۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

 

جهاد اسلامی، حرکت، مقابله با دشمن و در نهایت، فتح و پیروزی بر خلاف موازنه قدرت و موازنه قوا است که جریان شکست حصر آبادان، با این خصوصیت صورت گرفت.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی خراسان رضوی که به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (علیه‌السلام)، به سالروز شکست حصر آبادان اشاره و اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال ما را پاسداران و نگهبانان با اقتدار برای حفظ افتخار این پیروزی‌ها، حفظ عزت و عظمت خون شهیدان قرار بدهد.

 

ایشان افزود: ان شاالله مسئله پیروزی اسلام بر کفر جهانی به‌عنوان یک واقعیت روز افزود در دیدگان جهانیان بدرخشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مسئله شکست حصر آبادان که در حقیقت سرآغاز پیروزی دفاع مقدس بر کفر است، از این نقطه آغاز شد و کلید فضل و پیروزی 8 سال دفاع مقدس از جریان شکست حصر آبادان به دست ولایتمدار ولی‌نعمت عزیز ما، امام هشتم(ع) به دست لشکر پیروز این آب‌وخاک رقم خورد.

 

ایشان با بیان این‌که شکست حصر آبادان، واقعیتی است که مسئله جهاد را در دنیا در زمان ما مجسم می‌کند؛ خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از جنگ‌هایی که پیغمبر در طول ده سال از هجرت تا رحلتشان انجام دادند و صرف‌نظر از حماسه‌آفرینی‌هایی که بعد از رحلت رسول‌الله در جریان ناامنی و فتنه داخلی در سیمای مولی‌الموحدین، می‌درخشید و در جریان انقلاب عاشورا این پیروزی قطعی در تاریخ اسلام تثبیت شد، در زمان ما برای اثبات حقیقت جهاد اسلامی در برابر مسئله جنگ و تهاجم، عملیات مختلف 8 سال دفاع مقدس به‌خصوص در عملیات شکست حصر آبادان رقم خورد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که جهاد اسلامی از جنس هویت جنگ نیست، گفت: واقعیتی که شما عزیزان مجاهد در راه خدا باید توجه داشته باشید، این است که جهاد اسلامی از نوع ماهیت و هویت اساس جنگ در طول تاریخ بشریت نیست؛ جهاد اسلامی، حرکت، مقابله با دشمن و در نهایت، فتح و پیروزی بر خلاف موازنه قدرت و موازنه قوا است که جریان شکست حصر آبادان، با این خصوصیت صورت گرفت.

 

ایشان به اولین جنگ مسلمانان با کفار اشاره و اظهار کرد: آنچه وجود مقدس پیغمبر در اولین جنگ اسلام در برابر کفر به‌عنوان واقعیت و ماهیت جهاد اسلامی در منطق فرهنگی و ادبیات قرآن و اسلام اعلام فرمودند، این بود که مقابله با دشمن، حرکت بر اساس موازنه قدرت صورت نمی‌گیرد، واقعیتی که در همه جنگ‌های جوامع مادی دنیا در تاریخ بشر وجود داشته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اولین جنگ، جنگ بدر بود که 313 نفر فاقد همه تجهیزات در مقابل 1500 نفر تا دندان مسلح قرار گرفتند و کار به پیروزی و فتح 313 نفر در برابر 1500 نفر مسلح و مجهز تمام شد.

 

ایشان تصریح کرد: روزی که شکست حصر آبادان به‌فرمان امام تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری شد و این حرکت به پیروزی اسلام و مسلمین انجامید، در مسئله موازنه قدرت، نیروی نظامی ما که نیروی تحریم شده توسط همه قدرت‌ها بود، در برابر لشکر مجهز بعثی که قدرت‌های استکباری شرق و غرب او را کمک می‌کردند، از نظر موازنه قوا قابل‌مقایسه نبود اما مطابق این واقعیت و آنچه در اسلام، جهاد اسلامی رقم خورده است، عزیزان ما پیروز شدند و شهر آبادان را از محاصره دشمن نجات دادند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: با شکست حصر آبادان، کلید پیروزی در دفاع مقدس به کار افتاد و در همه عملیات، این پیروزی به‌عنوان ستاره فتح در برابر دشمن می‌درخشید.

 

ایشان یادآور شد: اگر یک لشکر حداکثر 120 نفری در مقابل لشکر حداکثر 120 هزار نفری قرار بگیرد، طبیعی است با یک جنگ چند لحظه‌ای و چنددقیقه‌ای روبرو هستیم اما این جنگ از طلوع آفتاب تا هنگام عصر ادامه پیدا کرد و برای دشمن جنگ فرسایشی شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این اتفاق به خاطر این است که آنچه به‌عنوان قدرت و نیروی مبارزه و جنگ در نیروی مجاهد اسلامی وجود دارد، اعتقاد به هدف، عشق و علاقه به ایثارگری برای اسلام، جان‌برکف گذاشتن و جان را در بازار پر رونق خریداری حق فروختن است که در مقابل، سعادت ابدی دریافت می‌کند.

 

ایشان با تأکید بر این‌که این یک واقعیت است که جهاد اسلامی، لشکر اسلام را در همه مواقع در برابر موازنه دشمن پیروز می‌گرداند، خاطرنشان کرد: امروز نیز در برابر دنیا با همین ادبیات جنگ و مبارزه ایستاده‌ایم و در برابر قدرت‌های استکباری جهان مقاومت می‌کنیم.

 

صوت سخنرانی در صبحگاه

 


دریافت

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی