۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت

 

نیروی انتظامی نمی‌تواند در مقابل فحشا و منکرات شرعی که یک عده ولنگار، بی‌بندوبار و اقلیتی لائیک می‌خواهند در کشور ایجاد کنند، سکوت کند.

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع فرماندهان و افسران نیروی انتظامی خراسان رضوی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با اشاره به تعبیری از رهبر معظم انقلاب که فرمودند«نیروی انتظامی، محور اقتدار این نظام هست»، اظهار کرد: این تعبیر رهبری تنها تقدیر و تمجید از نیروی انتظامی نبود بلکه تصویری از جایگاه این نیرو در اندیشه و اذهان مردم، دوستان و حتی دشمنان را در نظام اسلامی مشخص کردند.

 

ایشان با بیان این‌که عزیزان ما در نیروی انتظامی با فقر امکانات، مشکلات و بحران‌های اجتماعی روبرو هستند، ادامه داد: آنچه دنیا از عملکرد نیروی انتظامی می‌بیند، نیرویی قدرتمند و فعال در تأمین امنیت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، دنیا امروز را دنیای «آفت‌زده امنیتی» خواند و تصریح کرد: امروز که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا فاقد نعمت امنیت هستند به حدی که بعد از حادثه لاس‌وگاس، یک سناتور آمریکایی رسماً اعلام کرد «مایه من ننگ من است که بگویم آمریکایی هستم»، این کشور به لحاظ امنیت در دنیا به‌عنوان یک گل جلوه کرده است.

 

ایشان، خاک‌ریز اول تأمین امنیت کشور را نیروی انتظامی دانست و گفت: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است، تعبیری تکلیف ساز است؛ به این معنا که نیروی انتظامی در همه رسالت‌ها و مسؤولیت‌های نظام، نقش‌آفرینی و کاربردی اولیه نسبت به همه جریانات مدیریت نظام دارد.

 

حفاظت از رسالت‌های نظام اسلامی، وظیفه اصلی نیروی انتظامی

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: کاربرد اصلی نیروی انتظامی صرف‌نظر از تأمین امنیت، آرامش و پناهگاه بودن برای مردم، حفاظت از رسالت‌های نظام اسلامی، تکلیف قطعی نیروی انتظامی است؛ نیروی انتظامی نظام اسلامی، شهربانی زمان شاه نیست که حافظ تخت و تاج دربار باشد و آنجا که دستگاه‌های مدیریتی شاه دست به دزدی‌ها و چپاولگری‌ها می‌زدند، آقای افسر در شهربانی هم حساب می‌کرد سهم ما چقدر است.

 

ایشان با بیان این‌که نیروی انتظامی، نیروی انتظامی یک نظام الهی است، اظهار کرد: امروز یک افسر، سردار و سرباز نیروی انتظامی به‌عنوان اشتغال به شغلی که با دین، ایمان و ناموس اعتقادی‌اش اعتقاد دارد، انجام‌وظیفه می‌کند، او تا آخرین مرز ایثارگری تا پای انجام‌وظیفه می‌ایستد چون خدا و دین را قبول دارد.

 

نیروی انتظامی در مقابل منکر و فحشا ساکت نیست

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به آیه 41 سوره حج اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در این آیه، حوزه رسالت نیروی انتظامی نظام الهی را غیر از تأمین امنیت و مدیریت امنیت و رفاه جامعه، اقامه نماز به معنای توسعه بندگی خدا و تبدیل نظام به مظهر عبودیت خداوند عنوان کرده است؛ از طرف دیگر، آنان پاسدار در مقابل وارد شدن هر نوع تجاوز اقتصادی، مالی و مادی به بدنه کشور به‌خصوص قشر محروم و مستضعف جامعه هستند.

 

ایشان، دیگر وظیفه نیروی انتظامی از نگاه قرآن را امربه‌معروف  و براندازی منکر و فحشا در جامعه خواند و تصریح کرد: نیروی انتظامی نمی‌تواند در مقابل فحشا و منکرات شرعی که یک عده ولنگار، بی‌بندوبار و اقلیتی لائیک می‌خواهند در کشور ایجاد کنند، سکوت کند.

 

باید با ریشه فساد مقابله کرد نه با افراد

 

آیت‌الله علم‌الهدی،  عرصه مأموریت نیروی انتظامی در داخل کشور را همان عرصه مجاهده مدافعان حرم دانست و گفت: برخورد نیروی انتظامی با منکرات شرعی، مفاسد و فحشا در جامعه به‌عنوان یک جبهه کفر و دشمن است، نمی‌گویم با هر گنه‌کاری به‌عنوان دشمن برخورد کنیم زیرا خیلی از این‌ها ناآگاه هستند، مسئله شرعی نمی‌دانند، احکام دینی‌شان ناقص است و باید در مسیر احکام و دین تربیت شوند اما باید با اصل ماجرا مقابله کرد.

 

ایشان افزود: مسئله بی‌حجابی، بی‌عفتی و ضد ارزش‌ها در کشور ما، توطئه‌ای است که اجرا می‌شود، این‌که با یک دختر خانمی که ندانسته موی سرش را بیرون گذاشته به‌عنوان یک گنه‌کار برخورد کنیم، آن را عرض نمی‌کنم؛ مسئله بی‌حجابی در کشور ما یک توطئه است دستگاه‌های اطلاعاتی نیروی انتظامی باید ریشه آن پیداکرده و در کنار آن، با مظاهر این توطئه نیز برخورد شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در نیروی انتظامی به‌عنوان یک مسؤولیت شناخته شود و نیروی انتظامی نیز این موضوع را به‌عنوان یک رسالت و وظیفه بداند، تمام منکرات شرعی در کشور ریشه‌کن می‌شود.

 

ایشان افزود: دشمنان به این نتیجه رسیدند تا روزی که سفره دین زیر پای مردم است، آنان پای نظام ایستاده‌اند و نظام را نمی‌شود براندازی کرد، باید سفره دین جمع شود تا مردم دیگر به نظام وابستگی نداشته باشند، در این صورت، دیگر از نسل سوم و چهارم انقلاب محسن حججی‌ها به وجود نمی‌آید، راه آن نیز مأنوس کردن جوانان با ولنگاری و توسعه فحشا است

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: باید با تمام توان در مقابل دشمن ایستاد و تعیین‌کننده مرز ایستادگی، وجود اقدس سیدالشهدا و یارانش در کربلا است، تا هر جا آنان ایستادند، شما نیز باید بایستید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی