۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

   سرسخت‌ترین خطر در مقابل ما، خطر تحجر در شیعه و سنی است؛ یعنی ایستایی در یک نقطه خاص و با زمان پیش نرفتن و با توسعه و گسترش اسلام که به‌صورت پویا طی می‌شود همراه نشویم که بدترین سم کشنده است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در همایش «محمد، بشیر وحدت» که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه وحدت به‌عنوان چاشنی اقتدار بخش دین و پیامبر در کره زمین سه بستر دارد، گفت: اولین بستر آن، احساس و شعار است که متأسفانه تبلور آن امروز بیشتر از دو بستر دیگر در جامعه است، یعنی به‌صورت یک قضیه احساسی و در قالب ادبیات مختلف بیان‌شده تا تنها عواطف را ارضا کند.

آیت الله علم‌الهدی با تأکید بر اهمیت وحدت در حوزه بصیرت و رفتار، افزود: در حوزه بصیرت شناخت موقعیت امروز اسلام و اینکه در چه شرایطی در جبهه جهانی قرار گرفته و پیامبر اکرم (ص) که در مقابل چه جریانی در دنیا واقع‌شده است، ضرورت دارد.

وی با اشاره به جایگاه وحدت در حوزه رفتار گفت: در نظامی زندگی می‌کنیم که مسئله ارتباط، آمیختگی و یک تاب نگری در حوزه سیاست‌های نظام در دنیای اسلام مطرح است یعنی زمانی که زلزله در کرمانشاه رخ می‌دهد یک جوان شیعه به روستای سنی نشین دالاهو می‌رود و آنجا را مدیریت می‌کند، این مسئله در مورد مدافعین حرم نیز صدق می‌کند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز با گذشت ٤٠ سال از انقلاب ما وحدت شعار اصلی و بعنوان یک اصل برای ما مطرح شده است. در غالب این نظام سیر وحدت به صورت پرده نمایشی در مقابل چشم دشمنان ما به نمایش در آمده و دشمنان ما دیده اند ابزار نفاق از کاربرد مستقیم و موثری برخوردار نیست. آنچه برای ما مهم است عزت اسلام و انقلاب و دین است و انقلابی بودن امروز یک اصل برای هر شهادتین گویی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اگر در حوزه بصیرت، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را در کنار هم قرار دهیم و در عرصه جهان، پیامبر (ص) و موقعیت قران را در یک جهت دنبال کنیم، وارد حوزه بصیرت شدیم.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن به‌عنوان یک اصل برای ما حائز اهمیت است، گفت: نمی‌توانیم در حالت رکود و ایستایی در حوزه دین به سر ببریم بلکه همه باید وارد جریانی پویا شویم و از سرنوشت دین غفلت نکنیم، یعنی طوری نشود که در یک نقطه تحجر متوقف شویم درحالی‌که پویایی اسلام دنیا را فراگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه افزود: سرسخت‌ترین خطر در مقابل ما، خطر تحجر در شیعه و سنی است؛ یعنی ایستایی در یک نقطه خاص و با زمان پیش نرفتن و با توسعه و گسترش اسلام که به‌صورت پویایی طی می‌شود همراه نشویم که بدترین سم کشنده است.

وی با تأکید بر اینکه متوقف کردن ما در یک نقطه تحجر تحت عنوان شعائر دینی، نه اعتقاد واقعی بلکه اعتقاد دشمن است افزود: تنها جریان تکفیری در مقابل اسلام قرار نگرفته بلکه بدتر از آن، جریان تحجر است که تکفیر از بطن تحجر بیرون آمده است و متأسفانه این جریان تحجر ابزار اصلی دشمن است.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: متأسفانه خط تحجر که یک مولود آن جریان تکفیر است، در روحانیت چه شیعه و چه سنی نفوذ کرده و دشمن نیز روی این نقطه تأکید می‌کند تا پویایی را از بدنه اسلام بگیرد.

وی با اشاره به خطرپذیر بودن نسل جوان، گفت: اصل لازم و قطعی برای علما، توجیه نسل جوان در عرصه‌های حوزه علمیه و دانشگاهی است تا آنان را نسبت به موقعیت اسلام در دنیای کنونی آگاه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی