۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

مسئولین ستاد دهه ی فجر

يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۲۴ ق.ظ

دهه ی فجر یک مسئله ی سیاسی نیست بلکه اساس و ریشه ی اسلام است که عاشورا را به نیمه ی شعبان متصل می کند.

اما نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که ماهیت برنامه ها با موضوع دهه ی فجر همخوانی داشته باشد و شخصیت انقلابی داشته باشد. گرایش دنیا  به اسلام و شیعه با امام(ره) و انقلاب است و مسئله ی دهه ی فجر مسئله ی یادبود این انقلاب است.

مسئولین ستاد دهه ی فجر


آیت الله  علم الهدی  در دیدار با مسئولین ستاد دهه ی فجر بعد از شنیدن سخنان  چند تن از مسئولین این ستاد بیان کردند: زحمت شما در این عرصه بسیار ارزشمند و از دید مردم هم مشهود و مشکور است اما برای این امر باید همکاری ویژه ای از مردم گرفته شود.


ایشان در تبیین این بحث با اشاره به دوجریان مردمی افزودند: اگر دو جریان هیئات مذهبی و بسیج که پهنه ی مردمی این انقلابند در این عرصه وارد شوند خصوصا بسیج که به عنوان یک مجری در گروه اجرایی می تواند وارد شود مشارکت مردم بیشتر خواهد شد.
آیت الله علم الهدی در ادامه تاکید کردند: این نهاد که نهاد شورای هماهنگی تبلیغات است به دستور امام (ره) تشکیل شده و با حضور فقیهی چون آقای جنتی باید برکات بیشتر از این داشته باشد.


ایشان با اشاره به هویت انقلاب افزودند: هویت انقلاب به همین حرکات جمعی و حماسه ساز بستگی دارد و با کم شدن این حرکات بر هویت انقلاب خدشه وارد می شود. با برگزاری این حرکات هم خاطرات تجدید می شود هم شعائر انقلاب زنده شده  بیشتر نمود پیدا می کند. لذا باید اهتمام بیشتری بر ترویج شعائر انقلاب شود چه در دهه ی فجر و چه مواقع دیگر.


آیت الله علم الهدی در تبیین مسئله ی دهه ی فجر بیان کردند: مسئله ی دهه ی فجر برای ما بنیه ی انقلابی و دینی هم برای مردم و هم بر اصل و اساس اسلام دارد. در حدفاصل بین عاشورا تا نیمه ی شعبان ارتباط عاطفی مردم با دهه ی فجر است که هم عاشورا را برای ما زنده می کند وهم نیمه شعبان را برای ما نشان می دهد که فرج امام زمان (عج) یک واقعیت است و این خاصیت را هیچ مراسمی ندارد.


ایشان در ادامه تصریح کردند: دهه ی فجر یک مسئله ی سیاسی نیست بلکه اساس و ریشه ی اسلام است که عاشورا را به نیمه ی شعبان متصل می کند و آرم انقلاب و شیعه در بین تمام مسلمین است. اما نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که ماهیت برنامه ها با موضوع دهه ی فجر همخوانی داشته باشد و شخصیت انقلابی داشته باشد. گرایش دنیا  به اسلام و شیعه با امام(ره) و انقلاب است و مسئله ی دهه ی فجر مسئله ی یادبود این انقلاب است.


آیت الله علم الهدی در مورد شهر مشهد افزودند: در شهر مشهد هم شخصیت هایی هستند که سند این انقلاب و نظامند، اولین شخص خود مقام معظم رهبری هستند که در راس رهبری نظامند و دوم آقای طبسی که ایشان از روزهایی ابتدایی انقلاب پا به پای انقلاب آمده اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی