۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

     

آمریکا به این نتیجه رسیده است که اسلام از بیرون آسیب‌پذیر نیست و باید از درون آسیب ببیند، جریان ترورریستی وهابیت برای ضربه زدن به اسلام از داخل به وجود آمده است و برای همین ما به عنوان روحانیون باید برای اسلام خدمت کنیم.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره اردوی کشوری راه رضوان ویژه علما و روحانیون اهل سنت که در مجموعه فرهنگی کارگران برگزار شد، با بیان اینکه معنویت‌ها نقطه تفاوت انسان با حیوان است، گفت: حیوان محکوم به وجود آمدن و زنده بودن بی‌هدف است و مقصدی ندارد اما ماندن انسان و ادامه زنده ماندن او مبتنی بر تصمیم دارای فلسفه و هدف است.

وی افزود: نقطه امتیاز ما به حیوان معنویت بوده و این معنویت است که برای زنده بودن مقصد و هدف معلوم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه معنویت جریانی است که مقصد را مشخص و باهدف می‌کند، تصریح کرد: معنویت واقعیتی است که برای انسان بودن انسان اثر دارد و اگر معنویت را از زندگی حذف کنیم برای زنده ماندن توجیه نداریم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه معنویت در دو حوزه فردی و اجتماعی انسان تاثیر گذار است، گفت: معنویت در حوزه‌های فردی یعنی اینکه باورهای شخصی ما مشخص می‌شود و ابزار عقل، تفکر و استعداد و عملیات در اختیار ما قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه معنویت مادیت را در اختیار خود قرار می‌دهد، افزود: معنویت نباید در حوزه فردی محدود ‌شود و باید در خدمت زندگی اجتماعی هم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ما به عنوان یک انسان موحد باید معنویت را در خدمت خدا، ابقای دین و اصلاح اسلام قرار دهیم و اگر اینگونه نباشیم به معنای آن است که در حوزه جمعی معنویت نداریم.

آیت الله علم الهدی گفت: باید در عرصه اجتماعی در خدمت پیامبر، اسلام و خدا باشیم و معنویت پیامبر را در زندگی توسعه دهیم، برای این امر باید زمان شناس باشیم، موقعیت قرآن و اسلام را در دنیا بشناسیم.

وی افزود: باید قبل از اینکه به مسلمانی دیگران کمک کنیم به اساس اسلام کمک کنیم و اگر موقعیت اسلام را در نظر نگیریم، نمی‌توانیم خادم اسلام باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ما به عنوان خادم مسلمانیِ مسلمان‌ها نیستیم، بلکه خادم اسلام هستیم و برای همین، باید بدانیم اسلام در چه موقعیتی بوده و این موضوع یک انحراف فکری در روحانی شیعه و اهل سنت است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: دنیای استکبار به این نتیجه رسیده است که در جهان‌خواری و سلطه بر جهان هیچ سنگلاخی جز پیامبر واسلام ندارد و برای اینکه حاکمیت خود را اثبت کند به اصل اسلام ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه آمریکا به این نتیجه رسیده است که اسلام از بیرون آسیب‌پذیر نیست و باید از درون آسیب ببیند، گفت: جریان ترورریستی وهابیت برای ضربه زدن به اسلام از داخل به وجود آمده است و برای همین ما به عنوان روحانیون باید برای اسلام خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: به عنوان یک فرد اقتضا می‌کند که به فکر پیامبر باشیم و به سرنوشت اسلام و پیامبر بی‌تفاوت نباشیم که اگر این‌گونه باشد معنویت در زندگی اجتماعی ما وجود ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی