۱۴۰۳ پنجشنبه ۳۰ فروردين

ظهور امام زمان بشارتی قرآنی برای مؤمنان است

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۱۹ ب.ظ

         

امیرمؤمنان(ع)، امام صادق، امام رضا و امام جواد(ع) بشارت ظهور امام زمان(عج) را داده اند و پیامبر اکرم(ص) هم در خطبه غدیر نسبت به این امر بشارت داده بودند که امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و دشمنان اهل بیت(ع) را از بین می برد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم که با محوریت موضوعی «مهدویت» در محل مهدیه مشهد، به بیان نکات تفسیری آیه 64 سوره مبارکه یونس پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به عبارت شریف «لهم البشری فی الحیوه الدنیا و فی الاخره»، بشارت خداوند برای مؤمنان در این آیه شریفه را ظهور امام زمان(عج) خواند و گفت: مرحوم کلینی در کتاب اصول کافی روایتی را از امام صادق(ع) نقل کرده که حضرت فرمودند مراد از بشارت خداوند در این آیه برای مؤمنان، قیام حضرت مهدی(عج) است.

وی افزود: حضرت در ادامه این روایت بشارت آخرت را نیز وارد شدن مؤمنان بر پیامبر(ص) و پیروان صادق ایشان یعنی معصومان(ع) در روز قیامت معرفی می کنند که آن حضرات دست مؤمنان را گرفته و به همراه خود به بهشت می برند.

آیت الله علم الهدی گفت: امیرمؤمنان(ع)، امام صادق، امام رضا و امام جواد(ع) بشارت ظهور امام زمان(عج) را داده اند و پیامبر اکرم(ص) هم در خطبه غدیر نسبت به این امر بشارت داده بودند که امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد و دشمنان اهل بیت(ع) را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: خداوند 15 مورد بشارت را در قرآن کریم به مؤمنان می دهد که بشارت به آرامش دنیوی، نصرت الهی، خیرخواهی خداوند، سعادت همیشگی، بصیرت، به بن بست نخوردن، عبث نبودن فعالیت ها، هراسناک نشدن از عملیات روانی و نهراسیدن از هر قدرتی جز خدا از جمله این بشارت ها است.

وی در تبیین سخنان خود خاطرنشان کرد: بنا به عبارت شریف «لا یخافون لومه لائم»، مؤمنان از عملیات روانی هراسناک نمی شوند. این که دو نفر از انسان بدشان بیاید برای کسی که در راه خدا حرکت می کند، اهمیت چندانی ندارد. امروز فضای مجازی پر از اهانت و تمسخر است و کسی که در راه خدا حرکت می کند، در برابر این تخریب ها نه تنها ناراحتی ندارد، بلکه مقاومتش لذت بخش است.

آیت الله علم الهدی گفت: بنای خداوند بر این است که یاری کنندگان خود را در جبهه های گوناگون نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سایر عرصه ها با همراهی لشکریانی که دیده نمی شوند، یاری کند. گویی آیه شریفه «لم تربصون بنا إلا احدی الحسنیین» برای شرایط امروز نازل شده است که مؤمنان می گویند اگر کشته شویم به بهشت می رویم و اگر پیروز شویم، جبهه حق پیشروی کرده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به مسأله بصیرت به عنوان یکی از بشارت های الهی برای مؤمنان یادآور شد: گاهی در جریان های سیاسی یک انسان بی سواد معمولی اما مؤمن، آنچنان خط ولایت را تشخیص می دهد و در آن حرکت می کند که یک انسان باسواد از آن عاجز است و ابزار دست دشمن قرار می گیرد. خداوند به انسان های مؤمن بصیرت عطا می فرماید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی