بعد فرماندهی لشکر را حضرت احمد بن موسی به عهده گرفتند؛ در این لشکر، حضرت معصومه با خواهران دیگرش بنا شد با این لشکر همراه شوند و بیایند، بنا شد حضرت معصومه در این قیام، زینب این قیام و نهضت باشند، علت این‌که حضرت معصومه برجسته‌تر از خواهران دیگر امام هشتم و دختران موسی بن جعفر مطرح شدند، به خاطر این بود که توان علمی ایشان حتی به‌عنوان راوی حدیث، ایشان مطرح بودند به خاطر این هم در ضریح حضرت معصومه، هفت نفر دیگر از خواهران ایشان در همان‌جا دفن هستند.

 

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: دو نقل داریم، یکی که هنوز امام رضا به شهادت نرسیدند و یک نقل این‌که قضیه بعد از شهادت ایشان اتفاق افتاد که عمال مأمون و خلیفه عباسی با آنان در سرزمین فارس درگیر شدند و عزیزان موسی بن جعفر یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و حضرت معصومه و خواهرانشان هم به‌طرف ساوه آمدند؛ آنچه مهم است این است که اگر بخواهیم در مورد مصائب حضرت زینب بگوییم، اگر بخواهیم رتبه‌بندی کنیم بیشتری مصیبت حضرت زینب کجاست، آیا در شام، کوفه و کربلاست؟ اگر لحظه‌لحظه بخواهیم رتبه‌بندی کنیم، شدیدترین مصیبت حضرت زینب این است که در گودی قتله گاه وارد شد، بدن سر بریده برادرش را روی دست گرفت، به‌طرف مدینه صدا زد «یا رسول‌الله، این بدن پاره‌پاره حسین توست»، این شدیدترین مصیبت حضرت زینب بود.

 

مصائب حضرت زینب را حضرت معصومه نیز تجربه کرد

 

حضرت معصومه هم به همین مصیبت دچار شدند، مقابل چشم حصرت معصومه برادران مظلومش را یکی پس از دیگری قطعه‌قطعه کردند، از برادرش امام رضا هم شاید خبر نداشت آن‌هم در سرزمین غربت در میان بیابان، سراسیمه و آواره از این شهر به آن شهر تا به ساوه و قم رسیدند؛ مصیبت اهل‌بیت یک‌چیز مداوم بوده، هرکدام شبیه یکی دیگر و امروز روز رحلت خواهر کریمه امام هشتم، حضرت معصومه است، آن خانم بزرگواری که با روحیه انقلابی زینب وار همراه این لشکر در قیام شرکت کرد و بعد همان مصیبتی که عمه بزرگوارش در گودی قتله گاه دید، همین مصیبت را با چشم خودش برای برادرشان در آن سرزمین مشاهده کرد.

 

فتنه تنها دست‌آویز امروز دشمن

 

آیت‌الله علم‌الهدی به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: جریان دوم، این‌که امروز مصادف است با شب سالروز حماسه 9 دی، حماسه 9 دی به‌عنوان روز بصیرت لقب گرفته است و چرا 9 دی روز بصیرت است؟ یعنی بصیرت 9 دی در همه شئون این نظام و انقلاب ظهور و بروز داشت و در 9 دی، نمایشگاهی برای بصیرت مردم دلداده ولایت و رهبری در این نظام به وجود آمد اما تداوم این بصیرت در این است که مردم ما، برادران و خواهران ما، نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی ما، بصیرت 9 دی را ادامه بدهند در فتنه شناسی چون فتنه در هر زمانی وجود دارد و فتنه تنها دست‌آویز دشمنان ما هست؛ دشمنان ما در مقابل اقتدار ما شکست‌خورده‌اند، استکبار جهانی در مقابل قدرت ما در منطقه و پایمردی ما در تمام عرصه‌ها با خاک روبرو شده و با شکست روبرو شده است. «تکبیر»

 

ایشان با بیان این‌که باید فتنه شناسی را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: و بناست ما با ادامه بصیرت 9 دی، فتنه شناسی را ادامه دهیم چون فتنه تنها دست‌آویز دشمن ماست، راه دیگری ندارد جز فتنه‌گری و نمونه آن را دیروز در مشهد دیدیم، مردمی که یک عهد خاص، مالباختگانی هستند که یک عده اشخاص آمدند بدون مجوز نهادهای اقتصاد راه انداختند، اموال و پول‌های مردم را گرفتند، یا بر اثر ندانم‌کاری و ناوارد بودن و یا بر اثر سوءنیت، این مردم مستضعف مالباخته شدند و هستی خود را دادند، یک کسی باید به فریاد این‌ها برسد و مشکل این‌ها را حل کند.

 

مطالبه مردم و مالباختگان به‌حق است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مطالبات مال‌باختگان به‌حق است، افزود: چند سال پشت سر هم این صندوق به آن صندوق این تعاونی به آن تعاونی، یک اعتباری به اعتباری دیگر دارد اضافه می شو و مالباختگان اضافه می‌شوند، این‌ها به جان و به تنگ آمدند و آمدند خواسته خود را بخواهند، یک عده افراد آسیب‌پذیر هم به تنگ آمدند و آمدند مطالبات خودشان را ارائه بدهند، مطالبات مردم هم در مسئله مقابله با گرانی و هم در مسئله تأمین هستی‌شان در مال‌باختگی، مطالبات به‌حق است بدون چون‌وچرا.

 

ایشان با بیان این‌که مال مردم باید در نظام مقدس اسلامی محفوظ باشد، تصریح کرد: مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند، باید مالشان محفوظ بماند و باید اولیات زندگی از نظر مسکن و وسایل حیاتی را در اولیات زندگی داشته باشند، اگر بنا شد سطح گرانی برود بالا و درعین‌حال مردم زندگی‌شان تأمین نشود، مردم حق‌دارند مطالبه کنند و بخواهند، عزیزان مسؤول ما به مطالبات مردم توجه کنند که کارد به استخوانشان نرسد که بیایند وسط خیابان فریاد بزنند، واقعاً مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برایش فکر کنند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مشکل ما این است که در دستگاه‌های ما عواملی نفوذ کردند که از تبار مرفه و خوش‌گذران که به فکر قشر آسیب‌پذیر نیستند، جناب آقای وزیر نفت، وقتی مردم می‌گویند گرانی بنزین همه اجناس را بالا می‌برد و گران‌تر می‌کند، جواب این مطالبه این نیست که بنزین 1500 تومان از قیمت بنزین در همه کشورها کمتر است، کدام کشور؟ کوری که دارای منبع درآمدی نفت است؟ کشوری که اول کشور یا دومین کشور تولید گاز در دنیا است؟

 

بنزین 1500 تومانی را در باک بنزین وانت‌بار ببینید نه خودرو شاسی بلند!

 

ایشان افزود: آیا قیمت 1500 تومان در این کشور و مشابه این کشور کمتر است یا بیشتر است؟ کشور پیشرفته صنعتی که دارد دنیا را می‌چاپد را مثال می‌زنید و او می‌شود برای شما نرخ بین‌الملل و می‌گویید 1500 تومان بالا نیست؛ آقای عزیز! این 1500 تومان را در این اتومبیل‌های شاسی بلند آخرین سیستم میلیاردی نبین، این قیمت را در باک وانت‌بار فقیر مستضعفی که می‌خواهد یک عائله 10 نفری را با این وانت‌بار اداره کند، در باک بنزین او ببین. «تکبیر»

 

واردات خودروی خارجی، راه تأمین امنیت جاده‌هاست؟!

 

نماینده ولی‌فقیه با انتقاد از اظهارنظر مسؤولان دولتی در خصوص چگونگی تأمین امنیت مردم در جاده‌های کشور، خاطرنشان کرد: آقای معاون وزیر! وقتی می‌گویند مرگ‌ومیر جاده‌ای زیاد هست، نگو برای جلوگیری از مرگ‌ومیر جاده‌ای، تعرفه خودروهای وارداتی را کم کنید، مردم خودروی خارجی بگیرند که ایمنی داشته باشد، این جواب نیست؛ جاده هراز 80 سال است تأسیس‌شده، 80 سال قبل در این مملکت چقدر ماشین بود در جاده مازندران؟ الآن همان پیچ‌وخم جاده 80 ساله، این سیل عظیم اتومبیل می‌خواهد رد شود، جوابش این نیست که خودروی خارجی بگیرند که اگر تصادف داشت ایمنی داشته باشد!

 

ایشان اضافه کرد: یک جاده شمال را شما در سه چهار دولت راه انداختید، به شرکت‌های خارجی سپردید، با وجود این‌همه مهندس راه و ساختمان در مملکت پولش را ریختید در جیب خارجی‌ها، سه چهار دولت است جاده شمال مثل الاغ در گل مانده، مانده و در جاده چالوس و جاده هراز این‌همه مرگ‌ومیر وجود دارد، جوابش این نیست که بروید خودروی خارجی بگیرید تا ایمنی داشته باشد، این‌ها جواب‌هایی است که مردم را به جان درمیاورد، کارد را به استخوان مردم می‌رساند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: مسؤولان عزیز ما، آقای وزیر، آقای وکیل، آقای نماینده! تو با چی نماینده شدی؟ تو به چه قیمت وزیر شدی؟ این مملکت مملکت آمریکایی بود، یک آقای مسؤول آمریکایی با یک خودکار 5 قرانی وزارت پیدا می‌کرد و حکم وزارتش امضا می‌شد، آقای محترم، ما صدها هزار شهید دادیم، خون این صدها هزار شهید را بر هر وزارتی تقسیم کن، ببین چند لیتر خون شهید برای وزارت و عمارت و مسؤولیت تو هزینه شده، جواب این نیست بروید خودرو خارجی بخرید، جواب این نیست که قیمت بنزین از بسیاری کشورها کمتر است، به مردم برسید.

 

ایشان با بیان این‌که باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد، گفت: اگر به مردم برسید، مردم ارزشمند هستند، با عاطفه و متدین هستند، مردم به این نظام و انقلابی علاقه، ارادت و عشق دارند، نمادش راهپیمایی 22 بهمن، همین مردم و قشر آسیب‌پذیر می‌آیند، این‌ها که با این نظام بد نیستند منتها من با مردمی که دیروز آمدند، حرف دارم، این حرف با مسؤولین بود و یک حرف هم با مردم دارم.

 

نباید اجازه داد اراذل‌واوباش از مطالبه مردم سوءاستفاده کنند

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که نباید راضی بود که اراذل‌واوباش از خواسته مردم سوءاستفاده کنند، تصریح کرد: مطالبات اولیه شما بر حق بود، از گرانی به تنگ آمدید بیایید مطالبه کنید، مالباخته‌اید مطالبه کنید اما خواهران و برادرانی که دیروز هرچند عدد کم‌آمدید میدان شهدا، ما در انقلابی هستیم، در نظامی هستیم که جلاد، خنجر برنده را در دست دارد، گریبان محسن حججی را گرفته، چشم او به لبه تیغ خنجر است که سرش را می‌خواهد در راه این نظام بدهد آن‌وقت شما حاضرید محسن حججی سرش را بدهد اما برای مطالبه جنابعالی، یک عده اراذل‌واوباش جمع شوند و بگویند سوریه را ول کن، مشکل ما را حل کن؟ حاضرید این شعار را بدهند؟ آن‌هم به خاطر مطالبه و گرانی؟ این درست است؟

 

ایشان افزود: این درست است منافقینی که روسپی آمریکا و اروپا شده‌اند، رهبرشان یک زن روسپی آمریکایی بیاید بگوید تشکر می‌کنم از شما، از حرکت شما امام زمان غضب ناک است، حجت امام زمان غضب ناک است، حزب‌اللهی‌های کشور غضبناک‌اند، یک زن روسپی اروپایی آمریکایی که رهبر منافقین است، بگوید من تشکر می‌کنم؟ «هیهات مناالذله»

 

حاضرید برای مطالبات خود خوراک دشمن شوید که نظام را سرکوب کند؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: شما غذا بشوید برای رسانه‌های دشمنی که جز فتنه‌گری و تبلیغ هیچ دستاویزی برای سرکوبی ما ندارند، بیایند یک نظام و انقلاب وابسته به ولایت بقیه‌الله را سرکوب کنند؟ حاضرید برای مطالبه شما، این قصه به این قیمت تمام شود؟ شما هیچ‌وقت با هر فراخوانی به عرصه نایید، کسی که می‌گوید بیایید، یک عالم است؟ یک مجتهد است؟ مرجع است؟ یک آدم مطمئن است؟ یک آدم سیاسی است که به او اطمینان دارید؟ یک جناح و حزبی است که شما قبولش دارید؟ او گفته بیا؟

 

مشکلات، زندگی و معیشت ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود

 

ایشان به لزوم توجه مردم به فراخوان‌های اجتماع ازاین‌دست تأکید کرد و گفت: فکر کردید اگر میدانی برای مطالبه شما درست کردند، به نفع شما تمام می‌شود؟ در این میدان می‌خواهند بچه شهید تو را آتش بزنند، حاضری بروی در این میدان برای مطالبات و مال‌باخته و گرانی؟ بینید چه می‌کنیم؟ آیا واقعاً وجدان ما اجازه می‌دهد این کار را بکنیم؟ آن خاری که امروز در چشم اروپا و آمریکا است، ثبات این مملکت و امنیت این کشور است، پایمردی این مردم در پای نظام، انقلاب و رهبری است و همه‌اش دنبال این هستند که این ثبات و امنیت را از بین ببرند و از ما بگیرند، برادران، خواهران، مشکلات، زندگی و معیشت ما نباید ابزار پیروزی دشمن بر ما شود.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس افزود: در این مملکت صدها هزار شهید دادیم، صدها هزار پدر و مادر عزیز داده وجود دارد که در داغ عزیزانشان می‌گدازند و به عشق فاطمه زهرا و امام زمان درد را تحمل می‌کنند، در این مملکت ده‌ها هزار جانباز داریم که هر شبانه‌روزشان یک شهادت را سپری می‌کنند و پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، درست است به خاطر شکم، زندگی و معیشت، ابزار برای دشمن درست کنیم که بیاید این نظام و مملکت را سرکوب کند؟

 

حضور مردم در راهپیمایی 9 دی، جواب لجن‌پراکنی مزدوران خارجی است

 

ایشان خاطرنشان کرد: امیدوارم شما برادران و خواهران در راهپیمایی فردا، روز 9 دی از میدان شهدا تا حرم، احساساتتان، شعارها، پایمردی و مقاومتتان، جوابگوی لجن پراکنی های یک مشت مزدور نابکار خارجی که دیروز وسط مردم آمدند و مطالبه بر حق مردم را به هم زدند، ان‌شاءالله شعار شما و شرکت عظیم شما در راهپیمایی 9 دی، جواب آنان را بدهد و واقعیت این عظمت و انقلاب و این نظام را به دنیا ثابت کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: رسانه‌های خارجی اگر مردم‌اند، راهپیمایی فردای 9 دی را پخش کنند، اگر انسان‌اند، بشرند و انسانیت و انصاف دارند که اصلاً انسانیت و انصاف ندارند، یک گروه تروریست و آدمکشی که امروز روسپی آمریکا و اروپا شده و 17 هزار انسان از مرد و زن و بچه و پیر را به خاک و خون کشیده، از این‌ها توقع انصاف نداریم، توقع توجه نداریم، این‌ها بزرگ‌ترین عامل و بزرگ‌ترین تابلوی ناجوانمردی، نکبت زدگی، خیانت، حیوانیت و درندگی هستند.

 

ایشان بابیان این‌که طبیعی است رسانه‌های دشمن به راهپیمایی عظیم مردم در 9 دی اعتنا نکنند، افزود: طبیعی است عربده‌کشی یک مشت خائنی که وسط یک عده مطالبه گر برحق آمدند وضعیت مطالبات آنان را ابزار کنند، آن را به‌عنوان صدای ملت در مشهد و نیشابور و کاشمر و بیرجند منعکس کنند اما فریادهای حماسی فردای مردم ما را در سالروز 9 دی اعتنا نخواهند کرد، توقع هم نداریم اعتنا کنند اما آن فریادها آن‌قدر سهمگین است و مشت‌های گره‌کرده شما فردا در راهپیمایی 9 دی آن‌قدر مؤثر است که دشمنان شما را بیشتر به ترس و وحشت وامی‌دارد. «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر فتنه‌گر» «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه»

 

ایشان اضافه کرد: امیدواریم شرکت شما عزیزان و حماسه‌ای که فردا به‌عنوان تجدید حماسه 9 دی 88 اجرا خواهید کرد، پاسخگوی همه مسائل باشد و عزیزان مسؤول ما با دقت، مراقبت و مدیریت جهادی که توصیه می‌فرمایند، در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی شما مردم اقدام کنند.

 


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی