۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

     

نخبگان و چهره های علمی برای کشورمان یک سرمایه هستند و با وجود آنان هرگز دچار رکود نخواهیم شد

به گزارش Alamolhoda.com ،آیت الله علم الهدی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای هئیت علمی دانشکاه علمی کاربردی خراسان رضوی در دفتر خود در مشهد، بااشاره به مهمترین مشکل دستگاه های اجرایی کشور، اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین مشکلاتی که در دستگاه های اجرایی و مدیریتی کشور وجود دارد این است که بر اساس اهداف برنامه ریزی هایی را بدون در نظر گرفتن مشکلات جامعه انجام می دهند.

وی به انقلاب فرهنگی در دهه ۶۰ اشاره کرد وگفت: در سال ۶۱ انقلاب فرهنگی در کشور به نتیجه رسید ولی تا سال۶۷ کشور با یک مجموعه نهادهای آموزشی و علمی نامتجانس همراه بود بطوریکه هریک در خط خود حرکت می کردند.


نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: یکی از علل ایجاد و تشکیل دانشگاه های وابسته به دستگاه های دولتی و وزارت خانه ها در دهه ۶۰ تربیت نیروی لازم برای نهادهای خودشان بوده و به بیان دیگر آنها می گفتند دانشگاه های دولتی توان تربیت نیروی لازم را برای ما ندارند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما در کشور با نظام آموزشی یکسان و با برنامه مواجه نبودیم بلکه هرنهاد و دستگاه دولتی برای خود دانشگاهی را تأسیس کرده بود.

وی در ادامه گفت: تشکیل دانشگاه علمی کاربردی با هدف هماهنگی و انسجام بین دانشگاه های دستگاه ها و وزارت خانه های دولتی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد:دانشگاه علمی کاربردی با یک هدف و رسالت مشخص در کشور ایجاد شده تا دیگر دانشگاه های پراکنده غیر دولتی را سازماندهی کند.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: هدف اصلی این دانشگاه ارتقای سطح علمی و اشتغال در کشور بوده است، فکر تأسیس این دانشگاه نوین و ارزشمند بوده و از بهترین نهادهایی بوده که در کشور به وجود آمده است.

وی به اهمیت نخبگان علمی در کشور اشاره کرد و افزود:نخبگان و چهره های علمی برای کشورمان یک سرمایه هستند و با وجود آنان هرگز دچار رکود نخواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مشکل اشتغال جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: امروز در زمینه اشتغال جوانان ما با مشکلاتی مواجه هستیم که باید دستگاه های مدیریتی آن را اصلاح نمایند، باید فضای کسب و کار و اشتغال جوانان در کشور سرو سامان بگیرد.

آیت الله علم الهدی در ادامه اظهار کرد: زمانیکه در بین دستگاه های اجرایی و مدیریتی در کشور بی برنامگی وجود داشته باشد هیچگاه پیشرفت نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: امروز ما در کشور در بحث اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم ولی وضعیت ما نسبت به دیگرکشورهای در حال توسعه بهتر است واین امر هم بخاطر انسجام اجتماعی در بین مردم است، اما از لحاظ اشتغال و کسب وکار با مشکل مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی توصیه ای به مدیران کشور کردو گفت:امروز بجای اینکه درباره مشکلات اقتصادی فرافکنی کنیم و مدام بگوییم مقصرش چه کسی است به فکر مبارزه با آن باشیم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در چندسال اخیر در کشور به دنبال تولید نبودیم بلکه بیشتر به دنبال کارمند سازی در جامعه هستیم، با افزایش نیرو نمی توان ایجاد اشتغال کرد.

وی اشاره ای هم به بحث کاهش بازنشستگی در کشور کرد وگفت: اینکه مدام بگوییم باید سن بازنشستگی از ۳۰ سال به ۲۵ سال کاهش یابد حرف درستی نیست، چراکه بیشتر با مشکل مواجه خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: جایگزینی یک نیروی جوان و خام بجای بازنشسته یک کار اشتباه است چراکه نیروی جوان پختگی و کارآمدی نیروی بازنشسته را ندارد، یک فرد بازنشسته دارای مشکلات زیادی در جامعه است نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.


آیت الله علم الهدی در ادامه سخنانش به سرمایه های طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: دستگاه هایی مدیریتی و اجرایی کشور باید از ظرفیت ها و سرمایه های طبیعی کشورمان در جهت کسب و کار و اشتغال جوانان استفاده کنند.

وی به نقش دانشگاه ها در تولید اشتغال در کشور اشاره کردو افزود: یکی از کمک هایی که دانشگاه ها می توانند در جهت رفع بیکاری و اشتغال در جامعه انجام دهند، فکر و اندیشه ای است که می توانند در جهت برنامه ریزی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: تا زمانیکه مشکل اشتغال و بیکاری در کشور حل نشود ما همواره با مسائل و مشکلات اقتصادی مواجه خواهیم بود.



آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نباید دستگاه های اجرایی و مدیریتی به مسئله تولید و اشتغال به چشم کارمندی نگاه کنندبلکه باید به اشتغال در سطح تولید توجه شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی