۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

امروز در شرایطی در دنیا قرار داریم که قهرمانان ما در همه رشته‌های ورزشی، ستاره عزت و عظمت اسلام هستند و می‌درخشند، هر قهرمان، یک ستاره درخشنده برای عزت این نظام است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امشب در جمع ورزشکاران خراسان رضوی که در گود ورزش‌های باستانی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک روز مقاومت، اظهار کرد: روز مقاومت را به شما قهرمانان که نماد این مقاومت هستید تبریک می‌گویم.

 

ایشان با بیان اینکه فرهنگ و ورزش، دو جریان آمیخته باهم هستند، ادامه داد: ورزش از دوران گذشته در جامعه ما مولد فرهنگ بوده و بسیاری از حرکت‌هایی که فرهنگ‌سازان دینی جامعه ما می‌خواستند در دست جوان نهادینه کنند، با قدرت ورزش و عامل ورزش انجام می‌گرفت.

 

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: علت اینکه ورزش زورخانه‌ای به ایران نسبت داده می‌شود این است که ایران، کانون عشاق اهل‌بیت و ولایتمداران خاندان رسول‌الله بوده و هست به همین جهت به‌عنوان ورزش باستانی ایرانی لقب گرفته است.

 

حرکات ورزش باستانی نماد دفاع از حریم اهل‌بیت است

 

ایشان با بیان اینکه این ورزش تنها ورزش ایرانی نیست بلکه ورزش باستانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: حرکت باستانی در ایران قدیم شکل گرفت و از قرن سوم چون در ایران رسم شد، به‌عنوان ورزش باستانی ایرانی لقب گرفت، حرکاتی که شما برادران امروز انجام می‌دهید، هزار سال نماد دفاع از حریم اهل‌بیت بوده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در زمانی که ارادتمندان و شیعیان عترت پیغمبر در تقیه بودند و حساب می‌کردند روزی باید قدرت را به دست بیاورند و به مظلومیت اهل‌بیت پیغمبر و مکتب معارف امیرالمؤمنین پایان دهند، در مراکزی به نام زورخانه جمع شدند، این زورخانه خانه امیرالمؤمنین بود.

 

ایشان اضافه کرد: در زورخانه دور امیرالمؤمنین جمع می‌شدند و تمرین حرکاتی می‌کردند که در عرصه جنگ‌آوری آنان را ورزیده می‌کرد تا قدرتمند شوند و از مظلومیت اهل‌بیت دفاع کنند؛ زورخانه تبدیل به پایگاه قدرت شیعه شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه تربیت‌بدنی، گفت: تولیت فقید آستان قدس رضوی در تمام تشکیلات ورزشی که در این دستگاه به وجود آوردند، بر اینکه زورخانه و ورزش‌های باستانی باید تقویت شود تأکید داشتند.

 

ورزش باستانی عامل ترویج فرهنگ دفاع از دین

 

ایشان خاطرنشان کرد: حرکت ورزشی شما برادران در ورزش باستانی و باستانی‌کاری، مولد یک فرهنگ دفاعی برای جوانان شیعه است، فرهنگی که هزار سال در کانون زورخانه شکل گرفت و این ورزش در حقیقت عامل ترویج فرهنگ دفاع از دین، مذهب و دفاع از اهل‌بیت پیغمبر (ص) هست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن ابراز امیدواری از توسعه این ورزش فرهنگ‌ساز، تصریح کرد: این ورزش که فرهنگ دفاع از اهل‌بیت پیغمبر را توسعه می‌دهد به‌وسیله عزیزان ما در اداره کل ورزش و جوانان استان، وزارت ورزش و جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی و همت تربیت‌بدنی آستان قدس گسترش یابد.

 

ورزش قهرمانی، ستاره درخشنده عزت نظام اسلامی در جهان

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش قهرمانی در نظام اسلامی، عنوان کرد: امروز در شرایطی در دنیا قرار داریم که قهرمانان ما در همه رشته‌های ورزشی، ستاره عزت و عظمت اسلام هستند و می‌درخشند، هر قهرمان، یک ستاره درخشنده برای عزت این نظام است که این نظام، تنها نظام منحصربه‌فرد وابسته به اهل‌بیت پیغمبر روی کره زمین است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علت اینکه همه قدرت‌های الحادی و کفر جهانی درصدد براندازی نظام ما هستند، ولایی بودن این نظام است چون از روز رحلت پیغمبر، جریان کفر جهانی از آن وحشت داشت که روزی عترت و اهل‌بیت پیغمبر، مرکز و کانون قدرت سیاسی قرار بگیرند و نسل جوان مسلمان را در قالب نیروی دفاعی اسلام با معارف اهل‌بیت پرورش بدهند.

 

ایشان، نقطه تحقق مرکزیت و کانون قدرت سیاسی اسلام را شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: صلابت شما قهرمانان بزرگ‌ترین نشانه دین در مقابل کفر است به این جهت، هر قهرمان که در عرصه قهرمانی در مسابقات جهانی می‌درخشد، یک نقطه از عزت اسلام جلوه داده می‌شود.

 

ورزش قهرمانی برای نظام اسلامی یک ضرورت است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مروج ورزش عمومی هستم، تأکید کرد: عظمت و اهمیت ورزش قهرمانی این است که با نشان دادن قهرمانان قوی و نیرومندمان، نمادی از مقاومت دین در مقابل کفر ارائه می‌دهیم؛ امروز ورزش قهرمانی برای نظام و جامعه ما یک ضرورت است.

 

ایشان ادامه داد: نمی‌گویم همه فعالیت‌های باشگاهی را تأیید می‌کنیم زیرا عرصه ورزش نیز مثل بقیه عرصه‌ها همه نوع فراز و نشیب دارد اما اینکه عده‌ای معتقدند چرا بودجه‌های کشور باید صرف ورزش قهرمانی شود، صحیح نیست چون ورزش قهرمانی در ترویج عزت و شوکت ما یک ضرورت هست.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی بنا شد یک قهرمان در مقابل چشم جهانیان بدرخشد به‌خصوص در ورزش باستانی که حامل یک فرهنگ در محبت و دفاع از اهل‌بیت از هزار سال گذشته تا امروز هست، نمایشگری از عزت، شوکت و عظمت مسلمانان در مقابل کفر جهان است اما به‌شرط اینکه در همه درخشش‌ها، ارزش‌های اسلامی را رعایت کنیم.

 

ورزش ارزش‌مدار، ارزنده‌ترین ورزش است

 

ایشان افزود: اینکه یک قهرمان وزنه‌برداری روی سینه‌اش می‌نویسد «یا مهدی ادرکنی» و «یا اباالفضل» و وزنه را بلند می‌کند، نمایشگر یک حرکت ارزشی در محبت اهل‌بیت در دنیا است؛ اینکه در میدان ورزش یک قهرمان پیروز سر به سجده می‌گذارد و خدا را سجده می‌کند، نمایش یک عبودیت در مقابل پروردگار از یک نیروی برجسته مقاوم و باصلابت در مقابل چشم کفر جهانی است، چنین ورزشی، ارزنده‌ترین ورزش برای ما است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: امیدواریم عزیزان ورزشکار ما اگر درخششی دارند، با ارزش‌های دینی و اسلامی، قهرمانی خود را نشان دهند که این بروز قهرمانی با ارزش‌های دینی در واقع پیروزی و قهرمانی اسلام است.

 

ایشان، به زیربنای ورزشی آستان قدس اشاره و عنوان کرد: امیدوارم سازمان تربیت‌بدنی آستان قدس که صدقه جاریه و بنای خیریه‌ای بر مبنای اخلاص‌مندی یک عالم است، به‌عنوان هدفمند کردن ورزش که حامل و مولد فرهنگ است، توسعه یابد به‌خصوص در توسعه باستانی‌کاری و ورزش باستانی که حامل فرهنگ محبت اهل‌البیت از هزار سال قبل تا به امروز است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: این ورزش، ریشه همه ورزش‌ها و نقطه‌های تعامل فرهنگ ورزشی است که باید از امکانات تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی در توسعه این ورزش به‌طوری‌که در تمام مشهد و استان ترویج شود، حداکثر استفاده صورت گیرد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی