۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

   

سنت حسنه وقف، ذخیره عظیم اجتماعی و بزرگترین عامل انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی صبح امروز در آستانه دهه وقف، در دیدار با  مدیرکل، معاونین و روسای اداره های اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان داشت: اگر ترویج جامع و کامل برای وقف انجام می شد، افراد به دنبال تاسیس یک موسسه یا شخصیت حقوقی خیریه و آثار تمدنی آلوده غرب نمی رفتند. 

وی با تاکید  به اینکه برای ترویج وقف باید کارشناسان تبلیغات، جامعه شناسان و روان شناسان برنامه ریزی کنند، اظهار کرد:  تشکلها، موسسات و شخصیت های حقوقی، ماندگاری و آثار و برکات وقف را ندارند زیرا قائم به افراد و نگرشهای آنها هستند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه یکی از امتیازات اسلام نسبت به دیگر مکاتب و اندیشه های اجتماعی موضوع وقف است، افزود: وقف ذخیره عظیم اجتماعی و بزرگترین عامل انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده است.

وی اظهار کرد: رسالت اصلی اوقاف، مدیریت انتقال فرهنگ از گذشته به آینده است، و این کار بسیار مشکل نیاز به پیرایش و رسیدگی کامل دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مدیریت وقف فقط اداره کردن مال موقوفه نیست، بلکه تشخیص جوهره نیت وقف و شناخت واقعیتی که واقف در مورد وقف اصرار داشته اهمیت دارد و جوهره نیت واقف هم از مقدمه نویسی وقف قابل استنباط است.

آیت الله علم الهدی گفت: محور فرهنگ ما دین است، و باید بسیاری از مبانی فرهنگی را از گذشته به امروز منتقل و کار فرهنگی را منحصر به عاشورا و ماه های محرم و صفر ندانیم.

وی با بیان اینکه به احکام وقف در درس خارج حوزه علمیه کم توجهی شده ، افزود: مدیریت انتقال فرهنگی محور اصلی و قطعی جریان مدیریت در وقف است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی