۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: نکته‌ای که رهبری فرمودند این است که انقلاب تمام نشده، ما نیمه راه هستیم، تا اینجای انقلاب با مبارزه رسیدیم و از اینجا به بعد نیز با مبارزه می‌رسیم.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در مراسم  آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان را به محضر مقدس شما اساتید بزرگوار و علمای اعلام و فضلای حاضر در محفل و اساتید حوزه علمیه خراسان و فضلایی که در این سه استان در خط سربازی و خدمت‌گذاری آستان امام زمان(عج) مطنعم شدند، تبریک عرض می‌کنم.

 

ایشان افزود: مسئله‌ای که در آغاز طلبگی برای طلاب جوانی که قدم در مسیر حوزه می‌گذارند، باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در عرصه طلبگی باید حساب کنیم آثار وجودی و نقش و تأثیر ما در سربازی بقیه الله باید چگونه باشد و در چه شرایطی می‌توانیم اثر وجودی خود را در سربازی امام زمان(عج) چه در حوزه تدریس و تعلیم و چه در حوزه تعلم و آموختن بهتر اجرا کنیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: حوزه علمیه یک بستر برای قشر تحصیلی مخصوص مثل دانشگاه نیست، اگر این اقشار بخواهند مؤثر و مفید قرار بگیرند، نیازمند آموختن علوم و دانش هستند.

 

ایشان با اشاره به اینکه حوزه علمیه دستگاهی نیرو ساز برای حضرت بقیه‌الله تنظیم می‌کند، افزود: این دیدگاه از دو نقطه قابل‌تأمل و توجه است؛ نقطه اول مسئله اخلاص است و اخلاص باید در درس خواندن، درس دادن، آموزش دادن و در تعلم و یادگرفتن باشد.

 

اخلاص، شرط اول سربازی امام زمان(ع)

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این به معنی این است که درس بخوانم برای این که به‌عنوان یک سرباز کارآمد با کاربرد بیشتر بتوانم خدمات مخلصانه سربازی خود را انجام دهم، این اخلاص شرط اول و عامل اول در عرصه طلبگی و تداوم اشتغال در روحانیت است.

 

ایشان ادامه داد: نکته دومی که باید در ابتدای امر در نظر گرفت، مسئله کارآمد بودن و کاربرد بیشتر داشتن در عرصه خدمتگزاری است، چه کنم کارآمدی‌ام بیشتر باشد و کاربرد من در عرصه خدمت به بقیه‌الله نسبت به گذشته افزون‌تر قرار بگیرد؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تبیین قرآن از مؤمنان و مسیر انحراف آنان، خاطرنشان کرد: آیه 54 سوره مائده، آیه قبل از آیه ولایت است، «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ» این آیه قبل از آیه ولایت از نظر تناسب موضوع ثابت‌کننده این واقعیت است، مقصود از خطابی که خدا به مؤمنین می‌کند «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ»، ارتداد از پذیرش ولایت و تبعیت از ولایت اهل‌بیت(ع) است.

 

ایشان افزود: پیامبر(ص) فرمودند اگر همه دین به آسمان بچسبد و از دسترس انسان‌ها فاصله بگیرد، این دین را افرادی از سرزمین فارس درک خواهند کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه برای ما قابل‌تأمل است، نکاتی است که خداوند در ذیل این آیه به‌عنوان مشخصات و مؤلفه‌هایی که خداوند آنان را دوست دارد و آنان خدا را دوست دارند، است؛ اولاً باید توجه داشت آیه خطاب به مؤمنین است، مؤمنینی که در طی دوران هجرت تا رحلت پیامبر که 10 سال طول کشید، 80 غزوه را در کنار پیامبر(ص) جنگیدند، یعنی هر یک ماه و نیم غزوه تشکیل می‌شد، انسان‌هایی که در هر یک ماه و نیم در رکاب پیغمبر بودند.

 

بیان پیامبر(ص) در تعبیر کسانی که دین را زنده می‌کنند

 

ایشان اضافه کرد: همه خانه‌ها، خانه شهدا، رزمندگان و جانبازان، آن‌هم در رکاب شخص پیغمبر اکرم اما خداوند در قرآن ارتداد مؤمنین بعد از پیامبر(ص) را پیش‌بینی کردند؛ خداوند به این‌ها می‌گوید شما از دین برگردید، دین آسیبی نمی‌بیند چون کسانی می‌آیند که دین را بردارد و پیامبر در بیان کسی که دین را بردارد، دست بر شانه سلمان زد و گفت «آن قوم، اقوام این مرد هستند».

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این که از 1400 سال پیش تا امروز هیچ امتی همچون امت اسلامی ایران در مسیر برداشتن دین از زمین حرکت نکردند، گفت: تمام انقلاب‌ها از رحلت رسول‌الله تا امروز را بررسی کنید، در این 1400 سال مردمی جز مردم فارس که در راه خدا جهاد می‌کنند و از هیچ‌کس نمی‌ترسند، مردمی وجود ندارد؛ ویژگی‌ها، مؤلفه‌ها و هنجارهای مردمی که دین خدا را حفظ می‌کنند در طول تاریخ در هیچ زمانی جز انقلاب اسلامی رخ نداده است.

 

بار خدمت به دین بر دوش علما و روحانیون است

 

ایشان با اشاره به وظیفه سخت علمای حوزه علمیه در حفظ انقلاب و اسلام، عنوان کرد: در انقلاب اسلامی ایران بار خدمت به دین و اسلام بر دوش شما علما، اساتید و روحانیون است که در شرایط امروز جامعه این مسؤولیت را به دست گرفتید.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: نکته دومی که باید در سرآغاز سال تحصیلی حوزه مدنظر قرار بدهیم، مثبت بودن ما برای امام زمان و اثر بیشتر داشتن در دربانی بقیه‌الله است؛ رهبری در فرمایشات خود فرمودند «اگر هنجارهای انقلاب ادامه پیدا نکند، انقلاب قابل ادامه نیست.

 

ایشان به هجوم قدرت‌های استکباری به انقلاب اسلامی و تلاش برای براندازی آن اشاره و بیان کرد: دشمن در براندازی انقلاب بی‌رحمانه می‌تازد چون ندای این انقلاب جز «مرگ بر آمریکا» نبود و «مرگ بر استکبار» را در دنیا راه انداخته، استکباری که اراده می‌کند 80 میلیون عرب در مقابل 2 میلیون صهیونیست شکست می‌خورد، این استکبار آن‌قدر ذلیل و مفتضح می‌شود که از یک جمع بچه شیعه در جنوب لبنان شکست می‌خورد و به ذلت می‌افتد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: «یجاهدون فی سبیل الله» یعنی مجاهدی پرورش بدهد که با آرزوی شهادت و جان دادن در راه خدا قدم در عرصه جنگ با دشمنان خدا بگذارد، آخرین نقطه موفقیت و پیروزی خود را شهادت می‌داند و برای خدا تا مرز جان دادن به‌عنوان یک آرزو مقاومت می‌کند و می‌ایستد.

 

از عملیات روانی دستگاه تبلیغات دشمن هراس نداشته باشید

 

ایشان عنوان کرد: همه دنیا با همه رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی، روی رهبر، عالم، مجاهد، آمر به معروف و ناهی از منکر عملیات روانی می‌کنند اما مردم مقاوم می‌ایستند، مقاومت می‌کنند و از هیچ عملیات روانی هراس ندارند، فضل خداست که انقلابی به وجود آورد که چنین شرایطی را ایجاد کرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: امروز روند زندگی و معیشت به سمت توسعه‌ها، افزون رفاه‌ها، عیاشی‌ها و تجملات در حال پیشروی است، متأسفانه نشان ارزشی بودن در جامعه ما در آخرین‌مدل بودن اتومبیل‌سواری، زندگی مرفه‌تر و سود کلان‌تر از هر راه و مسیری است، این نگاه در جامعه ما درحال‌توسعه پیدا کردن است؛ امروز برخی در جامعه ما می‌گویند هرکس ما را از چنگال دشمن زودتر برهاند و اگر اقتصاد ما مورد تهدید قرار گرفت، بهتر و بیشتر نجات دهد، دنبال سر آن هستیم اما نه دنبال سر کسی که با استکبار بجنگد، مبارزه کند و سنگلاخ استکبار را از سر راه ظهور بقیه‌الله بردارد.

 

توسعه تجمل‌گرایی، ضربه به هنجارهای انقلاب است

 

ایشان افزود: می‌خواهند معیار ارزش بشود این که یک‌لقمه‌نان داشته باشیم و زندگی از نظر پول و رفاه و تجمل توسعه پیدا کند، کار به جایی رسیده آقایان این را تبلیغ کنند و مردم را دنبال سر خود راه بیندازند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که آیا ضربه خوردن هنجارهای انقلاب غیر از تجمل‌گرایی است، عنوان کرد: ما که به منصب دربانی بقیه‌الله در اردوگاه امام زمان(ع) جمع شدیم تا پرورش پیدا کنیم و درآمد و عایدی ما در جریانی که می‌خواهد سنگلاخ استکبار را از سر راه بقیه‌الله بردارند، هزینه کنیم، وضعیت ما در این موقعیت کجاست؟ در درس خواندن و درس خواندن محض؟

 

ایشان تأکید کرد: دو جریان در مسیر انقلاب قرار گرفته است، یک جریان می‌گوید انقلاب تمام شد، انقلاب متعلق به سال 57 بود، مملکت را طوری بسازیم که با همه دست بدهیم و بسازیم که خوراک، شکم، لذت و آسایشمان تأمین شود، تا جایی پیش برویم که چند صباح دیگر بازار ما بشود بازار عرق فروشی‌ها و فحشا، بازاری که در دوره ستم‌شاهی رایج بود و بشود میدان عربده‌کشی‌ها تا سازوآواز مسموم، کشور را فرابگیرد و ما هم دلمان خوش باشد در مدرسه درس می‌خوانیم و درس می‌دهیم.

 

انقلاب با مبارزه پیروز شد و با مبارزه پیش می‌رود

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که به گفته رهبر معظم انقلاب، در میانه راه انقلاب اسلامی هستیم، گفت: نکته‌ای که رهبری فرمودند این است که انقلاب تمام نشده، ما نیمه راه هستیم، تا اینجای انقلاب با مبارزه رسیدیم و از اینجا به بعد نیز با مبارزه می‌رسیم.

 

ایشان با بیان این که عمامه روی سر ما نشانه کفن و مبارزه تا مرز مرگ است که در راه انقلاب و اسلام مبارزه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر درس نخواندی، یک سرباز خدمتگزار نخواهی بود، یک سرباز سرمایه‌دار که در عرصه خدمت بتوانی اثرگذار باشی نخواهی بود، بی‌سواد نمی‌تواند در عرصه نوکری امام زمان اثرگذار باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: یک آقایی که تا مرز اجتهاد درس‌خوانده بود، چندین سال شاگرد امام بود، درس خواند و به گوشه‌ای رفت، انقلاب که به پیروزی رسید، آمد مقابل مبارزه و انقلاب امام ایستاد، مسیرش تغییر کرد و منحرف شد؛ کسانی  که می‌گویند ما درس می‌خوانیم که یک روزی به درد امام زمان(ع) بخوریم، همان روز نیز به درد امام زمان نخواهند خورد.

 

در مقابل تهاجم در فضای مجازی عقب ننشینید

 

ایشان یادآور شد: درس را باید خواند، فعالیت علمی داشت، نشان فوق‌العاده نیرومند علمی و علوم اهل‌بیت در حوزه‌ها باید جولان داشته باشد اما این سرباز امام زمان(ع) پا به کار در جبهه مقابله با دشمنان اسلام یا عوامل فریب‌خورده که در داخل جامعه می‌خواهند جامعه را خوراک استکبار جهانی کنند، بایستد و مبارزه کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: با این تهاجم در فضای مجازی و جنگ روانی عقب ننشینید، حساب شخصیت و آبروی شخصی خود را نکنید، باید همه را به‌پای امام زمان بریزیم؛ از موضع قدرت با هر جریان کفر و دوست دار کفر و استکبار مقابله کنید و بایستید، همه طلبه‌ایم، از من طلبه پیرمرد تا شما فضلا باید برای آقا فایده داشته باشیم.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی