۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

بسیج دانشجویی در جبهه مقدم تهاجم جنگ نرم قرار دارد

با توجه به موقعیت خاص و حساس بسیج دانشجویی و نوسان سیاسی داخل کشور تمام وسایل و لوازم کاری بسیج باید در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی باشد، در ساختار نظام اسلامی بسیج از اهمیت خاصی برخوردار است از همین رو این نهاد نقطه نهایی هدف دشمنان محسوب می‌شود.

افتتاحیه یازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی، دانشگاه رضوی


آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز، 14 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی سراسر کشور که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر امسال تعلق خاصی به ساحت امام زمان(عج) دارد زیرا این ایام حد فاصل بین شهادت و ولادت پدر بزرگوارشان است،بیان داشتند: برگزاری این جشنواره نیز با محوریت توجه به ساحت امام حسن عسکری(ع) در شهر مشهد از حساسیت و موضوعیت خاصی برخوردار است


 


ایشان با اشاره به اینکه ما در شرایط امروز در یک مقطع خاصی از فراز و نشیب‌های عمر انقلاب اسلامی به سر می‌بریم، تصریح کردند: در بین تمام اقشار بسیجی، بسیج دانشجویی از موقعیت برتری برخوردار است در حقیقت اگر ما امروز با بحران تهاجم جنگ نرم رو‌ به‌ رو هستیم، جبهه مقدم این تهاجم، بسیج دانشجویی است.



آیت الله علم الهدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دانشگاهیان را افسران جنگ نرم معرفی کرده‌اند، اظهار کردند: در این راستا بسیج دانشجویی نیز باید در خط مقدم جبهه مبارزاتی و دفاعی این عرصه حضور داشته باشد.با توجه به موقعیت خاص و حساس بسیج دانشجویی و نوسان سیاسی داخل کشور تمام وسایل و لوازم کاری بسیج باید در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی باشد، در ساختار نظام اسلامی بسیج از اهمیت خاصی برخوردار است از همین رو این نهاد نقطه نهایی هدف دشمنان محسوب می‌شود.


ایشان با بیان اینکه پیشروترین هدف در عرصه بسیج دانشجویی، تعالی در عرصه مقاومت است، ابراز کردند: اگر ما در جریان مقاومت توانمندی بالایی داشته باشیم، مقاومت در بسیج توسعه می‌یابد؛ لذا بسیج نیز می‌تواند در این راستا به بهترین شکل ایفای نقش کند اما اگر دچار رخوت شود این نهاد به هدف واقعی خود دست نخواهد یافت.



آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در نهاد بسیج باید در جهت تشدید مقاومت تلاش کنیم، افزودند: رویش‌های عظیم انقلاب در حالی صورت می‌گیرد که ما در عرصه نخبگان و جریان‌های متدین جامعه با ریزش‌های افراد بزرگ مواجه هستیم که با بررسی ریشه‌های این موضوع متوجه شدیم علت اصلی ریزش‌ها ضعف در مقاومت است.
ایشان با تأکید بر اینکه در بسیج دانشجویی از یک طرف ما با مسئله تهاجم فکری و فرهنگی و از سوی دیگر با القای تردیدها توسط دگراندیشان رو‌به‌‌رو هستیم، تصریح کردند: در چنین شرایطی توجهات بسیج باید در پر کردن خلأها در حوزه مقاومت باشد که دشمن با ورود در محیط دانشگاه و ایجاد یک جریان مهاجم فرهنگی سعی دارد تا عناصر مزدور را شناسایی و در دانشگاه‌ها استخدام کند.
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کردند: علاوه بر این قدرت‌های جهان در جریان سیاسی ضد ارزشی، درصدد است که از داخل دانشگاه برای خود نیرو جمع کنند بنابراین بهترین ابزار مقاومت با آنان بسیج است.


ایشان در ادامه  ابراز کردند: انس گرفتن با قرآن باعث می‌شود تا جریان‌های دگراندیشی در جهت منحرف کردن جامعه موثر نباشد و قدرت نفوذ در این فضا را نداشته باشند، قرآن صرف نظر از آثار مستقیم، برکات خاصی را برای انسان دارد که دفاع از انسان در برابر دشمنان یکی از این برکات محسوب می‌شود، در این راستا فرماندهان بسیج دانشجویی باید مانند فرماندهان عملیات‌های جنگ فعالیت کنند و صرفا به کارهای اداری اتکا نداشته باشند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی