۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

   

فعالیتهای فرهنگی و قرآنی باید اهرمی در حرکت و تربیت دینی و دفاع از دین باشد و در کنار اینها نباید سر نخبگان فرهنگی و مذهبی دانشگاهها و یا هیاتهای مذهبی به برپایی خاص مراسم و شعاری سرگرم شود زیرا با انجام این مراسم کارهای دینی به پایان نمی رسد.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه شهر مشهد در نشست صمیمی با برگزیدگان مسابقات دانشجویی قران دانشگاه های پیام نور سراسر کشور به همراه مدیران فرهنگی استانی این دانشگاه بیان داشتاز روز نخست تاسیس، دانشگاه در کشور به عنوان رقیب دین و خدا مطرح شد.
وی ادامه داد: سکولارسازی علم تنها مربوط به دوران رضاخان نیست بلکه از تاسیس دارالفنون در زمان ناصرالدین شاه سکولارسازی علمرا شروع کردند و آخونزاده کافر و میرزا ملکم خان مسیحی را به مدیریت آن گماشتند تا آموزه های دینی در آنجا نفوذ نکند.
امام جمعه مشهد گفت: هدف آنها این بود که فارغ التحصیلان دارالفنون به عنوان دانشجوی فناوری محض پرورش یابند و از آنجا سکولارسازی علم در کشور آغاز شد.
وی افزود: مفاخر علمی ایران همانند ابن سینا، ابوریحان، خواجه نصیر، فارابی و شیخ بهایی مجهز به علوم دینی هم بودند. این دانشمندان علاوه بر اینکه نخبه علمی دوران خود بودند جزو نخبگان فرهنگی و دینی نیز به شمار می آمدند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: بعد از انقلاب با دگرگونی که در ساختار دانشگاه بوجود آمد دانشگاه سکولار را به صورت یک دانشگاه دینی و معبد در کشور و دنیا قرار داد.
وی قرآن و توسعه فعالیتهای فرهنگی قرآنی را در دانشگاه را یک سمبل توصیف و بیان کرد: مسأله مفاهیم، تفسیر و فهم قرآن و قرار دادن این امور در کنار هنر و علم بزرگترین خدمت به قرآن است. دین زدایی از محیط دانشگاه نقطه تمرکز و هدف دشمنان است و در این راه افراد را با عناوین مختلف تجهیز و با مظاهر دین در عرصه سیاست نیز برخورد می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر سفره دین از زیر پای نخبگان جمع شود و این گروه لائیک شوند این امر به جامعه توسعه می یابد. با لائیک شدن نخبگان وابستگی مردمی به نظام از بین می رود و در نتیجه سرکوب و براندازی آن ساده و دشمن بر مردم مسلط می شود و آنها را به بردگی استکبار می کشاند.
وی افزود: فعالیتهای فرهنگی و قرآنی باید اهرمی در حرکت و تربیت دینی و دفاع از دین باشد و در کنار اینها نباید سر نخبگان فرهنگی و مذهبی دانشگاهها و یا هیاتهای مذهبی به برپایی خاص مراسم و شعاری سرگرم شود زیرا با انجام این مراسم کارهای دینی به پایان نمی رسد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: هم اکنون جریانهای فعال سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاههای استان 15 درصد هستند و 85 درصد دیگر اساتید و دانشجویان نسبت به امور اجتماعی سیاسی بی تفاوتند که این خطرناک است. توسعه فرهنگ انقلاب و انقلابی بودن باید در کنار فعالیتهای قرآنی توسعه یابد.



دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی