۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

همایش روشهای تفسیر قرآن کریم

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱ ق.ظ

استظهار قرآن برای ما جایز است و تفسیر جایز نیست.

عدم تدبر در قرآن موجب فساد فی الارض و از بین رفتن روابط اجتماعی و بی بصیرتی است.

آیت الله علم الهدی در همایش روش های تفسیر قرآن کریم

آیت الله علم الهدی در افتتاحیه همایش روش های تفسیر قرآن سخنرانی کرد و ضمن بیان اینکه بیان مراد خدا از آیه را خود خدا و یا معصوم (علیه السلام) باید بگوید و تمام روایاتی که از تفسیر منع کرده اند کشف الغناء را منع کرده اند. در حالیکه که تفسیر و استظهار از قرآن ایرادی ندارد و در رسائل شیخ انصاری مطالب جالبی در مورد حجیت استظهار و تفسیر دارد.

ایشان در تفسیر آیه ی 22 و 23 سوره مبارکه محمد(صل الله علیه و آله) می گوید : عدم تدبر در قرآن نتیجه اش کوری و بی بصیرتی و تقطیع ارحام و همچنین فساد فی الارض است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد : خداوند نمی گوید در قرآن تدبیر کنید بلکه در قرآن تدبر کنید . یعنی اندیشه را از بیرون نیاریم به قرآن تحمیل کنیم بلکه اندیشه را از قرآن بپذیریم .

آیت الله علم الهدی ضمن اشاره به روش استاد قرائتی در تفسیر نور بیان کرد : تجربه من در خطبه ی اول نماز جمعه این است که در خطبه ی اول که جای بسط و توضیح نیست. بهترین کار این است که با استفاده از روش آقای قرائتی یعنی از نکته ی تفسیری یک نکته ی اجتماعی استفاده کنیم و این بهترین کاری است که می توان در خطبه ی اول کرد.

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی