۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

   

سخنان دانشجویان، بزرگ‌ترین نمایشگر روشن‌اندیشی، تفکر مسؤولانه و بیدار مدارانه شما عزیزان و شما بزرگوارانی است که چشم امید جامعه و کشور در تصاعد و بالا رفت جریان زندگی انقلابی در پهنه این کشور هستید.

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در مراسم ویژه روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع دانشجویان، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: روز دانشجو، نماد شهامت، مردانگی و ایثار در خط حفظ استقلال در جامعه و کشور ما هست.

وی ادامه داد: سخنانی که دانشجویان در فرمایشات خود داشتند، بزرگ‌ترین نمایشگر روشن‌اندیشی، تفکر مسؤولانه و بیدار مدارانه شما عزیزان و شما بزرگوارانی است که چشم امید جامعه و کشور در تصاعد و بالا رفت جریان زندگی انقلابی در پهنه این کشور هستید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسئله تقارن ولادت پیغمبر اکرم و امام صادق با روز دانشجو و سالروز ایثارگری دانشجویان قهرمان‌پرور در حدود 63 سال قبل، برای ما تبیین‌کننده یک واقعیت و نشان‌دهنده نماد عینی اولین ویژگی است خداوند به پیغمبر امر فرموده، یعنی «اشداء علی الکفار».

وی افزود:  پیغمبر اکرم(ص) از خصائص گوناگونی در حوزه شخصیت فردی زندگی‌شان و در حوزه قدرت و توان تربیتی و پرورش خودشان نسبت به جامعه برخوردار بودند تا به‌جایی که ویژگی‌های وجود مقدس رسول‌الله، خود آن حضرت را به‌صورت یک معجزه الهی در جامعه بشریت قرار داده است، معجزه منحصربه‌فردی که نمونه آن در کل انسانیت از زمان آدم ابوالبشر تا به امروز، منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: یک راهبرد شفاف از تحلیل جریانات گذشته داشته باشیم و قضیه روز دانشجو به عنوان یک نماد برای امروز ما راهبرد ساز بوده، نمایشگر این حقیقت است که دو جریان ایستادند و در حالی که به وسیله مزدوران آمریکایی سرکوب شدند، این دو جریان روحانیت و دانشجویان بودند و باید سال 1332 را پیوند روحانیت و دانشجو نامیده می‌شد، روحانیت با اعدام شهید نواب صفوی و یارانش فدائیان اسلام با شهدات دانشجویان حقوق دانشگاه تهران وحدت حوزه و دانشگاه در این روز نمایان شد.

نماینده ولی فقیه خراسان رضوی یادآور شد: ما راهبردی که باید اخذ کنیم، آمریکا قدمش در کشور ما از یک حسن ظن ملی و مردمی آغاز شد و مردم کشور ما از دو جریان روسیه و انگلیس نفرت پیدا کردند که کشور را اشغال کردند و سبب بی‌ناموسی‌ها و بی‌عفتی‌ها و فقر شده بودند، در بین متفقین به عنوان جریان منفور مطرح شدند و اعتماد به آمریکا در قضیه ملی شدن نفت یک اشتباه مسئولین حکومتی ما بود و فکر کردند بدون وابستگی به قدرت خارجی نمی‌توان مشکلات را حل کرد و این اشتباه و پندار غلط بینشی بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: دولت ملی دکتر مصدق به سمت آمریکایی‌ها  از روی حسن نیت و حسن ظن دست دراز کرد، در کمتر از سه یا چهار ماه این دست دراز شده به وسیله مزدوران آمریکایی قطع شد و مشت فولادین و مشت زهرآگین خود را در کودتای 28 مرداد نشان داد و یک مزدور سراسر نکبتی و یک ایران فروش سراسر خائن با همه حسن نیتی که مصدق نشان داد، مصدق را کنار زدند و شاه را بر مردم مسلط کردند و این عبرت و تجربه‌ای برای ما است.

وی تصریح کرد: امید به جریان خارجی فکری غلط و پنداری غلط است، تا روزی که مصدق را با دستبند به طرف زندان بروند 4 ماه طول کشید و این درنده خویی آمریکا در آن روز ثابت شد که آمریکا یک شیطان درنده خوی خائن است که باید در مقابل او ایستاد و از آن روز تا الان که در این 64 سال نشان آشکار شد که آمریکا دشمن و شیطانی بزرگ است.

آیت الله علم الهدی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه در دارد و باید از در وارد دانشگاه شد، اگر بخواهیم حضور حوزه علمیه را در دانشگاه افزایش دهیم باید بسترسازی کنیم، ولی اکنون بیشتر نیاز به آمیختگی حوزه و دانشگاه داریم و این مسئله باید در گرایش‌های قهری به وجود بیاید و عزیزان ما باید این فضا را در حوزه و دانشگاه ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظرات شما برای ما ارزشمند است، از دوجهت نگاه بیرون را نسبت به خودمان متوجه می‌شویم و ذائقه‌ها در حال تحول است، نظرات شما با نظرت ما در زمان جوانی متفاوت بوده، من با تفکر دانشجو و نسل جوان آمیخته بودم و چندین سال مسئول دانشگاه بودم واقعیت ما آنچه در وبلاگ‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود، نیست و اینکه بخواهید نماد خطبه‌های بنده را در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، سخنان و خطبه‌های بنده بریده با اضافه می‌شود، در طی این 20 دقیقه بحثهای من در خطبه اول در مسئله شیطان‌شناسی بوده و علمی و مستند به روایت‌های اخلاقی، قرآنی و روایی است.

وی به حضور دانشجویان به عنوان سخنران پیش خطبه در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: تحلیل‌های برخی افراد با اهداف سیاسی آنها نمی‌خواند، هماهنگ نیست و سعی می‌کنم مسئله روز را تحلیل کنم و جوان امروز باید در جریان همه مسائل روز باشد، ولی امکان دارد شما با نظر و تحلیل بتده موافق نباشید و اگر رهنمودها و پیشنهاداتی دارید ما استقبال می‌کنیم، آن گونه شایسته است عمل کنیم و نماز جمعه مشهد اولین نماز جمعه است و حضور دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها ایجاد شده است، به عنوان تریبون سیاسی نیست، باید سنخیت با فریضه عبادی مردم داشته باشد و ممکن است افراد خاصی شرکت کنند، ولی استفاده سایر دانشجویان از این تریبون هیچ مانعی نخواهد بود.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: رشد دانشگاه وابسته به پویایی دانشگاه است و باید دو ویژگی تظاهر اندیشه‌ها و پرسشگری دانشگاه و دانشجویان ایجاد شود، اگر دانشگاه راکد شد، جامعه راکد می شود و ما از جامعه انقلابی محروم خواهیم شد.

وی به مسئله کنسرت در مشهد اشاره کرد و افزود: بحث اول هویت اجتماعی این شهر است و باید این هویت محفوظ باشد، اگر این هویت را برهم بزنید، از فیوضات معنوی نمی‌توانیم استفاده کنیم، حرم مطهر رضوی با موسیقی مناسبتی ندارد، ما همه جا با آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم، محیط تفریح‌گاه مروج آسیب‌های اجتماعی است، ولی نوازندگی عمومی و اجرای کنسرت محرک آسیب‌های اجتماعی و احساسات است.

نماینده  ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: هر انسانی به یک نوای خوشی علاقه من بوده و هماهنگ با طبع انسان است، مانند علم سبب پرورش فکر است، هنر نیز سبب پرورش احساسات بوده و محروم‌ترین هنر، هنری است که در اختیار ابتذال قرار گیرد، ما با اصل هنر مخالف نیستیم و ما با استخدام هنر در استخدام و اختیار ابتذال مخالف هستیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی