۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت

 

 حضور زائران خارجی بدون برنامه فرهنگی در شهر، منشأ مفاسد زیادی است که نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی گذشت.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان این‌که کار فرهنگی به این نیست که با بیلبورد و تبلیغ، کار فرهنگی انجام داد، اظهار کرد: کار اصلی فرهنگی، کار عملیاتی در این حوزه است.

 

ایشان، طرح طلایه‌داران را حرکتی عملی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: تا وارد فاز عملیات فرهنگی نشویم، هیچ اقدامی نتیجه نمی‌دهد؛ ابتکار طلایه‌داران، کار عملیاتی فرهنگی است که مسؤولیت اصلی آن با بسیج و سپاه است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که اگر طرح طلایه‌داران توسعه داده و جدی بگیرید، عالی‌ترین کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: دو رکن در امربه‌معروف داریم، یکی مسئله نرم‌افزاری است آستان قدس رضوی در این حوزه کار می‌کند و دیگری، مسئله سخت‌افزاری است که طلایه‌داران، این حوزه را پیش می‌برند.

 

ایشان، با بیان این‌که حرکت توأمان سخت‌افزار و نرم‌افزار فرهنگی، آثار مداوم و مؤثری به همراه خواهد داشت، افزود: بلاتکلیفی بودجه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، موضوعی بود که برای فعالیت‌های این ستاد در شهرستان‌ها مشکل‌ساز بود، باید این مسئله بررسی و مرتفع شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از برخورد انفعالی با برخی مشکلات و مسائل فرهنگی، اظهار کرد: گاهی یک سری کارهای بیرونی انجام می‌شود، بعد در داخل دنبال راه‌حل و برخورد انفعالی می‌گردیم که موفق هم نمی‌شویم؛ مسئله زائران خارجی که در برخی رسانه‌های خارجی مطرح کردند و گفتند دروغ و غلط است، این‌طور نبود، مواردی مطرح‌شده که بعد دنبال برخورد انفعالی رفتیم.

 

ایشان با بیان این‌که نباید از کنار مسئله زائران خارجی به‌سادگی عبور کرد، ادامه داد: حضور زائران خارجی بدون برنامه فرهنگی در شهر، منشأ مفاسد زیادی است که باید با تشکیل کمیته‌ای از نهادهای مرتبط، جریان‌ها و مسائلی که در حاشیه حضور زائران خارجی رخ می‌دهد را بررسی، استخراج و حل کنند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی