۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

دانش‌آموزان، هستی و ثروت جامعه‌ هستند

شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹ ب.ظ

     

هستی و ثروت جامعه امروز، شما دانش‌آموزان هستید که باید آینده کشور را بسازید، اگر جریان‌های شیطانی بخواهند ارزش را از سیمای دختران و پسران جوان و نوجوان ما بگیرند، این هستی را از دست داده‌ایم.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ نماز در مدرسه نمونه دولتی ابرار مشهد، با بیان این‌که بزرگان جامعه و قوم را در آینده شما تشکیل می‌دهید، اظهار کرد: شما امروز بزرگان جامعه را در چه تباری مشاهده می‌کنید؟ آیا در تبار پول و سرمایه، قدرت و قدرتمندان قرار دارند یا در جریان نخبگان و عرصه توسعه نخبگی در جامعه مشاهده می‌کنید؟

وی با بیان این‌که شما به‌عنوان یک عزیز نواندیش باید ببینید از دیدگاه شما تبار ارزشی و برجسته‌ای که بزرگان جامعه به‌حساب می‌آید، کدام تبار است؛ ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انقلاب ما، انقلاب در ارزش‌ها بود؛ در جامعه‌ای زندگی می‌کردیم که ارزش جامعه در «داشتن» بود، داشتنی که به‌پای لذایذ انسان‌ها و نفسانیات یک قشر مرفه بریزد و به آنان نسبت به بقیه جامعه برتری بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: پیش از انقلاب، اندیشمندان، ارزشی نداشتند اما ارزش و قیمت یک انسان دارا به حدی بود که دانشمندان را در طول قدرت خود درمی‌آورد؛ انقلاب اسلامی آمد و یک نظام را دگرگون کرد، انقلاب اسلامی ما، انقلاب ارزش‌ها بود، یعنی ارزش با توانستن‌ها و دانستن‌هاست.

وی با بیان این‌که افراد در حوزه دانستن‌ها و توانستن‌ها، تبار ارزشمند جامعه شناخته می‌شود؛ خاطرنشان کرد: کسانی که در توسعه علوم و مسائل دانش‌بنیان، دانستن‌های مردم را بالا می‌برند و در طبقات بالاتر نسبت به دیگر جوامع در فعالیت‌های دانش‌بنیان حضور دارند، تبار ارزشمند در انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که امتیاز و برتری انسان در انقلاب اسلامی در سایه توانستن‌هاست، گفت: توانستنی که بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا در برابرش زانو می‌زند، قدرت‌های سیاسی جهان در تقابلش تواضع می‌کند و اگر تواضع نکند، مستأصل می‌شود.

وی با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی، ارزش‌ها، از داشتن‌ها به دانستن‌ها و توانستن‌ها تغییر پیدا کرد، اظهار کرد: این توانستن یعنی در مقابل هر نیرویی استقامت می‌کند و نظام را تبدیل به قوی‌ترین نظام در منطقه کرده به‌نحوی‌که در هر تحولی در منطقه، حرف آخر را نظام جمهوری اسلامی می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این نکته که شما دانش آموزان، بزرگان قوم و آینده‌ساز جامعه خواهید بود، خاطرنشان کرد: شما در جامعه باید در حوزه دانستن یا توانستن جلوه کنید یا در حوزه دانستن، جامعه را طوری بسازید که امکانات علمی و فناوری‌اش بتواند وابستگی‌های فکری و اندیشه‌ای را از بیرون قطع کند و در کشوری مستقل، آزاد، قوی و بریده از همه قدرت‌های دنیا راحت زندگی کنند.

وی تصریح کرد: حرکتی که رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل انجام داد از سر استیصال بود زیرا آنان می‌خواستند خاورمیانه بزرگ درست کنند‌، خاورمیانه‌ای که تحت تسلط و قدرت اسراییل قرار گیرد اما امروز که موفق نشدند و خود را در برابر توان ایران اسلامی ناتوان دیدند، مستأصل می‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که این توانستن از ایستادگی و مقاومت کسانی ایجادشده که در کویر عراق و شام ایستادگی کردند، گفت: امام عسکری فرمودند سعی کنید وقتی در ردیف ذخیره‌های اجتماع درآمدید، به بزرگانی مبدل شوید که امروز در جامعه شما تبار ممتاز و برجسته شناخته‌شده است، در واقع آموزه محرم، ما را به این سمت می‌کشاند.

وی ادامه داد: محرم و صفر برای تبار فرهنگی و نسل آموزش‌دهنده و آموزش‌گیرنده ما این واقعیت را ثابت می‌کند که تا وقتی زیر پای جوان و نوجوان ما سفره دین پهن باشد، تبار دانستن و توانستن در جامعه ما رو به افزایش است اما اگر سفره دین از زیر پای عزیزان ما جمع شد، طعمه تهاجم و شبیخون فرهنگی شده و نسل بیهوده‌ای در آینده ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که باید سعی شود در سیاست‌های کلان آموزش‌وپرورش، اصول دینی و ارزشی حفظ شود، گفت: اگر عزیزان ما با زیرساخت دینی و فرهنگی بار آمدند در آینده کشور همه‌چیز داریم اما اگر تبلیغات سوء غرب همچون یونسکو به تبار آموزش‌ و پرورش و خانواده ما راه یافت، همه‌چیز را از دست دادیم و حتی برای دشمن نیرو تربیت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هستی و ثروت جامعه امروز، شما دانش آموزان هستید که باید آینده کشور را بسازید، اگر جریان‌های شیطانی بخواهند ارزش را از سیمای دختران و پسران جوان و نوجوان ما بگیرند، این هستی را از دست داده‌ایم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی