۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت

جذب حد اکثری ما باید در قالب خودی ها باشد

چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۴۵ ب.ظ

         

اصطلاحی را افراد از رهبری گرفته اند و آن «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است، قبل از آن ایشان بحث مفصلی بین خودی و غیر خودی دارند، این جذب حداکثری در چارچوب خودی هاست که به خاطر اختلاف سلیقه از هم جدا نشوید نه این که با حرام خدا بسازید، نه این که در برابر حرام الهی تنزل کنید

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، بیان داشت: در جریان های لائیک و بی دین دیده می شود اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرد و منکرات را برای مردم تبیین کرد، مردم را از منکرات شرعیه و محرمات منع کرد، می گویند از کجا معلوم تو فهم درستی از دین داشته باشی، دنبال کسی می گردند که دین را متناسب با شهوت رانی ها و خوش گذرانی آنان بیان کند.
وی گفت: برخی به عنوان جذب جوانان شروع به توسعه برخوردهای اباهی گری می کنند، سخت نمی گیرند، در مقابل اختلاط های حرام زن و مرد، ارتباط های دختر و پسر و انجام منکرات شرعیه، وسعت مشرب می گیرند و موضعی می گیرند که چه مانعی دارد آقا و خانمی دنبال این شهوت رانی ها باشد و امام حسین(ع) و زیارتش هم به راه باشد، خیال می کند توانسته جوانان را هم به خود جذب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این ها تا وقتی با آن آدم هستند که این تسامح و تساهل را در دین دارد ، در مقابل اعمالی که مورد غضب و خشم خدا هست، موضع بی تفاوتی دارد، به مجرد این که بخواهد حرام خدا را حرام اعلام کند و درست عمل کند، از اطراف او پراکنده می شوند.
آیت الله علم الهدی بیان داشت: اصطلاحی را افراد از رهبری گرفته اند و آن «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است، قبل از آن ایشان بحث مفصلی بین خودی و غیر خودی دارند، این جذب حداکثری در چارچوب خودی هاست که به خاطر اختلاف سلیقه از هم جدا نشوید نه این که با حرام خدا بسازید، نه این که در برابر حرام الهی تنزل کنید، آدم ها را به منکرات شرعیه سوق دهید و در برابر منکرات شرعیه تساهل و تسامح نشان دهید.
وی گفت: مردم دنبال دینی هستند که با زندگی خودشان جور در بیاید، افرادی در کار اقتصادی هستند و به ظاهر متدین هستند اما دنبال توجیه شرعی می گردند که یک معامله حرام و نامشروعی را به اسم شرعی انجام دهند؛ متأسفانه این موضع انحرافی در زندگی مسلمانان وارد شده که دنبال دینی باشند که با منافع آنان همسان باشد.
امام جمعه مشهد در ادامه بیان داشت:  در دوره پیامبر بسیاری از کفار به این دلیل که آیات قرآن، مانع زندگی عیاشانه و لذت های فردیشان بود، بهانه جویی کرده و در مقابل پیامبره می ایستادند؛ متأسفانه امروز این آفت به زندگی مسلمانان رسیده.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این که عده ای با رهبری و ولایت زاویه پیدا می کنند علتش این است که منافعشان تأمین نمی شود؛ هیچکس نمی تواند از رهبری در حکمت، سیاست، علم، فقاهت بالاتر معرفی کند، چنین فردی در این حوزه با تقوا و فقاهت کجا پیدا می شود که به دین و ولایت منتصب باشد؟ مشکل اینجاست که می گویند کسی بیاید که با راه و روش ما همخوانی داشته باشد.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اسلام به همان حساب و عقاب قیامت و معاد نقش داشته باشد، نقطه انحراف رهبری از مسیر وحی این بود که خودمان رهبری را انتخاب کنیم که هرطور می پسندیم، انتخاب کنیم.
آن نوع بهانه جویی لیبرالی، امروز در مواضع برخی مسلمانان نیز دیده می شود.

وی گفت: مردم امت واحده اند، فرزندان آدم و بشرند، ذخایر وجودی و ساختار جسمانی نزدیک به هم هستند اما با این حال اختلاف کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی