شناخت راه حق، با شناخت خط فکری و سیاسی کربلا امکانپذیر است
تنها با شعار، دلدادگی به عزیزان کربلا، سرسپردگی و وابستگی به سیدالشهدا و اهلبیت پیغمبر نمیتوان ادعا کرد در مسیر ایشان حرکت میکنیم.
به گزارش Alamolhoda.com، آیتالله علمالهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری ظهر عاشورا در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه معتقدیم امام حسین(ع)، پیروز میدان کربلا است، اظهار کرد: اگر ادعا میکنیم رویارویی امروز 120 نفر در مقابل 120 هزار نفر لشکر عمر سعد پیروز هستند منطق این ادعا چیست؟
ایشان ادامه داد: تنها با شعار، دلدادگی به عزیزان کربلا، سرسپردگی و وابستگی به سیدالشهدا و اهلبیت پیغمبر نمیتوان ادعا کرد در مسیر ایشان حرکت میکنیم.
نماینده ولیفقیه با بیان اینکه رویارویی کربلا به پایان نرسیده، خاطرنشان کرد: معمولاً شکست و پیروزی در هر رویارویی و جنگ، آخر آن جنگ مشخص میشود، تا جنگ تمام نشده و رویارویی پایان نیافته است، نمیتوان در مورد شکست یا پیروزی یکطرف قضاوت کنیم، مسئله ما و کربلا این است که کربلا تمام نشده که بگوییم امام حسین(ع) پیروز است یا شکستخورده.
ایشان اضافه کرد: کربلا آغاز رویارویی دو جریان بود، جنگ آغاز شد، آن روز جنگ شروع شد ولی جنگ در روز عاشورا تمام نشد، این مقابله و رویارویی همچنان ادامه دارد.
آیتالله علمالهدی با تأکید بر اینکه کربلا آغاز یک جنگ و رویارویی بود، اضافه کرد: امام رضا(ع) در حدیث طولانی که دستور عزاداری به ریان ابن شبیب میدهند، میفرماید «هرگاه از سیدالشهدا یاد کردی، بگو کاش همراه شما بودم و به فوز عظیم میرسیدم»؛ وقتی برای چیزی که وجود ندارد آرزو میشود، یعنی آرزوی خیالاتی است که به آن دست پیدا نمیکند، امام حسین با ریان ابن شبیب 100 سال فاصله دارد، آیا امام رضا(ع) به شیعه خودش دستور آرزوی خیالاتی میدهد؟
ایشان افزود: امام هشتم دستور دادند تا جریانی واقعی و شدنی را آرزو کند زیرا لشکر امام حسین تمام نشده و اردوی ابیعبدالله پایان نپذیرفته است؛ این اردو همچنان باقی است و باید آرزو کند جزو لشکر امام حسین در این زمان قرار گرفته و به این لشکر ملحق شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخورد امام حسین(ع) با یزید، برخوردی شخصی نبود، تصریح کرد: امام حسین (ع) نگفت من با یزید بیعت نمیکنم، گفت «مثل من با مثل یزید»، یعنی به جهان اعلام کرد درگیری من با یزید، درگیری شخصی نیست، درگیری جریانی است و این درگیری در تمام طول تاریخ ادامه دارد.
ایشان با بیان اینکه نقطه پایانی این رویارویی، ظهور منتقم جریان کربلاست، گفت: در زیارت عاشورا میخوانید «من انتقام امام حسین را میگیرم و خونخواهی میکنیم»، این خونخواهی و انتقام از چه کسی؟ جریان یزیدی همچنان ادامه دارد تا روزی که امام زمان تشریف بیاورند و از آن جریان خونخواهی کنیم.
آیتالله علمالهدی با انتقاد از رویه برخی هیأتها و عزاداریها، بیان کرد: در مجالس سلسله مباحثی را مطرح میکنیم اما به مباحث عاطفی میپردازیم، مقداری هیجان ما را تهییج کند اکتفا میکنیم و به عمق ماجرا پی نمیبریم.
ایشان تصریح کرد: اینکه امام زمان ابتدا در مقام معرفی خود میگوید «من کسی هستم که جدم حسین را با لب تشنه کشتند»، میخواهد بگوید من از آن تبار و خانواده و آخرین نفر لشکر کربلا هستم، آمدهام رویاروی جریان «ولایی حسینی» و جریان «کفر اموی» که در سال 61 هجری شروع شد، تمام کنم و جریان یزیدی را در نسل بشر ریشهکن کنم.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کربلا، آموزش به امت خدامحور برای ایستادگی در مقابل جریان دنیا محور در طول تاریخ بود، خاطرنشان کرد: این قضیه تنها با شعائر و مراسم درست نمیشود، این قضیه با خط سیاسی، فکری و حرکتی در زندگی درست میشود.
ایشان با اشاره به اینکه : نمیتوان بیرون از دو جریان خدایی و کفر ایستاد، افزود: کسانی که از لشکر امام حسین(ع) خارج شدند نیز ایشان را دوست داشتند اما در مقابل 120 هزار لشکر دشمن، سیدالشهدا را تنها گذاشتند؛ در نهایت یا باید به لشکر امام حسین(ع) ملحق میشدند، این دسته توابین شدند و در جریان جنگ شهید شدند و یا به لشکر یزید ملحق میشدند و به شهوت و شکم میرسیدند.
آیتالله علمالهدی افزود: روضههایی که میشنویم برای ما مسؤولیت زا نیز هست، یعنی انسان فکر میکند تا کجا باید پای دین مقاومت کند؟ آنچه در کربلا واقع شد در حقیقت مرز مسؤولیت ما را در جریان خدامحوری روشن میکند؛ عاشورا برای ما راهبرد ساز و دگرگون ساز است و پردهای میآویزد که تمام حرکت، خط و مسیر خود را در آن میبینیم و باید در همان خط حرکت کنیم.