۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

دیدار با مسئولین قوه قضاییه

يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۸ ب.ظ

روز اول انقلاب امام می خواست این دادگستری زیر و رو شود

تکیه گاه سترگ این نظام از لحاظ مدیریتی شهید بهشتی بود و امام او را مسئول تحول در نظام دادگستری کرد.

در دیدار مسئولین قوه قضاییه به مناسبت هفته ی قضا

مسئولین قوه قضاییه در استان خراسان رضوی به مناسبت هفته ی قوه قضاییه به دیدار آیت الله علم الهدی آمدند.

در این دیدار مسئولین استانی ضمن ارائه ی گزارش از فعالیت های قضایی در سال گذشته از راهبرد این قوه برای سال آینده نکاتی را بیان نمودند.

آیت الله علم الهدی در این دیدار ضمن بزرگداشت سالروز هفتم تیر و تقارن آن با میلاد حضرت مهدی (عج) بیان داشت : منادی قسط و عدل در زمان کنونی حضرت بقیه الله (ع) می باشد . و تنها نهادی که برای گسترش فسط و عدل بنیان نهاده شده قوه ی قضاییه است. اگر انسان در کنار تمام وظایفش ، وظیقه ای هم در قبال امام زمان احساس کرد. این باعث می شود تا از کار خود لذت بیشتری ببرد.

ایشان با تجلیل از شخصیت آیت الله دکتر بهشتی به نقش ایشان در تاسیس نظام قضایی تاکید کرد و بیان کرد : وزن فکری در نظام اسلامی شهید مطهری بود و وزن مدیریتی و اجرایی این نظام به دوش شهید بهشتی بود. و این هم از بیان امام (ره) برداشت می شد و هم در منظر عامه مردم اینطور بود.

ایشان در بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) بیان کرد : اولین اقدامی که مد نظر امام در همان روزهای ابتدایی بهد از پیروزی انقلاب بود تحول در نظام دادرسی بود. و امام قوی ترین نیروی مدیریتی خود را مسئول این تحول کرد و این ، خود بیانگر میزان اهمیت این نهاد است.

آیت الله علم الهدی در ادامه به بیان نکاتی در جریان کار مسئولین و کارمندان این قوه در برخورد با مردم پرداخت و انتقاد هایی را به آن بیان کرد.

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی