۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه ی چهارم بهمن 92

جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۳:۰۷ ب.ظ

آیا تعطیلی فناوری هسته ای واقعا به چهار میلیارد دلار می ارزد؟

آقای صالحی در گفتگوی ویژه ی خبری مسائلی را بیان کرد که نتیجه اش این شد ، که فناوری هسته ای تعطیل شده است. آیا تعطیلی فناوری هسته ای به چهار میلیارد می ارزد؟ وقتی آدم عاقل این مسائل را می‌بیند نگران می‌شود و مسئولان باید دلواپسی مردم را درک کنند.

خطبه های نماز جمعه ، حرم امام رضا ( علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

 

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد، اظهار کرد: دولت نباید با تندرو خواندن منتقدان، فضای نقد به مسائل هسته ای را از بین ببرد.

 

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری چند روز قبل در جمع نخبگان جهان اسلام فرمودند نظام استکبار تمام توان خویش را برای شکست جمهوری اسلامی به کار گرفته است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمنان در مقابل چهار ویژگی جمهوری اسلامی قصد براندازی این نظام را دارند، تصریح کرد: نخستین ویژگی توسعه دانش بنیان و قدرت فناوری است، در این ۳۴ سال در کنار سایر کشورهای در حال پیشرفت، هیچ کشوری به اندازه ایران در حال توسعه و رشد فناوری دانش بنیان نیست و علی‌رغم سرکوب و بستن راه‌های فناوری بر روی ایران این پیشرفت حاصل شده است.

 

وی با اشاره به ویژگی دوم، ابراز کرد: ایجاد حلقه مقاومت در برابر استکبار جهانی و به خصوص رژیم صهیونیستی است که این مقاومت با بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی در حال توسعه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سومین ویژگی این است که ایران اکنون محور مهم منطقه شده است و دنیا تصمیم گرفته تمام فعالیت‌هایش در منطقه را با همکاری ایران انجام دهد و شاهد زنده آن نیز افغانستان و سوریه است و چون ایران نخواست دولت سوریه ساقط شود، دولت بشار اسد کماکان به کارش ادامه می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: ویژگی چهارم این است که جمهوری اسلامی در جهان اسلام شناخته شده و در عمق عواطف ۱٫۵ میلیارد مسلمان نفوذ کرده است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه استکبار جهانی در مقابل این ویژگی‌های جمهوری اسلامی تحرکاتی داشته‌اند، گفت: اولین مسئله مدنظر دشمنان آن است که ما را به دروغ متهم به تلاش برای داشتن سلاح هسته‌ای کرده‌اند و با این رویکرد در جهان به ایران‌هراسی می‌پردازند و دوم اینکه به دروغ ما را مدافع تروریسم در منطقه معرفی کرده‌اند.

 

وی ابراز کرد: سومین مسئله این است که ایران را به عنوان عامل تنش و محور تنش در منطقه متهم کردند و چهارمین مسئله نیز این است که تکفیری‌ها و وهابیون را برای شیعه‌کشی به جان ما انداخته‌اند.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه در برابر استکبار، ما دغدغه داریم و باید در مقابل تحرکات آنها هوشیار باشیم، اظهار کرد: اینکه ایران توانسته بدون اتکا به کشورهای دیگر فناوری هسته‌ای را پیش ببرد قطعا بی‌نظیر است و ما به این هیأت مذاکره‌کننده اعتماد داریم و سعی نداریم دولت را زیرسئوال ببریم.

 

وی خطاب به مسئولان دولت عنوان کرد: این دولت با یک سعه صدر با منتقدین برخورد کند و اجازه بدهند انتقادات پیرامون مسئله هسته‌ای باشد و منتقدان را به تندرویی و دروغگویی متهم نکند.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سه چهار روز است که فناوری هسته‌ای در مرحله سقوط قرار گرفته، ابراز کرد: آقای صالحی در گفتگوی خبری مسائلی را بیان کرد که نتیجه این شد، فناوری هسته‌ای متوقف شده است.

 

وی ابراز کرد: از غنی‌سازی مهمتر این مغزها و فناوران نیرومند ما هستند که اگر بیکار باشند می‌مانند و توانایی فکری‌شان فسیل می‌شود.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مردم پای شعار “انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست” ایستاده‌اند، تصریح کرد: تنها نظامی که خود مردم تصمیم می‌گیرند جمهوری اسلامی است که می‌خواهند این را از ما بگیرند و بزرگترین ضربه را به استقلال نظام بزنند.

 

وی با طرح این سوال که آیا تعطیلی فناوری هسته‌ای واقعا به چهار میلیارد دلار می‌ارزد، بیان کرد: وقتی آدم عاقل این مسائل را می‌بیند نگران می‌شود و مسئولان باید دلواپسی مردم را درک کنند.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: مردم نگران دین خود هستند و هر وقت به غرب و اروپا نزدیک شدیم این مسئله دین ما را به مخاطره انداخت.

نظرات (۱)

با سلام اقای علم الهدی تو رو خدا در اظهار نظرهایتان کمی اعتدال رعایت بفرمایید اینقدر تند روی نکنید یکم هم به جای این همه صحبتهای سیاسی به درد نخور از مشکلات مردم و جوانها صحبت کنید که در اتش بیکاری و بی پولی و شهوت میسوزند و کسی هم نیست به دادشون برسد به قول رسول اکرم ص از هر دری فقر وارد شود از در دیگر دینداری خارج میشود به خدا فردای قیامت امثال شماها مسئولید درد زیاد است ولی حیف گوش شنوایی وجود ندارد گاهی مانند مردم عادی در میان اقشار کم درامد در بیمارستانها شهرداریها بانکها پلیس+10ها حضور داشته باشید تا بدونید مردم چی میکشن والسلام من التبع الهدی
پاسخ:
این پاسخ توسط شخص آیت الله علم الهدی داده شده است :

"بنده جز بر حسب تکلیف شرعی  در مسایل سیاسی سعی دارم حرفی نزنم. در مورد مسایلی که به نظر جنابعالی لازم است گفته شود. در بحث سبک زندگی اسلامی در خطبه ی اول نماز جمعه مباحثی ارایه می شود که در کمتر تریبونی راجع به دغدغه وضع جوانان به این اندازه بحث می شود. ظاهرا جنابعالی اهل نماز جمعه مشهد نیستید و مطالب را در سایت های دیگرملاحظه می کنید."

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی