۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

 

دشمن با ابزار قرار دادن رقابت سیاسی و مردم، نظام را هدف قرار داده و برخی دست شفاف دشمن را ندیدند، این افراد که دست دشمن را ندیدند، چگونه در مدیریت کشور حضور دارند، ادعای مدیریت و اصلح بودن دارند؟

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه سبزوار که در قالب سومین سفر استانی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به شهرستان‌های استان صورت گرفت، با ابراز خرسندی از حضور در جمع علما و طلاب سبزوار با اشاره به بخشی از آیه 46 سوره سبا «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ»، اظهار کرد: در تمام تأکیداتی که در قرآن کریم داریم و مأموریت‌های ویژه‌ای که پروردگار در آیات مختلف با لفظ «قل» به پیغمبر اکرم محول فرموده، هیچ‌کدام به این اندازه بر یک نقطه انحصاری تأکید نداشته است.

 

ایشان ادامه داد: خداوند می‌فرماید «ای پیغمبر به مردم بگو من شما را به یک نکته سفارش می‌کنم»، نکته انحصاری که در بین تمام مسائل و نکات برجسته زندگی و آموزه‌های آسمانی از دو طرف در یک حوزه منحصربه‌فرد قرار می‌گیرد، در اختیار خدا بودن است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید آنجا که قصد قیام برای خدا است، هم یک‌نفره قیام داشته باشید آنجایی که مجموعه حرکت‌های مختلف در زندگانی شما وجود دارد، فقط برای خدا باشد و هم حرکت جمعی شما برای خدا باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه روزی که فضای جامعه فضای ماده‌پرستی و مقام‌پرستی و فضای رقابت در قدرت‌یابی و ثروت یابی است، تصریح کرد: آن زمانی که مسئله خدا، پرستش حق و اخلاص در درگاه خدا و مجاهده برای خدا در جامعه شما از عنوان، ارزش و برجستگی ساقط شود و در جامعه فقط دو نفر می‌مانید که برای خدا قیام کنید، دونفری برای خدا قیام کنید، حتی اگر یک نفر بودید که احساس وظیفه کردید برای خدا قیام کنید، یک‌نفره قیام کنید.

 

قیام برای خدا در جامعه امروز یک اصل قطعی است

 

ایشان با بیان اینکه خوشبختانه حاکمیت حق و اندیشه دین تمام جامعه ما را فرا گرفته، یادآور شد: قیام برای خدا به‌عنوان نقطه اولویت اول در زندگانی ما مطرح است، حتی خدا می‌گوید، اگر دو نفر بودید، دو نفری و اگر یک نفر بودید، یک نفری حرکت کنید تا امروزی که جمع زندگی و مردم ما در یک حرکت به پا خواسته، مردانی در ستون خیمه این نظام، مقام ولایت و رهبری ایستاده‌اند و فداکاری و ایثارگری می‌کنند که امروز قیام لله به‌عنوان یک اصل قطعی برای هر مرد و زنی مطرح است و هیچ عذری برای هیچ‌کس وجود ندارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در جمعی که شما عزیزان روشن‌اندیش در عرصه دربانی و خدمتگزاری بقیه‌الله از مرد و زن حضور دارید، این نکته را توجه داشته باشید، به تعبیر امام راحل، از روزی که پیغمبر مبعوث به رسالت شدند تا به امروز، این موقعیت اجتماعی برای امت اسلام در هیچ زمانی پیش نیامده بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: نقطه‌های مختلف و فرازهای گوناگون زندگی اجتماعی امت را در این پهنه 1400 ساله وقتی بررسی می‌کنید، وضعیتی که ما امروز به‌عنوان امت اسلام داریم و در دل امت اسلام برای ما پیش‌آمده، در هیچ زمانی این وضعیت وجود نداشت.

 

محور تمام فراز و نشیب‌های اجتماعی و سیاسی، مظلومیت اهل‌بیت است

 

ایشان متذکر شد: تمام تنش‌هایی که تا دو قرن و نیم وجود داشت، محور همه فعالیت‌های سیاسی، محور تمام فراز و نشیب‌های اجتماعی و محور تمام حرکت‌های مختلفی که در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و سیاسی رخ می‌داد، یک مسئله بود و آن مسئله مظلومیت اهل‌بیت (ع) و عزیزان وابسته به پیغمبر بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی 240 سال بعد از رحلت رسول‌الله هرچه پسر پیغمبر بروز و ظهور داشت در عرصه اجتماعی از یک تبلوری برخوردار بود، گفت: یا او را کشتند، یا سقف زندان را بر سر او خراب کردند یا آواره دره‌ها و جنگل‌ها شدند یا به فجیع‌ترین وضع، آنان را زیر شکنجه تکه‌تکه کردند، بسیاری را به شهادت رساندند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه خوشبختانه امروز حاکمیت ولایت بر کانون دل‌های جامعه ولایت‌فقیه حاکم شده است، گفت: حاکمیت حق و حاکمیت اندیشه دین جامعه را فرا گرفته است، امروز جمع زندگی ما و مردم در یک حرکت به پا خواسته و جوانمردانه در پای ستون خیمه رهبری ایستاده‌اند.

 

ایشان خاطرنشان کرد: امروز قیام برای خدا به‌عنوان حجت قطعی برای تمامی مردان و زنان واجب است تا امروز موقعیت اجتماعی ما در هیچ جا زمانی نبوده و طی ۱۴۰۰ سال اخیر وضعیت امروز ما در هیچ دورانی نبوده است.

 

با وجود مدیریت‌های آشفته، مردم برای یاری اسلام ایستاده‌اند

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: انقلاب اسلامی در میان انقلاب دیگر کشور جهان با ۴۰ سال عمر بی‌نظیر بوده است و اهرم اصلی انقلاب ما بر پایه مردم بوده است، طی ۴۰ سال اخیر مدیریت‌ها در کشور ما آشفته بوده، مردم به‌عنوان یاران امام زمان در تمامی عرصه‌های زندگی، جوانی و پیری باید مدافع اهل‌بیت (ص) باشند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دشمن تداوم فتنه ۸۸ نابودی نظام را هدف گرفته بود، تأکید کرد: برخی در داخل کشور دست دشمن را ندیدند و برخی شعارهای دیکته شده دشمن در رسانه‌های خارجی را تکرار کردند.

 

دست شفاف دشمن را ندیدید، چطور ادعای اصلح بودن دارید؟!

 

ایشان افزود: دشمن با ابزار قرار دادن رقابت سیاسی و مردم، نظام را هدف قرار داده و برخی دست شفاف دشمن را ندیدند، این افراد که دست دشمن را ندیدند، چگونه در مدیریت کشور حضور دارند، ادعای مدیریت و اصلح بودن دارند؟

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه این افراد برای مصلحت قدرت و جایگاه خود دست شفاف دخالت‌های دشمن در امور کشور را ندیدند، متذکر شد:  دشمن در فتنه ۸۸ با توهین به اهل‌بیت (ع) مردم ایران اسلامی را شکنجه دادند، با توهین کردن به امام حسین (ع) و برهم زدن مراسم عزاداری به دنبال ساقط کردن نقطه اصلی مردم بودند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: توهین‌های فتنه‌گران در روز عاشورا به امام حسین (ع) سبب شد که مردم ایران حماسه ۹ دی را رقم بزنند و توطئه فتنه‌انگیز دشمن برای همیشه نقش بر آب شد.

 

ایشان با تأکید بر اینکه حماسه ۹ دی برای ملت ما به‌اندازه هشت سال دفاع مقدس ارزشمند است، اضافه کرد: آمریکا به‌عنوان قدرت اصلی جهان در اقیانوس‌ها را محاصره کردند، ولی قدرت و توانایی نزدیک شدن به ایران اسلامی را ندارد.

 

9 دی، دشمن را برای همیشه از ایران ناامید کرد

 

امام‌جمعه مشهد مقدس یادآور شد: دشمن طی چند سال اخیر، گزینه‌های نظامی را مطرح کرده‌اند، ولی نمی‌تواند گامی بردارد، دشمن در هشت سال دفاع مقدس ما را به اینجا رسانده است که با مشکلات باید مبارزه و حماسه ۹ دی دشمن را برای همیشه پشیمان کرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برخی جاهل و شکم‌پرست در منطقه جنگ نیابتی میان کشورهای اسلامی ایجاد کردند، ولی مدافعان حرم ما حماسه دیگری آفریدند و داعش نابود شد، امروز اسلام در درون دل‌های مؤمنان و مرزهای جهان نفوذ کرده است.

 

ایشان با اشاره به اینکه دشمن ۷۰ سال گذشته غده سرطانی رژیم صهیونیستی را ایجاد کردند تا اسلام را در سطح منطقه تحت تأثیر بگذارند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در منطقه حرف اول را کشور ایران و رهبری می‌زند، روحانیون و طلاب باید مراقب جامعه باشند و در جلوی مردم جامعه اسلامی حرکت دهند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی