۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

     

فلسفه تشکیل شورای فرهنگ عمومی ،بررسی مسائل فرهنگی و نیز تصمیم گیری در این خصوص است که این شورا در هر منطقه و استان براساس ظرفیت ها و ویژگی های آن برگزار می شود. هدف دیگر از برگزاری این جلسات شورای فرهنگ عمومی ،توسعه فرهنگ و تامین نیازهای فرهنگی در جامعه است

به گزارش Alamolhoda.com ، یکصدو پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و رئیس شورای فرهنگ عمومی و دیگر اعضاء برگزار شد .
در این جلسه آیت الله علم الهدی اظهار کرد: فلسفه تشکیل شورای فرهنگ عمومی ،بررسی مسائل فرهنگی و نیز تصمیم گیری در این خصوص است که این شورا در هر منطقه و استان براساس ظرفیت ها و ویژگی های آن برگزار می شود .
امام جمعه مشهد ادامه داد: هدف دیگر از برگزاری این جلسات شورای فرهنگ عمومی ،توسعه فرهنگ و تامین نیازهای فرهنگی در جامعه است .
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به موفقیت های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گفت: انقلاب ما قبل از انقلاب سیاسی و اقتصادی، انقلاب فرهنگی است که محور فعالیت آن ،فرهنگ و هنر است .
وی در بیان جایگاه هنر، ادامه داد: هنر در ذات چیزی مثل علم است، علم راهنمای فکر و اندیشه است و هنر راهنمای احساس؛ اگر کسی گفت با هنر مخالف است مثل این است که با علم مخالفت کند که این امری ناممکن است.
آیت الله علم الهدی هنر را سرمایه ارزشمند خواند و افزود: باید تلاش کنیم هنر را از استخدام در ابتذال خارج سازیم تا بتوانیم به آرمان هایی که در اهداف انقلاب فرهنگی است برسیم اگر چنین نکرده باشیم وظیفه انقلابی خود را پس از چهار دهه که از پیروزی انقلاب می گذرد به درستی انجام نداده ایم.
وی ادامه داد: هم اکنون رسالت ما در انقلاب و نظام ،نجات هنر از چنگال ابتذال و به کار گیری آن در دین، انسانیت و اخلاق است.

آیت الله علم الهدی در ادامه در خصوص تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشهد گفت : ضرورتی برای تشکیل شورای فرهنگ عمومی  اختصاصی در مشهد نیست چرا که در شورای استان مسائل ویژه در این خصوص بحث و بررسی و می شود .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی