۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

 

در کنار فعالیت‌های فرهنگی، افشاگری کنید، باید افشاگری را افزایش دهید تا بصیرت بالا برود، درواقع، افشاگری بصیرت ایجاد می‌کند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امشب در همایش «دیدبان استقلال» که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، با اشاره به بلوغ مردم در جریان تحولات سیاسی کشور، اظهار کرد: افراد خط و مسیر خود را در این جریان پیدا کردند و جریان‌های حق و باطل را خوب تشخیص می‌دهند، ولو اینکه مسئله همگانی است، همین که بینش‌های صاحب درد، این نگاه را پیدا کردند، نکته‌ای حیاتی است.

ایشان با تأکید بر این که امروز به بازخوانی فتنه 88 نیازمندیم، ادامه داد: کاری که قرار بود در فتنه 88 اتفاق بیفتد، اتفاق نیفتاده، آن‌طرف دشمن کار خود را ادامه‌ می‌دهد و این‌طرف باید مقابله قوی‌تر صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: رهبری فرمودند آن چیزی که باید سعی کنید مردم  از جریان فتنه بفهمند این است که متوجه بشوند این مسئله درگیری جناحی و سیاسی نیست، این فتنه است که از خارج وارد کشور شده و دارد رشد پیدامی‌کند و پیش می‌رود.

«رقابت قدرت»، ابزار دشمن در فتنه 88

ایشان با بیان این‌که دشمن برای رسیدن به اهداف خود در سال 88، رقابت قدرت را ابزار کرد، خاطرنشان کرد: عده‌ای نمی‌فهمند و بصیرت ندارند اما عده‌ای نیز می‌فهمند و برای قدرت گرفتن، دینشان را کف دست گرفتند، تصمیم گرفتند دشمن را وارد کشور کنند تا در قدرت بمانند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که امروز نیز فتنه وجود دارد و قوی‌تر از قبل ایستاده، تصریح کرد: آن روز با انقلاب رنگین آمد و وارد میدان شود، شکست خورد، حالا با حرکت عظیم و ریشه‌دار فعالیت‌های اقتصادی و نشان گرفتن سفره مردم به میدان آمده تا به این وسیله، مردم را دسته‌دسته از حمایت نظام کنار بکشد و نظام را تنها بگذارند و نظام تنها مانده را ساقط کند.

ایشان افزود: دشمن همان دشمن است، شگردها تغییر کرده، سال 1396 همان مشکل را با دشمن داریم که در سال 88 داشتیم، در سال 88 دو جریان سیاسی را به میدان آورد تا با حرکت آنی و اختلاف این دو جریان، کار نظام را تمام کند اما امروز با جریان قدرت خواهی و قدرت‌یابی یک جریان به میدان آمده است.

به اسم حل مشکلات بانکی، برای تضعیف توان دفاعی می‌آیند

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: عده‌ای تشخیص دادند آن‌طرف دشمن است اما تداوم قدرت برای خود را در توسعه بیشتر حضور در کشور می‌بینند و قصد دارند با تکیه‌بر آنان، به قدرت بیشتری برسند؛ وزیر خارجه انگلیس را راه می‌دهند و با او جلسه می‌گذارند، مقدمات پهن کردن فرش قرمز برای رئیس‌جمهور دشمن‌ترین دشمن جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنند، فرانسه‌ای که حتی دشمنی‌اش از آمریکا نیز بیشتر است، می‌گویند جلسه می‌گذارند تا مشکلات بانکی را حل کنند، برای حل مشکلات بانکی است یا می‌خواهند شما را برای تولید نکردن موشک متقاعد کنند؟

فاسق و غلصب خواندن قاضی عادل نظام چه معنی دارد؟

ایشان به حمله جریان‌های سیاسی به قوه قضاییه و هدف قرار دادن رئیس این قوه اشاره کرد و گفت: آقایی می‌آید در بین تمام مشکلاتی که در کشور، مجلس و قوه قضاییه وجود دارد، دست می‌برد یقه یک شیخ را می‌گیرد و او را فاسق و غاصب می‌خواند! کسی که رهبر معظم انقلاب او را به‌عنوان قاضی عادل نصب‌کرده، آن را فاسق خواندن و به وسط میدان آوردن او، یعنی چه؟

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که قدرت‌یابان و فرصت‌طلبان از هر ابزاری برای به قدرت رسیدن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: وقتی یک قدرت‌یاب چشمانش را بست، خدا و مردم را در نظر نگرفت و وارد حوزه دسیسه و شگردهای شیطانی شد، از هر ابزاری برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کند، یک ابزارش آمدن وزیر خارجه انگلیس است.

ایشان، نقطه مقابل قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی را اسلام و انقلاب دانست و افزود: طرف مقابل، امامی است که ایستاد، یک جریان در مقابل کفر جهانی و جبهه‌ای برای دین و اسلام ایجاد کرد، مقام معظم رهبری هم آمده این سنگر را حفظ کند، اگر این جریان نباشد، کفر ریشه این نظام و اسلام را براندازی می‌کند.

امام‌جمعه مشهد مقدس با انتقاد از کسانی که با انگیزه مصون ماندن از اعتراض و انتقاد، ژست‌های آکادمیک گرفته و نقشی ایفا نمی‌کنند، گفت: این‌که کنار بنشینیم و در محیط حوزه و دانشگاه ژست آکادمیک بگیریم، دور ما را بگیرند، به‌به و چه‌چه کنند، به این‌ها مشغول شویم و حرفی نزنیم تا کسی علیه من موضع بگیرند، کار انقلابی نیست.

ایشان، با بیان این‌که گاهی به «توجیه جانب‌دارانه» از یک فرد یا جناح متهم می‌شویم، خاطرنشان کرد: از کدام دولت، جریان و رئیس‌جمهور جانب‌داری کردیم؟ تکیه‌گاه ما در این نظام و انقلاب مردم هستند.

اولین کسی بودم که در مقابل انحراف فرهنگی دولت نهم اعتراض کردم

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دولت نهم تشکیل شد، نه‌تنها کسی بودم که از دولت نهم در انتخابات حمایت کردم بلکه کسی بودم که در سال 84 برای این دولت هزینه شدم اما به‌مجرد این‌که اولین خدشه در مسئله فرهنگی دولت به‌وسیله حضور یک فرد نااهل در جریان فرهنگی دولت دیدم، 6 ماه بعد اولین کسی بودم که انتقاد کردم، توجیه جانب‌دارانه از هیچ مسؤول، دولت و وزیری نیست بلکه توجیه جانب‌دارانه ما از انقلاب است.

ایشان با بیان این‌که شکل‌گیری انقلاب اسلامی، خاری در چشم دشمن اسلام بود، افزود: 3 روز بعد از پیروزی انقلاب، کارتر توبیخ‌نامه‌ای برای رئیس سیا نوشت که دستگاه اطلاعاتی ما در ایران 25 سال بر مردم احاطه داشت، نتوانستیم این انقلاب را پیش‌بینی کنیم، رئیس سیا نیز در پاسخ به این توبیخ‌نامه جواب داد که کشور، مردم، اقوام و مذاهب گوناگون را می‌شناختیم و اقدامات لازم را انجام دادیم اما یک چیز را پیش‌بینی نکردیم، آقایی که 13 سال از مملکت خارج شده، اسم، عکس و کتابش قاچاق است و تمام شبکه‌های ارتباطی او را سرکوب کردیم، یک‌مرتبه با یک قلم و کاغذ، 35 میلیون دل را به هم پیوند دهد، آن را یکپارچه کند و به حرکت درآورد.

تفکیک سیاست از اهل بیت، خیانت به اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، تفکیک سیاست از اهل‌بیت را بزرگ‌ترین خیانت به اسلام و اهل‌بیت دانست و گفت: جریان تحجر که متأسفانه در روحانیت و متدینین ما رسوخ کرده، مشغول فعالیت است و بین سیاست و اهل‌بیت فاصله می‌اندازد فاصله انداختن بین اهل‌بیت و سیاست، ابزار تحجر است.

ایشان با اشاره به اهمیت جذب و تربیت نیروهای خودی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دولت اصلاحات بحث عام و خاص را مطرح کردند که خیلی بحث کلیدی است، گاهی به عزیزانی برخورد می‌کنیم که خودی‌ها را آن‌چنان سرکوب می‌کند که حاضر نیست غیرخودی را آن‌طور سرکوب کند تنها به خاطر اختلاف‌نظر جزئی؛ این‌که فکر کنم همه باید مثل من فکر کنند و ببینند، نگاه غلطی است.

آیت‌الله علم‌الهدی به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و افزود: در امربه‌معروف باید به حرکت تشکلاتی توجه کرد، باید تشکیلاتی امربه‌معروف و نهی از منکر شود زیرا حرکت فردی مؤثر نخواهد بود، بنا شد سمن‌های مرتبط، از ستاد امربه‌معروف استان مجوز بگیرند و اقدام کنند.

ایشان به انتقادات مطرح‌شده از عملکرد دستگاه قضا در استان، خاطرنشان کرد: رئیس دادگستری استان و دادستان مشهد در مسئله مقابله با فساد و انحراف که پشت پرده‌های سیاسی هم داشته، خوب کار کردند، حتی در چند مورد با حیثیتشان برخورد کرده اما ایستادند و مقابله کردند، شما متدینین باید پشتیبان آنان باشید و از اقدامات آنان حمایت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حضور مردم در میدان را عامل حل مشکلات و معضلات فرهنگی دانست و اضافه کرد: در کنار فعالیت‌های فرهنگی، افشاگری کنید، باید افشاگری را افزایش دهید تا بصیرت بالا برود، درواقع، افشاگری بصیرت ایجاد می‌کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی