۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

همایش آرمان طلبگی و طلبه ی آرمانی

پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴ ق.ظ

آرمان طلبگی یعنی وقف امام عصر (عج الله فرجه) شدن

وقف امام زمان شدن یعنی تمام استعداد،تواندمندی ها، قدرت جسمانی تمام مزایایی که در رهگذر عمر من در پیش پای من است همه آن را وقف وجود مقدس امام زمان کنیم و خود هیچ سهمی در دنیا نداشته باشیم.

همایش آرمان طلبگی و طلبه ی آرمانی

آیت الله علم الهدی در همایش آرمان طلبگی و طلبه آرمانی اظهار داشت: با توجه به موضوع این همایش نکته قابل تامل این است که گاهی این عنوان به صورت یک تیتر مطرح میشود و مورد توضیح قرار میگیرد و هر کس به حسب برداشت خودش واقعیتی را به عنوان آرمان طلبگی معرفی میکند ولی این کافی نیست و باید تحقیق و تامل بیشتری در این خصوص داشت.

وی افزود: باید جایگاه آرمان و آرزو در تفکر ما روشن شود، فکر انسان همواره در کانون ذهن در خلجان و جولان است و نکات و مسائل مختلف در فکر و ذهن جولان پیدا میکند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آنچه که در مقابل فکر و ذهن در کانون ذهن قرار میگیرد اینها به عنوان یک اندیشه جدی و واقعی نیست، اما اگر آنچه در ذهن انسان خلجان دارد بر یک مبنای باورمندی و گرایشی استوار باشد و موجب گرایش به طرف هدفی مشخص بشود دیگر خیال پردازی نیست و آن نقطه آرمان و آرزو است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: انسان بر حسب باورهای مختلفی که نسبت به باورها دارد در نتیجه باور گرایش پیدا میکند این گرایش باعث میشود که انسان درصدد رسیدن به این نقطه باور اقدام کند اما اطمینان ندارد به هدف خود میرسد یا خیر و چون در حالت تردید به سر میبرد از آن تعبیر به آرمان میکنند.

وی تاکید کرد: اگر این آرمان در همان مرحله آرزو باقی ماند ارزشی ندارد ولی اگر با امید آمیخته شد این یک آرمان جدی و ارزشی است که در مقام تحقق آن انسان اقدام میکند و با فعالیت آن را به عنوان نقطه  قوی و یک مقصد خاص در نظر میگیرد.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آرمان محصول یک باور مندی همراه با یک گرایش است با توجه به این مساله اگر بنا باشد انسان باورمندی اش نسبت به خدا آمیخته به یک گرایش شود، در این اوج گیری گرایش به خدا همراه با آن باورمندی آرمان شکل میگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وقتی این آرمان در حالت عبودیت در انسان پدید آمد در این گرایش همراه با آن باورمندی در نتیجه آن باورمندی گرایش به خدا پیش آمد این گرایش در اوج گیری اش به نقطه ای میرسد که بایستی به یک مظهری تجلی پیدا کند، و اگر چنین نباشد این گرایش از بین میرود.

وی بیان کرد: با تجلی عشق و گرایش به ذات حق همراه با باورمندی عمیق در دل انسان آرمان طلبگی شکل میگیرد، و این شخص با تمام وجود وقف امام عصر خود میشود و تمام آرمان طلبگی این است.

آیت الله علم الهدی عنوان داشت: وقف امام زمان شدن یعنی تمام استعداد،تواندمندی ها، قدرت جسمانی تمام مزایایی که در رهگذر عمر من در پیش پای من است همه آن را وقف وجود مقدس امام زمان کنیم و خود هیچ سهمی در دنیا نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر چنین حالتی در دل یک جوان آن هم در ابتدای راه حاصل شد این یک آرمان طلبگی است و آن شخص هم یک طلبه آرمانی می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی