۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

دیدار با جمعی از طلاب یاسوج

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ

 امام راحل نظام ستمشاهی را به نظام نورانی تبدیل کردند

امروز در شرایطی هستیم که به حول و قوه الهی چکمه مستشاران آمریکایی از روی گرده ما برداشته شده و ما در عین سپاسگذاری باید جریان صبر و مقاومت را در این مسیر پیشه راه خود کنیم.

دیداربا جمعی از طلاب یاسوج


آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب یاسوج در دفتر امام جمعه مشهد مقدس بعد از تبریک ایام الله دهه ی فجر، بیان کردند: دهه فجر ایا‌م‌اللهی است که تمام خصوصیات معنوی این ایام را کسانی درک می‌کنند که در سال ۵۷ در این ایام حضور داشته و معنویات خاصه این ایام را لمس کردند که این خصوصیات معنوی منفک از آن چیزهای است که در مورد دهه فجر در برنامه‌های رسانه‌ای و صداوسیما مطرح می‌شود



ایشان در ادامه افزودند: آنچه در برنامه‌های رسانه‌ای و صداوسیما و مطبوعات در مورد دهه فجر گفته می‌شود نقل خاطرات و انعکاس حوادث و رویدادهایی از ورود امام بزرگوار تا پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن است اما این ایام‌الله واقعیتی داشت که آن را جز کسانی که در آن دهه حضور داشتند دیگران بر آن واقف نمی‌شوند و مهمتر اینکه این واقعات در مقام تبیین و به تصویر کشیدن هم نمی‌گنجد.


آیت الله علم الهدی در ادامه خاطرنشان کردند: واقعیتی که در عمق آن ۱۰ روز وجود داشت و آن را تبدیل به ایام‌الله کرد از مصادیق برجسته‌اش آیات مبین سوره مبارکه فجر بوده و این فارغ از مسائلی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و به استناد آیات قرآنی این واقعیت برای بقا و تداومش نیاز به ۲ عامل صبر و مقاومت و سپاسگذاری دارد.

ایشان با تاکید بر این مطلب که امام راحل نظام ستمشاهی را به نظام نورانی تبدیل کرده و ما را از ظلمات خارج و به نور رسانده، بیان داشتند: با وجود حضور در این نظام نورانی برای بقا و تداوم آن ما نیز باید به صبر و مقاومت و سپاس‌گزاری اهتمام ویژه داشته باشیم. امروز در شرایطی به این نظام نورانی رسیده‌ایم که به حول قوه الهی چکمه مستشاران آمریکایی از روی گرده ما برداشته شده و ما در عین سپاسگذاری باید جریان صبر و مقاومت را در این مسیر پیشه راه خود کنیم.


آیت الله علم الهدی در ادامه تصریح کرد: زمانی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی بر این کشور مسلط بوده و سرنوشت مردم ما را در تمام عرصه‌ها این مستشاران آمریکایی رقم می‌زدند و باید گفت تصمیم‌گیری آنان بر مبنای تامین منافع خود بوده و ما را ابزاری کرده بودند تا هم همه داشته‌هایمان را به غارت برده و هم به وسیله ما منطقه را نیز به تاراج ببرند و این همان ظلمات است که به واسطه حرکت عظیم امام راحل از این ظلمات خارج و به نور هدایت رسیدیم.

ایشان با بیان اینکه باید شکرگزار رسیدن به نظام نورانی باشیم، تاکید کردند: امروز در مقابل موی پریشان یک زن بی‌حجاب عواطف دینی جریحه‌دار می‌شود اما همین سرزمین در زمان شاهنشاهی کانون انواع بی‌بندو‌باری‌های در حد وسیع و مرکز عیاشی‌ها و فسق و فجور فساق دنیا بوده است.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کردند: با وجود اینکه امروز ما در این نظام نورانی حضور داریم اما باید توجه کنیم که همان‌هایی که درآن روز کشور ما را به کانون عیاشی‌ها تبدیل کرده بودند امروز نیز به دنبال براندازی موجودیت دینی ما بوده  و از هر مسیری از فتنه و تزویر گرفته تا فشار اقتصادی به دنبال هستند که ما را به همان سیاه‌چال گذشته بازگردانند


ایشان با بیان چرایی عنوان ایام‌الله برای دهه فجر اظهار کرد: چاشنی اصلی دهه فجر که سبب شد این دهه ایام‌الله نام بگیرد چند اصل مهم بود که به طور مشروح به آنان می‌پردازم. نخست این بود که در آن دوران به ویژه از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن مردم برای خدا جنگیده و مغازه‌های خود را بسته و کارمندان اعتصاب کرده بودند و هیچکس فکر نمی‌کرد که در این وضعیت چه بر سر اقتصاد و معیشت زندگی می‌آید. کسی نمی‌گفت زندگی را چه کنم و همه می‌گفتند رازق است و ما برای خدا با دشمن می‌جنگیم، کسی نمی‌گفت اقتصاد ما، درآمد ما و معیشت ما.
آیت‌الله علم‌الهدی افزودند: مسئله دیگر اینکه در این ۱۰ روز مردم از هیچکس و هیچ‌چیز جز خدا نمی‌ترسیدند و در واقع باید گفت که مسائلی نظیر زندان و شکنجه برای مردم کاملا حل شده بود و حتی از کشته‌شدن هم نمی‌ترسیدند، در این روزها مردم با سینه‌های خشک مقابل جلادهای شاهنشاهی با انواع تجهیزات نظامی قرار گرفته بودند و در رأس آرمان‌های جوانان انقلاب شهادت و فدایی شدن در راه خدا و ولایت قرار داشت و این‌ها احساسات نبود بلکه واقعیت محض بود.


ایشان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خاصه آن ۱۰ روز این بود که جلوه پول و تجمل از چشم مردم افتاده بود، تاکید کردند: در جریان مسائل اخلاقی نیز جریان‌های منکرات شرعیت برای جوانان انقلاب رنگ نداشت و جوانان ‌آن‌گونه در خط رهبری حرکت می‌کردند که در خط انحراف اخلاقی و نگاه خائنانه به یک زن نبودند و همین چند اصل ارزشی سبب شد که مردم با دست خالی و امداد غیبی از سوی خدا به رهبری امام راحل در برابر دشمنی با تمامی امکانات و تجهیزات پیروز شوند و همین اصول واقعیات این ایام‌الله بوده که قابل تبیین و به تصویر کشیدن نیست.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرده نمایشی از تشکیل حکومت عدل جهانی و زمینه‌سازی برای امام زمان (عج) است، بیان داشتند: مقام معظم رهبری رسالت اسلامی را در اصل استکبارستیزی می‌دانند چون تا استکبار وجود داشته باشد حضرت ولیعصر (عج) ظهور نمی‌کنند و از همین روز باید تلاش کنیم تا با تکیه بر اصل استکبارستیزی سفره استکبار را جمع کنیم
ایشان در ادامه تصریح کردند: اصل استکبارستیزی و مقابله با آمریکا و اسرائیل را هرگز از زندگی خود حذف نکرده و از آن دست بر نمی‌داریم، مگر یادمان رفته که بچه‌های ما در ۸ سال دفاع مقدس زیر باران آتش و خون شهید شدند و حالا با وجود این جانفشانی‌ها درست است که به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشت از اصول دست برداریم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی