۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

 

تغییر در بینش و نگرش بعضی مسؤولان، سیاستمداران و جریان‌های سیاسی تأثیرگذار کشور، اولین تهدید برای انقلاب اسلامی است که متأسفانه بینششان نسبت به انقلاب و اسلام عوض‌شده است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در همایش فصلی مرکز رسیدگی به امور مساجد که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، بابیان این‌که امروز شناخت موقعیت دین و اسلام در دنیای کنونی، مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنیم، اظهار کرد: امروز روزگاری نیست که در گوشه‌ای زندگی کنیم  با یکسری باورها و عقاید دینی و بر اساس آن منشأ خیرات و مبراتی باشیم و بندگی خدا را انجام دهیم.

 

ایشان ادامه داد: در طول تاریخ شاهد تحولاتی در سرنوشت اسلام بودیم، بسیاری از افراد که اهل عبادت، تقوا و بندگی خدا بوده‌اند، به خاطر عدم حضورشان در سنگرهای دفاع از دین و در مسیر حفظ سرنوشت اسلام از آسیب‌ها، به خاطر از دست دادن فرصت‌ها از همه آن عبادت‌ها و بندگی خدا نتیجه‌ای نگرفتند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به افرادی اشاره کرد که در جریان قیام سیدالشهدا، منافع شخصی را در اولویت قرار دادند و گفت: شما در ارزیابی انسان‌ها در کنار آن جوان نصرانی که در رکاب سیدالشهدا در کربلا به خون خود تپید، شاید در پهنه حجاز و عراق، انسان‌هایی داشتیم که در تعبد و تهجد خدا، خود را به‌عنوان یک نماد کم‌نظیر می‌دانستند اما در نهایت از این عبادت توبه کردند و نام خود را توابین گذاشتند!

 

ایشان افزود: اگر بنا باشد امروز موقعیت اسلام و شرایط دین را در دنیا تشخیص ندهیم و نفهمیم اسلام امروز در تحولات جهانی در چه موضعی قرار دارد و با چه مسائل و مصائبی روبرو هست، دقیقاً به سرنوشت همان افرادی دچار می‌شویم که خود را عابد و بنده خدا می‌دانستند اما در نهایت از این بندگی توبه کردند.

 

ایشان بابیان اینکه دنیا دو نره لات داشت که بعد از جنگ جهانی دوم، جهان را بین خودشان تقسیم کرده بودند، عنوان کرد: هرکدام با زیاده‌خواهی حرکاتی انجام می‌دادند، جهان را معادله بندی کردند و ملت‌ها را در این چارچوب برای حفظ منافع خود یا به جان هم می‌انداختند یا زندگی آنان را زیرورو می‌کردند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در سال 1992، یکی از این دو لات سقوط کرد، شوروی دچار فروپاشی شد و اقتدار جهان خواری او از بین رفت، قدرتش تکه‌تکه شد و شر آن عنصر از سر دنیا کوتاه شد؛ بعدازاین مسئله، آمریکا به‌عنوان قدرت منحصربه‌فرد جهانی در عرصه استکبار و جهانخواری، خود را ابتدا بی‌رقیب احساس کرد اما کارشناسان سیاسی کاخ سفید به آمریکا اعلام‌خطر کردند که در چنین موقعیتی، این‌طور نیست که با سقوط رقیب، جهان در کام شما قرار بگیرد، قدرت یک تاب استکباری آمریکا با دو تهدید سرخ و سبز روبرو است.

 

«اسلام»، تهدید سبز نظام لیبرالی آمریکا

 

ایشان به بیان دو تهدید سرخ و سبز پرداخت و گفت: تهدید سرخ، برگشت سوسیالیست و کمونیست به عرصه قدرت اولیه و به میدان رقابت با جهانخواری لیبرالیسم غربی آمریکا است، این اتفاق، قدرت یکتاب بودن آمریکا را تهدید می‌کند؛ تهدید سبز، پیروزی اسلام در رقابت فرهنگی تمدن‌های جهان است، یعنی اسلام برنده این رقابت فرهنگی شود، جهانی‌سازی اسلام به عرصه دنیا بیاید و به‌عنوان یک چالش فوق‌العاده سرسخت در مقابل جهانخواری آمریکا واقع بشود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به مطرح‌شدن اسلام به‌عنوان یک تهدید برای قدرت آمریکا اشاره و اظهار کرد: از سال 1992 که انقلاب اسلامی پا گرفته و نظام جمهوری اسلامی نیز تشکیل‌شده بود، اسلام برای آمریکا به‌عنوان یک تهدید سبز مطرح شد.

 

ایشان با اشاره به برگزاری اجلاسی در لیون فرانسه در سال 1996 و طرح مؤلفه‌های بقای سیادت آمریکا بر دنیا، خاطرنشان کرد: یک نفر از سخنرانان آن اجلاس، اسحاق رابین بود که گفت قرن 21، قرن جنگ و پول نیست بلکه جنگ تمدن‌ها است و دراین‌بین، تمدن اسلام توان برتری بر سایر تمدن‌ها را دارد که آمریکا برای ادامه تسلط خود بر جهان، باید این تمدن را براندازی کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در آن جلسه مطرح شد که براندازی اسلام باید از عرصه و حوزه سختگیری و تنگ گرفتن بر مسلمانان در عرصه امنیتی و اقتصادی شروع شود و سردرگم کردن مسلمانان در مسائل معیشتی و امنیتی خودشان، باعث شود ارزش‌های دین را فراموش کنند و اگر از این ارزش‌ها صرف‌نظر کنند، اسلام به‌عنوان یک واقعیت خارجی در دنیا حاکمیت نخواهد داشت.

 

تلاش آمریکا برای وابسته کردن فکری مسلمانان به خود

 

ایشان، به تلاش آمریکا برای براندازی اسلام از آن روز اشاره و عنوان کرد: این راه را قدرت‌های غربی پیش گرفتند و تا امروز نیز پیش رفتند؛ تا اینجا یک جبهه بیشتر جلوی آنان وجود نداشت، سران کشورهای اسلامی آرمان‌های خود را کنار گذاشتند و با آنان هم‌پیمان شدند، جریان‌های داخلی برخی دیگر از کشورها همچون تونس که با بیداری اسلام به پا خواست تا قدرت‌های صهیونیستی را کنار بزند، مجذوب آمریکا شد و در مقام مقابله با ارزش‌های انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی قرار گرفت.

 

ایشان ادامه داد: جریان‌های سیاسی وابسته به آمریکا شدند و اندیشمندان و نخبگانی که در کشورهای اسلامی به‌خصوص در کشورهای آسیای شرقی وجود داشتند، از نظر فکری و اندیشه‌ای مردم را وابسته به رشد و توسعه تمدن غربی کردند و ارزش‌های اسلامی را کنار زدند؛ تنها آمریکا وسط نیامد، تمام آنان را اطراف خود جمع کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: تنها یک جبهه در مقابل آمریکا و دیگر جریان‌های همراه او ایستاد و آن جبهه، جبهه انقلاب اسلامی ایران بود؛ آمریکا به‌واسطه آرمان‌هایی که داشت، منطقه خاورمیانه، غرب آسیا و شمال آفریقا را که کانون امت‌های اسلامی بود، هدف قرار داد اما همه آرمان‌هایی که در این منطقه داشت، شکست خورد.

 

آرمان‌های شکست‌خورده آمریکا در خاورمیانه

 

ایشان به بیان آرمان‌های آمریکا در منطقه و سرنوشت آن پرداخت و گفت: آرمان اول آمریکا، تثبیت موقعیت اسرائیل در منطقه بود، سعی کرد ایده حاکمیتی از نیل تا فرات را اجرا کرده و جغرافیای منطقه خاورمیانه را تغییر دهد که شکست خورد، نه‌تنها این حاکمیت صورت نگرفت بلکه اسرائیل در داخل خاک تحت اختیارش آن‌چنان مورد تهدید است که از یک مشت بچه شیعه حزب‌الله لبنان امنیت ندارد.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: آرمان دوم، کم کردن نفوذ جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در منطقه بود که وقتی ما امروز را از نظر اقتدار جمهوری اسلامی با 21 سال پیش مقایسه می‌کنیم، این نفوذ آن‌طور شده که آمریکا در منطقه هر تصمیمی بگیرد، جز با اراده و تصمیم نظام اسلامی قابل‌اجرا نیست.

 

ایشان افزود: سومین آرمان آمریکا این بود که حزب‌الله را حذف کند، حزب‌الله را به‌عنوان یک جریان تروریستی معرفی کرد و برای متهم کردن حزب‌الله، درگیری داخلی در خاک لبنان ایجاد کردند و این طرح نیز با شکست روبرو شد، علاوه بر آن، آن جریان‌های شکست‌خورده امروز در مقابل قدرت حزب‌الله تسلیم شدند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به چهارمین آرمان محقق نشده آمریکا در منطقه اشاره و عنوان کرد: آمریکا قصد داشت تشکل‌ها و گروه‌های جهادی فلسطین را به تسلیم وادار کند و آنان را به میدان سازش بکشاند اما امروز جریان فتح به‌عنوان یک جریان بایکوت شده ملت فلسطین از عرصه سیاست به‌عنوان یک جریان غربی شناخته شد و نفوذ قدرت اسلامی در فلسطین، متعلق به حماس و جهاد اسلامی است.

 

ایشان ادامه داد: آرمان پنجم آمریکا، فراموشی مسئله قدس بود؛ می‌خواست مسئله قدس را به‌عنوان قبله اول مسلمانان به فراموشی بکشاند، بنای تخریب قدس را داشت که موفق نشد و شکست خورد.

 

ایشان خاطرنشان کرد: حذف سوریه از حلقه مقاومت، ششمین آرمان شکست‌خورده آمریکا در منطقه به شمار می‌رود؛ بنا داشت بین سوریه که حلقه مقاومت را از ایران و عراق به لبنان وصل می‌کرد، فاصله ایجاد کند و کنار بزند اما با این همه جنگ‌ها و خونریزی‌ها، شکست خورد و به‌زودی همه توطئه‌های آمریکایی که به‌وسیله داعش و تروریست‌ها پیاده می‌شود، شکست می‌خورد.

 

شکست آرمان تسلط آمریکا بر عراق

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، هفتم آرمان شکست‌خورده آمریکا را تسلط بر عراق عنوان کرد و گفت: قصد داشت با براندازی صدام، بر عراق تسلط پیدا کرده و این کشور را به تجزیه هویتی بین کرد و عرب دچار کند و در نهایت این کشور را که پایگاه احساسات و عواطف شیعه روی کره زمین است را در تسخیر خود دربیاورد اما امروز مرجعیت شیعه حاکمیت سیاسی، اقتصادی و فکری این کشور را ه عهده دارد.

 

ایشان با تأکید بر اینکه این شکست‌های پیاپی و ایجاد چالش‌های حیثیتی برای آمریکا همچون بیداری اسلامی برای آنان قابل‌تحمل نیست، خاطرنشان کرد: با این کیفیت و وضعیت دنیا، با سلسله تهدیدهایی روبرو هستیم که اگر نسبت به این تهدیدها توجه نداشته باشیم، در عرصه‌های سیاسی، دینی و تبلیغاتی کشور بی‌تفاوت باشیم و گوشه مسجد و خانه بنشینیم و نماز بخوانیم اما به انقلاب کاری نداشته باشیم، با شکست روبرو خواهیم شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه در شرایط شکست آرمان‌های آمریکا در دنیا، این کشور انقلاب اسلامی را رها نمی‌کند، اظهار کرد: در این وضعیت، سلسله تهدیدهایی برای کشور وجود دارد، این‌طور نیست که لشکرکشی کنند و ما را نابود کنند بلکه در خط براندازی عقیده، مکتب و دین ما قرار گرفتند زیرا نابود شدن جسم و خانه ما، دردی از آنان دوا نمی‌کند.

 

تهدیدهای پیش روی انقلاب اسلامی

 

ایشان، تهدیدهای پیش روی انقلاب اسلامی در مقابل توطئه استکبار برشمرد و گفت: تهدید اول، تغییر در بینش و نگرش بعضی مسؤولان، سیاستمداران و جریان‌های سیاسی تأثیرگذار کشور است؛ متأسفانه این‌هایی که در مملکت آمده‌اند و سیاست را به دست گرفته‌اند چه در شکل جریان و چه در شکل فردی، بینششان نسبت به انقلاب و اسلام عوض‌شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بینش انقلابی که امام سرپا کرد برای اینکه انقلاب کفر را از بین ببرد و اسلام را حاکم کند، دیگر آن بینش را ندارند؛ بینش آنان تبدیل به این شده که مملکت ما اقتصاد، شکم و زندگی راحت می‌خواهد پس دیگر با دنیا در نیفتیم، همه را از خودمان راضی کنیم و فساد و شهوت ما تأمین شود.

 

ایشان به دومین تهدید پیش رو اشاره کرد و گفت: متأُسفانه نیروهای تبلیغی ما و نیروهای در عرصه ارائه دین و اسلام، شجاعت و صراحت را در بیان و ارائه گفتمان انقلاب اسلامی و دینی ندارند؛ صرف امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه در حد زیر صفر رسیده است، شما هیأت امنا، بسیج، امام جماعت و نمازگزار مسجد هستید، در مسجد همه نیازهای اولیه ساختمانی و امکاناتی مسجد باید اداره شود اما در همان مسجد، چند بار امربه‌معروف و نهی از منکر می‌شود؟

 

مردم باید تأثیر حاکمیت دین بر زندگی را لمس کنند

 

ایشان اضافه کرد: انقلاب کردیم که دین بر زندگی مردم حاکم شود، مردم تأثیر آن را در زندگی خود ببینند و زمینه ظهور آقا امام زمان فراهم شود؛ در عرصه گفتمان دین نیاز به ارائه و معرفی این مؤلفه داریم اما افراد ملاحظه موقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را می‌کنند که کسی بدش نیاید و ناراحت نشود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، انفعال و بازی کردن در زمین دشمن را سومین تهدید دانست و عنوان کرد: وقتی رقابت انتخاباتی درست می‌شود و آقایی برای سرکوبی رقیب انتخاباتی‌اش می‌گوید آنان حکم دادند و اعدام کردن، عین همان عبارت را گروه تروریستی منافقین به زبان می‌آورد و تأکید می‌کند «ببیند، ما هم می‌گفتیم این‌ها 30 سال حکم دادند و اعدام کردند»، این بازی کردن در زمین دشمن است، قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی به این قیمت که به نفع دشمن حرف بزنیم؟

 

آقای تئوریسین سیاسی می‌گوید «استقلال» مربوط به دوران آپارتاید است!

 

ایشان افزود، بی‌توجهی به استقلال کشور، چهارمین تهدید جدی برای انقلاب اسلامی است؛ هرگونه دست دادن و وابستگی ما به آمریکا، اروپا و غرب، استقلال ما را از بین می‌برد، آنان که اینجا حاکم و بر کشور مسلط بودند، از کشور بیرونشان کردیم و اسلام آزاد شد، آن‌وقت امروز آقای سریع القلم به‌عنوان تئوریسین سیاسی که مشاور رئیس‌جمهور است، می‌گوید استقلال‌طلبی مربوط به زمان آپارتاید است!

 

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: او معتقد است مردم آن دوران چون تبعیض نژادی داشتند، به دنبال استقلال بودند؛ این یعنی امام بزرگوار ما که انقلاب را سرپا کرد و بچه‌های ما که برای پیروزی انقلاب اسلامی با شعار «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» کشته می‌شدند، نژادپرست هستند؛ اگر برده آمریکا شویم، چطور می‌توانیم اسلام را در کشور حاکم کنیم؟

 

ایشان به بیان مثالی از برده‌داری آمریکایی‌ها در خاک ایران پرداخت و گفت: در خیابان پاسداران تهران، یک پیکان با 5 سرنشین جوان حرکت می‌کرد، یک زن آمریکایی پشت ماشین فرد خود از فرعی به اصلی آمد و این پیکان با 5 جوان را به تیر سیمانی کنار خیابان پرس کرد و هر 5 جوان کشته شدند.

 

ایشان افزود: فردای آن روز روزنامه کیهان نوشت «یک زن آمریکایی 5 جوان ایرانی را کشت»، او را به دادگاه بردند و او را مجبور کردند از آن زن آمریکایی عذرخواهی کند که چنین مطلبی علیه یک شهروند آمریکایی که در ایران مصونیت دارد، منتشر کرده؛ این زندگی ما پیش از انقلاب اسلامی بود، استقلال یعنی از این وضع باید نجات پیدا کنیم

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد:، تهدید پنجم، نادیده گرفت توان و اعتبارات دفاعی است؛ می‌گویند ما موشک و توان دفاعی نیاز نداریم، مجلس اعتبارات دفاعی تصویب می‌کند اما آقایان در مقام تخصیص این اعتبارات، آن را انجام نمی‌دهند.

 

تلاش دشمن برای ایجاد گسل و لطمه به انسجام اجتماعی

 

ایشان، ایجاد گسل و لطمه به انسجام اجتماعی را ششمین تهدید دانست و گفت: در مملکت قطب‌بندی دین‌دار و بی‌دین، لائیک و متدین درست می‌کنند، جریان‌های شهوت‌ران را منسجم می‌کنند، در عرصه اردوکشی سیاسی وارد می‌کنند و علیه نیروهای ارزشی و مساجد، کشور را میدان جنگ سیاسی بین این جریان‌ها تبدیل می‌کنند و جریان لائیک را به مزدوری سیاسی می‌گیرند.

 

نماینده ولی‌فقیه به هفتمین تهدید پیش روی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: انقلابی زدایی، هفتمین تهدید است به این معنا که یک آدم انقلابی، بسیجی و حزب‌اللهی که در عرصه دفاع از ارزش‌ها، نهی از منکر و امربه‌معروف حرکت می‌کند، آن‌چنان بکوبند و به هم بزنند که برای همیشه به‌عنوان یک انقلابی، پشیمان شود، آخوندی که دم از انقلاب بزند و به‌عنوان یک عنصر انقلاب از ارزش‌ها دم بزند، آن‌قدر دچار مشکل شود که الزامات زندگی‌اش را در خطر ببیند و کنار بکشد.

 

قداست زدایی از رهبری، مهم‌ترین چالش پیش روی انقلاب

 

ایشان، قداست زدایی از رهبری را هشتمین و مهم‌ترین چالش پیش روی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: قصد دارند تا رهبری را به عرصه رقابت سیاسی بکشانند، ایشان دستوری صادر کند و دستگاه‌های اجرایی کشور آن دستور را اجرا نکنند، مجلس به این عظمت نیز در مقابل این قضیه لب باز نکند؛ این‌ها تهدیدهایی است که جامعه ما را تهدید می‌کند و آنان در تلاش‌اند بر ما پیروز شوند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به بیان فرصت‌های موجود برای جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: فرصت اول، نفوذ و گسترش اندیشه اسلام ناب است؛ امروز شیعه در دنیا رو به توسعه است، هرکسی چه در کشورهای پیشرفته آسیایی و چه کشورهای اروپایی به سراغ اسلام می‌آیند، به سراغ اسلام انقلابی می‌روند.

 

رویش‌های نسل سوم و چهارم انقلاب، فرصتی بزرگ برای انقلاب اسلامی

 

ایشان افزود: رویش‌های نسل سوم و چهارم، فرصت دوم انقلاب اسلامی است؛ خوشبختانه در کنار همه ریزش‌ها، رویش‌های خوبی همچون حججی داریم، در جبهه سوریه این بچه‌ها روی دست می‌روند که وقتی به سن آنان توجه می‌کنیم، متولدین دهه 60 و 70 به چشم می‌خورد، تمام این‌ها رویش‌های نسل سوم و چهارم انقلاب هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خطاب به علما و هیأت امنای مساجد، تأکید کرد: قدر پایگاه‌های بسیج و بچه بسیجی‌ها را بدانید؛ اگر یک برادر جوان بسیجی قدری تند خویی و ناسازگاری کرد، تحمل‌کنید، این بچه متدینی است که با وجود امکان بی‌بندوباری، در مسجد نماز می‌خواند و به‌عنوان مدافع دین حرکت می‌کند، او را تحمل‌کنید و حفظ کنید، جوان بسیجی ضامن اجرای همه آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 

ایشان ادامه داد: فرصت سوم، بیداری اسلامی شکل‌گرفته در جهان است، اینجا با برخی مسؤولان و افراد سیاسی مسئله‌دار شدیم اما در یمن و بحرین مسلمانان بیدار شدند، محبت و عشق رهبری در دل مسلمانان در دنیا رشد کرده و این نفوذ و بیداری امت‌های اسلامی را نشان می‌دهد.

 

توسعه علم و فناوری انقلاب اسلامی، دشمن را مستأصل کرده است

 

آیت‌الله علم‌الهدی، رشد و توسعه فناوری در کشور را فرصت دیگر انقلاب اسلامی عنوان کرد و اضافه کرد: فناوری دفاعی، صنایع دفاعی، سلول‌های بنیادی و توسعه علم، دشمن را در مقابل ما مستأصل و ناامید می‌کند؛ باید هرچه بیشتر در این مسیر حرکت کنیم.

 

ایشان خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ بسیج و سپاه در مقامات ارتش جمهوری اسلامی حاکم شده که باعث یکپارچگی این قوای نظامی شده که دشمن را بیچاره می‌کند؛ روزی دشمن فکر می‌کرد می‌تواند با ایجاد اختلاف بین نیروهای دفاعی، از آن استفاده کند و با کودتا، انقلاب را براندازی کند اما امروز کاملاً ناامید شده است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی