۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين

 

همه می‌گویند وحدت اما زمانی که قرار است وحدت شکل بگیرد، دم از اختلاف می‌زنند و جدا می‌شوند.

 

 

به گزارش Almolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه توفیق اصلی شما، تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی بوده که با اخلاص و بر مبنای دین‌مداری و عقیده خود در این چهار سال انجام دادید، اظهار کرد: آقای شهردار به تعبیر مقام معظم رهبری، شهردار خوب و انقلابی لقب گرفتند.

 

ایشان ادامه داد: این تعبیر به خاطر آثار زحمات، تلاش‌ها و اخلاصی بوده که شما عزیزان در شورای چهارم بروز دادید و این مساعدت شما به آقای شهردار که با اخلاص و فداکاری فعالیت می‌کرد، باعث شد به این موقعیت نائل شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ماورا همه کارها و مسائل معتقد به خدا و وجود اقدس امام زمان هستیم و کشور خود را پاانداز امام زمان می‌دانیم، همه ما در مسیر زمینه‌سازی ظهور حضرت حرکت می‌کنیم و حضرت در تمام جریان‌های اجتماعی و فراز و نشیب‌ها، یک نماینده دارند و آن حجت امام زمان (ع) است.

 

شهردار، عصاره تفکر شورای شهر است

 

ایشان افزود: هرچه به‌عنوان تقدیر از زحمات شما به‌عنوان تقدیر و تشکر تقدیم کنیم، بالاتر از تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به آقای شهردار نیست و آقای شهردار عصاره تفکر شورای شهر است؛ در تاریخ شورای اسلامی شهر مشهد تاکنون هیچ شهرداری توسط حجت امام زمان ملقب به «شهردار خوب ما» یا «شهردار انقلابی» نشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه عقیده و ایمان‌داریم که رضایت امام زمان برای ما بالاترین نتیجه و مقصد است، اضافه کرد: حجت امام زمان با این تعبیر ثابت کردند از مجموعه اقدامات شما در دوره فعالیت شورای چهارم و شهرداری، راضی هستند.

 

ایشان، فعالیت انسان در دنیا را در دو جنبه دنیاطلبی و آخرت طلبی تقسیم کرد و گفت: آنچه مسلم است، شما در کاری که انجام دادید خیلی منفعت مادی نداشت، هرچه کردید آخرت است، منافع اخروی برای شما هست و این منافع قابل‌مقایسه با منافع دنیوی نیست؛ هرکس کاری برای خدا انجام داده، غرق در نعمت‌های خدایی است.

 

خدمت اعضای شورا مرهون رأی مردم است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شما مرهون مردمی هستید که به شما رأی دادند و چهار سال فضای انجام این عبادت‌ها و مجاهدت‌ها را برای شما فراهم کردند.

 

ایشان یادآور شد: کسانی که با اخلاص کار خود را پیش می‌برند، در پایان فعالیت خود ممکن است دچار حسرت شوند، اینکه این فضا بوده و تمام‌شده، حسرت بخورد در این فضا کارهای بیشتری می‌شد انجام داد که انجام ندادیم؛ همیشه طوری عمل کنید که پس از پایان مسؤولیت، این حسرت برای شما باقی نماند که می‌توانستید کار بهتری انجام دهید و انجام ندادید.

 

ظرفیت‌های شورای چهارم را حفظ کنید

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: شورای شهر تمام شد اما خدا، خیرات و مجاهده در راه دین تمام نشده؛ بعضی عزیزان ممکن است بگویند کار ما تمام شد و به شغل و کاسبی خود بازمی‌گردیم اما نباید فراموش کنید رمز موفقیت شما، خدا بود و خدمت به خدا، بندگی و مجاهدات در راه خدا منحصر به فضای شورای شهر نیست.

 

ایشان افزود: باید این ترکیب شورای شهر را حفظ کنید، شما عزیزان هم‌پیمان بودید و کار کردید، این ارتباط تنگاتنگ شورای چهارم را حفظ کنید و در عرصه‌هایی که خدمت کردید و به مشکلات و معضلات آگاه هستید فعالیت کنید؛ هرکدام از شما ظرفیتی دارد، این ظرفیت‌ها را حفظ کنید.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در پیشرفت امور هم نظارت کنید و هم در نقطه‌ای که می‌توانید کمک کنید، ولو به رقیب خود زیرا در این نظام، هرچه خدمت کنید، آبرو و عزت امام زمان است.

 

چند دستگی جریان اصولگرا، دلیل شکست در انتخابات شورا

 

ایشان با اشاره به چنددستگی جریان اصولگرا در انتخابات، اظهار کرد: همه می‌گویند وحدت اما زمانی که قرار است وحدت شکل بگیرد، دم از اختلاف می‌زنند و جدا می‌شوند؛ افرادی که در فعالیت‌های اجتماعی سیاسی هستند، دو جریان هستند، یک جریان قدرت محور است که حساب می‌کند باید به قدرت و موقعیت اجتماعی دست پیدا کند که مسیرش مشخص است، همه‌چیز را ابزار برای رسیدن به هدف قرار می‌دهد اما یک جریان تکلیف محور است، اگر در این آدم تکلیف محور، سرمایه اخلاص بود جلو می‌روند اما اگر اخلاص نبود، در قدم اول شکست می‌خورند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: یک تحلیل بسیار روشن در انتخابات شورای شهر امسال موجود است، در این استان و شهر آقای رئیسی از آقای روحانی 400 هزار رأی بالاتر دارد، در مسئله شورای شهر هم بر حسب مطلبی که آقای روحانی اعلام کرد، اینجا هرکس به آقای روحانی رأی داده، به لیست شورای اصلاح‌طلبان رأی داده و اما دسته‌ای که به آقای رئیسی رأی دادند، به 8 لیست رأی دادند!

 

ایشان افزود: نمی‌شود اعضای شورا بگویند مردم ما را نخواستند و دیگری را خواستند، مردم با همه مشکلات پای صندوق آمدند اما وقتی بنا شد این‌طرف 8 لیست و آن‌طرف 1 لیست، مشخص است که یک لیست پیروز می‌شود و دلیل آن، از بین رفتن اخلاص در پای‌کار است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید خدا را در خودمان تقویت کنیم، آدم‌هایی که برای خدا به عرصه می‌آیند،هرکجا منهای خدا شوند، خدا آنان را زمین میزند چون به اسم خدا آمدند و منهای خدا عمل کردند؛ در طول تاریخ انقلاب هرکجا جریان‌های ارزشی شکست خوردند به دلیل عمل منها خدا بوده است.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی