۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ادامه تفسیر سوره ی مبارکه "قارعه"

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۱۳ ب.ظ

در "میزان" چیزی سنگین تر از صلوات بر محمد (صل الله علیه) و آل ایشان نیست

زمانی که اعمال مومن بررسی می شود اگر کفه ی حسنات او سبک باشد این صلوات را بر کفه ی حسنات می انگارند که این کفه را نسبت به کفه ی سیئات بالا می برد.

ادامه ی تفسیر سوره "قارعه" ، مهدیه مشهد


آیت الله علم الهدی در ادامه ی تفسیر سوره ی قارعه بیان داشت: ذات مقدس الهی در این سوره برای اثر کوبندگی قیامت دو اثر یکی بر انسان و دیگری بر کوه ها بیان می کند و مردم هم به دو قسمت تقسیم می کنند. بعدی اینکه بر اثر قیامت مردم به شکل پروانه بیجهت و وحشت زده حرکت می کنند به دو دسته تقسیم می شوند.



ایشان در ادامه افزودند: یک دسته در یک زندگی مطلوب و دیگری پناهگاهشان دوزخ است. اینها دارای دو خاصیت هستند  برای دسته اول ترازو هاشان سنگین است و دسته ی دوم ترازوی اعمالشان سبک است. برای موازین دو معنی آمده اول جمع میزان به معنی ترازو و دیگری جمع موزون به معنی وزن شدگان.


آیت الله علم الهدی بیان کردند: بسیاری از واقعیت ها در عرصه ی محشر مجسم می شود، مسئله ی محاسبه ی اعمال در قالب یک تجسم ارائه می شود که در تفسیر این آیه برخی روایات این را تایید میکنند.در یک روایت و حدیث از امام صادق(ع) در میزان چیزی سنگینتر از صلوات بر محمد(ص) و آل ایشان نیست و زمانی که اعمال مومن بررسی می شود اگر کفه ی حسنات او سبک باشد این صلوات را بر کفه ی حسنات می گارند که این کفه را نسبت به کفه ی سیئات بالا می برد.

تفسیر مهدیه 9 بهمن 92
ایشان در تفسیر معنای دوم موازین افزودند: در تفسیر معنای دوم که جمع موزون است اگر در مقام ارزیابی اگر اعمال وزن شده فردی سنگین شد او " فهو فی عیشه راضیه" و اگر سبک بود" فامه هاویه".

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی